پارس ناز پورتال

با این گونه مردان نباید ازدواج کنید

با این گونه مردان نباید ازدواج کنید

با این گونه مردان نباید ازدواج کنید 

رفتارهای مردان می تواند برای خانمها آزاردهنده باشد، بعضی از رفتارها مثل پرخاشگری که واقعا باعث اذيت زنان خواهد شد باید کنار گذاشته شود. اگر پاسخ شما به پرسش‌هاي زیر بله است یا صدایی در قلب‌تان می گوید چیزی درست نیست، یعنی پرچم‌هاي قرمزی برافراشته است که بشما کمک میکند بفهمید در رابطه‌ي درستی نیستید.

 

آیا با والدینش بدرفتاری و بی‌ادبی می کند؟

رفتاری که او با پدر و مادرش دارد نشان میدهد بعداً چه رفتاری با شما خواهد داشت. آیا از مادرش انتظار دارد مثل بچه‌ها با او رفتار کند؟ آیا با پدرش دهان به دهان می شود؟ پس باید انتظار همین رفتارها را چند سال بعد در زندگیتان داشته باشید.

 

آیا تا حالا شده بخاطر اعتقادات و ارزش‌هاي شخصی‌تان شما را مسخره کند؟

عشق واقعی بشما این اجازه را میدهد که کاملا خودتان باشید. اگر پیش آمده که شما را بابت اعتقادات، اخلاق و یا حتی اعتقادات سیاسی‌تان مسخره کند، پس برای شما احترام قائل نیست. لازم نیست با همه اعتقادات شما موافق باشد اما قطعا باید به آن ها احترام بگذارد.

 

آیا تا حالا خیانت کرده است؟

کسیکه قبلا خیانت کرده است، احتمال این که بازهم اینکار را بکند، خیلی زیاد است و این نتیجه‌اي است که از مطالعه‌اي در دانشگاه دنور گرفته شده است. لازم نیست حتماً بشما خیانت کرده باشد، داشتن پیشینه‌اي از بی‌وفای و خیانت، پرچم قرمزی جدی است.

 

آیا اگر به گوشی‌اش دست بزنید اعتراض می کند؟

واضح است که شما نباید پیام‌هاي وی را چک کنید، اما هر دوی شما باید در فضایی از خاطرجمعی زندگی کنید و چیزی برای پنهان کردن از هم نداشته باشید. اگر او گوشی شما را ببیند ناراحت خواهید شد؟ آیا اگر شما هم اینکار را بکنید، او ناراحت می‌‌شود؟ اگر پاسخ‌تان به این سوال مثبت است، پس رابطه‌اي دارید که مناسب ازدواج نیست.

 

آیا تا حالا سرتان فریاد زده؟

سوء استفاده، انواع مختلفی دارد. داد و فریاد زدن رفتاری ویرانگر است. مردی که ارزش همسر بودن را دارد، با فرد مورد علاقه‌اش آن گونه رفتار نمی کند.

 

آیا وقتی با او هستید، این احساس را دارید که به اندازه‌ي کافی خوب نیستید؟

یک رابطه‌ي سالم باید بشما انگیزه‌ي بهتر شدن بدهد، نه این که احساس کنید خوب نیستید. حسی که شما نسبت به خودتان دارید به حرفهایی که او در مورد شما می زند برمی‌گردد و به نگاه او بشما بستگی دارد، اما قرار نیست بقیه‌ي زندگیتان رابا حس بدی که به خودتان دارید زندگی کنید.

 

آیا جوری لمس‌تان میکند که باعث آزردگی‌تان میشود و احساس ناراحتی می کنید؟

فکر نکنید که با ازدواج کردن تغییر خواهد کرد؛ اینطور نیست. سوء استفاده «هرگز» قابل قبول نیست. هر چه سریع‌تر از او دور شوید.

 

آیا همیشه این شما هستید که اول باید پوزش خواهی کنید؟

خیلی خوب است که توانایی پوزش خواهی کردن را دارید، اما اگر او قادر به پوزش خواهی کردن نیست، پس شایسته‌ي همسری هم نیست.

 

آیا وقتی مشکلی پیش می آید، بچه‌گانه رفتار می کند؟

بعنوان یک فرد بزرگسال، او باید بتواند با مشکلاتش بالغانه رفتار کند. این برای بیشتر مردها طبیعی است که وقتی اختلاف یا مشکلی ایجاد میشود، کمی فاصله میگیرند و سکوت می کنند تا بتوانند قبل از سخن گفتن و اقدام، فکر کنند، اما اگر فرد مقابل شما هرگز در مورد مسائلش حرف نمی زند و با انها بچه‌گانه رفتار می کند و نه مثل یک انسان بالغ، پس هنوز برای ازدواج به اندازه‌ي کافی بزرگ نشده است.

 

آیا در مورد آینده‌ي خود با او نگران هستید؟

گاهی هیجان و اضطراب ازدواج میتواند تمام فکرتان را مشغول کند. طبیعی است که به دنبال نشانه‌هایي باشید که بشما خاطرجمعی بدهند یک زندگی خوب و رابطه‌اي سالم و محکم با او خواهید داشت، اما اگر موضوعاتی مدام ذهن‌تان را درگیر میکنند و هنوز جوابی برای آن ها پیدا نکرده‌اید، احتمالا مشکلی وجوددارد.

 

آیا مکررا به ترک این رابطه فکر میکنید؟

اگر زیاد به بهم زدن این رابطه فکر می کنید و نگرانی‌هایي همیشه همراه‌تان است، پس همین هم اکنون هم از این رابطه لذت نمی برید و حس ششم‌تان سعی دارد بشما بگوید راهی که میروید درست نیست.

 

آیا تا حالا آن قدر خشمگین شده که از او بترسید؟

واکنش و بروز خشم در مردها متمایز با زنهاست و این طبیعی است. اما اگر هنگام عصبانیت، کنترلش را از دست می دهد علامت خوبی نیست. اگر واکنش او هنگام عصبانیت شما را وحشت زده میکند پس لطفا همین حالا تمامش کنید! با ازدواج کردن فقط شرایط بدتر خواهد شد و شما هم سخت‌تر خواهید توانست رابطه را تمام کنید.

 

آیا مرتبا از شما میـــخواهد در دورهمی‌ها و جمع‌هاي خانوادگی شرکت نکنید؟

یکی از علامت‌هاي اصلی کسیکه نظارت کننده است این است که همیشه دوست دارد شما را از دوستان و خانواده‌تان جدا کند. اگر شما را تحت فشار میگذارد که روابط خود با دیگران را قطع کنید، پس بدانید که در محدوده‌ي خطرناکی هستید.

 

آیا مرتبا می خواهد بداند شما کجا هستید و چه میکنید؟

همه ی‌ي رابطه‌ها به اعتماد متقابل نیاز دارند. درست است که هنوز ازدواج نکرده‌اید اما اکنون در همین شرایط نیز باید بتوانید به هم دیگر اعتماد کنید. اما اگر او مدام جست‌وجو می کند که بداند شما در هر لحظه کجا هستید و چه میکنید و با چه کسی هستید، پس آدم به شدت بازرسی کننده‌اي است. این هم یک زنگ خطر دیگر!

 

آیا اعضای خانواده یا دوستان صمیمی‌تان از او خوش‌شان نمی آید؟

خانواده و دوستان نزدیک شما دوست‌تان دارند و شما را می‌شناسند، از طرفی هم یک حقیقت تلخ این است که عشق، کور است و ممکن است شما ایرادهایی را نبینید. اگر اطرافیان نزدیک شما، این مرد را نمی‌پسندند و به چیزهایی اشاره میکنند به آن ها گوش دهید. انها میتوانند چیزهایی را ببینند که شما نمی بینید!

 

آیا آن قدر بشما نیاز دارد که بدون شما نابود خواهد شد؟

شاید رمانتیک بنظر برسد، اما اگر نتواند بدون شما به زندگی‌اش ادامه دهد، پس ناتوانی‌هاي زیادی دارد. منطق رومئو ژولیتی به درد زندگی واقعی نمیخورد. شما مسئول شادی و رفع نیاز یک نفر دیگر نیستید. اگر او نمیداند بدون نیاز بشما چگونه خوشحال و راضی باشد، مطمئن باشید بعداً با شما هم خوشحال و راضی نخواهد بود، بله حتی با شما! هیچ کس نمی تواند چنین مسئولیت سنگینی را قبول کند.

 

فراموش نکنید که هر چند ترک یک رابطه دردآور است اما طلاق و جدایی بعد از چند سال زندگی مشترک، بسیار دردآور‌تر و درد سرسازتر خواهد بود. هیچکسی کامل نیست، اما یکسری از چیزها بدون تردید در ازدواج خوشایند نیستند. این سوال‌ها بشما کمک میکنند از آسیب زندگیتان در آینده جلوگیری کنید.