پارس ناز پورتال

یک رژیم کار آمد و نوین

مجموعه : رژیم و تغذیه
یک رژیم کار آمد و نوین


تمام متخصصان بر یک موضوع اتفاق‌نظر دارند؛ بهترین رژیم غذایی برای شما رژیمی است که توان رعایت کردن آن را داشته و به آن وفادار باشید.
فرق چندانی نمی‌کند که این برنامه غذایی چقدر علمی باشد یا چقدر سریع نتیجه دهد یا حتی چند نفر قبلا آن را امتحان کرده باشند، مهم این است که بدانید آنچه در برنامه خواسته شده را می‌توانید انجام دهید، باید انجام دهید یا می‌خواهید که انجام دهید.
متاسفانه در میان مردم، رژیم‌های غذایی محبوب هستند که خیلی سریع به نتیجه برسند و بدون ناراحتی باشند که معمولا هم ناپایدار هستند.
وزنی که به سرعت پایین می‌آید به جای چربی مخلوطی از آب، عضله و کمی چربی بدن شما را از بین می‌برد . به همین دلیل وزن از دست رفته به‌زودی برمی‌گردد، ولی اغلب افراد در دام این نوع رژیم‌ها می‌افتند و به‌دنبال آن دچار سندرم یو‌یو می‌شوند و مدام وزن‌شان کم و اضافه می‌شود. نتیجه این می‌شود که متابولیسم‌شان پایین می‌آید و وزنی بیشتر از زمانی که رژیم را شروع کرده بودند، پیدا می‌کنند. حقیقت این است که از دست دادن وزن یک فرمول ساده دارد:

کالری دریافتی منهای کالری از دست رفته مساوی وزن از دست داده، به دست آورده یا حفظ شده. برای کمک به افرادی که از اضافه وزن رنج می‌برند ما به سراغ متخصصان رفتیم و از آن‌ها درباره راهکارهای لازم برای یافتن رژیم غذایی که در عین سلامت، موثر هم باشد، سوال کردیم. به‌منظور کاهش وزن، شما باید کالری کمتری بخورید و فعالیت بیشتری داشته باشید. پاک‌کننده‌ها، کرم‌ها و مکمل‌ها همگی برای فریب شما به بازار آمده‌اند و نمی‌توانند در دراز مدت کمکی به شما کنند.