پارس ناز پورتال

روغنهای مختلف برای موهای مختلف

مجموعه : نکات سلامت مو
روغنهای مختلف برای موهای مختلف

اگر قصد دارید با استفاده از روش‌های طبیعی موهای خود را سالم و زیبا نگه دارید به یاد داشته باشید كه روغن‌های گیاهی از جمله تركیبات موثر و مفید برای این منظور هستند.

 متخصصان پوست و مو تاكید دارند كه با انتخاب روغن گیاهی متناسب با هر نوع تار مو، می‌توان به درمان موهای آسیب دیده و سالم نگه داشتن موهای نازك و ضخیم كمك كرد.

به گزارش تورنتو نیوز، روغن‌های گیاهی بهترین دوست موهای ما هستند به شرط آن كه نوع مناسبی از آنها را با توجه به نوع موهای خود، انتخاب كنیم. در این مقاله برخی از مفیدترین روغن‌های گیاهی برای انواع مختلف مو معرفی شده‌اند كه عبارتند از:

– موهای نازك؛ استفاده از روغن رزماری شیوه‌ای مفید برای مراقبت از موهای نازك است. از آنجا كه تارهای نازك مو غبار و آلودگی بیشتری جذب می‌كنند، این روغن می‌تواند به تمیز كردن پوست سر كمك كند. همچنین روغن معطر رزماری با تحریك كردن پیاز مو از ریزش مو جلوگیری می‌كند. برخی از متخصصان داروهای گیاهی معتقدند كه این روغن از سفید شدن زودهنگام موها پیشگیری می‌كند. روغن رزماری سرشار از كلسیم، ویتامین ب و آهن است و به همین دلیل به رفع مشكلات مو و پوست سر مانند شوره سر، چربی پوست سر و موهای مجعد و وزوزی كمك می‌كند.

 

– موهای ضخیم؛ اگر تار موهای ضخیم و كلفت دارید و مرتب كردن آنها برایتان دشوار شده، روغن زیتون بهترین چاره برای شما است. روغن زیتون سرشار از چربی اشباع نشده تك زنجیره‌ای است كه به درمان موهای خشك و آسیب دیده كمك می‌كند. این روغن گیاهی در عین حال در تقویت و مرطوب نگه داشتن موها نقش دارد.

 

– موهای ضعیف و حساس؛ روغن دانه انار به دلیل دارا بودن اسید پونیسیك برای حفاظت از موهای حساس و ضعیف بسیار مفید است. این روغن در عین حال از موها در برابر آلودگی‌های شیمیایی و محیط‌ زیستی مراقبت می‌كند. همچنین روغن بادام نیز یك تركیب گیاهی مفید برای مراقبت از موها در دوران سالمندی است. ماساژ دادن پوست سر با روغن بادام به تحریك جریان خون در عروق این ناحیه كمك می‌كند و اكسیژن را به پیازهای مو می‌رساند. این كار در عین حال موها را درخشان می‌كند.

 

– موهای آسیب دیده؛ روغن آووكادو منبع غنی از اسید آمینه‌ها و پروتئین‌ها است و به همین دلیل برای درمان ریزش مو، شوره سر و سستی تارهای مو، بسیار مفید است.