پارس ناز پورتال

ترس درد زایمان برابر است با طولانی شدن زایمان

ترس درد زایمان برابر است با طولانی شدن زایمان

پژوهشگران دانشگاه اسلو دریافتند: روند زایمان در زنانی كه از زایمان كردن ترس و نگرانی دارند، معمولا هشت ساعت است درحالی كه این مدت درمورد سایر زنان بیش از شش ساعت و نیم می باشد.

محققان براساس نتایج تحقیقات خود گفتند: ترس زنان از زایمان باعث می شود كه در بدن آنها هورمون آدرنالین ترشح شود كه این هورمون باعث متوقف شدن انقباض عضلات رحم به طور مطلوب به منظور خروج نوزاد از رحم می شود.

تحقیقات همچنین نشان داد: این دسته از زنان بیشتر به بی حسی اپیدورال یا سزارین نیاز دارند و به علت همكاری اندك با ماما هرگونه كمك ضروری به تاخیر می افتد.

محققان از 2206 زن باردار كه در هفته سی و دوم بارداری بودند خواستند تا یك آزمایش روانی را برای ارزیابی میزان ترس آنها از زایمان انجام دهند و روشن شد كه 7.5 درصد از زنانی كه برای اولین بار زایمان داشتند، از این امر ترس داشتند.

خانم سامنتا سالویزین آدامز پژوهشگر مسئول این تحقیقات گفت: به طور كلی هر اندازه مدت زایمان طولانی شود به همان اندازه خطر اجرای سزارین افزایش می یابد اما این اشاره ضروری است كه درصد زیادی از زنانی كه از زایمان می ترسند، به شیوه طبیعی زایمان می كنند و در نتیجه، این توصیه لازم نیست كه به طور معمول اقدام به عمل سزارین اختیاری بكنند.

این تحقیقات نشان داد: زنانی كه از زایمان ترس داشتند، مدت انجام زایمان آنها یك ساعت و 32 دقیقه بیشتر زمان می برد.