پارس ناز پورتال

تزریق چربی یا تزریق پلاسمای خون به صورت؟

تزریق چربی یا تزریق پلاسمای خون به صورت؟

 با بالا رفتن سن، بافت چربی صورت کم می شود که افتادگی پوست و شلی و چروک را بیشتر می کند، بنابراین کشیدن و بالا بردن پوست باعث جوان سازی کلی نمی شود. گاهی اوقات سفت تر و کشیده تر نمودن پوست باعث جوانتر شدن آن نمی شود بلکه پرتر بودن صورت باعث جوانتر شدن آن می شود.

قسمت هایی از پوست صورت که دچار کاهش حجم می شود مثل گونه ها، گودی زیر چشم، خط خنده، شقیقه ها، نازک شدن لبها و حتی پشت دستها را میتوان با تزریق چربی که از خود فرد گرفته می شود به مزیت این روش گرفتن چربی از خود فرد که به وفور به دست می آید و حتی می توان مقداری از چربی را در فریزر به مدت 6 ماه نگهداری نمود و در صورت نیاز مجدداً تزریق نمود. مزیت مهم دیگر آن نسبت به تزریق ژل، بی خطر و بدون عارضه بودن آن است  ناحیه مورد نظر تزریق میگردد پر نمود و کاهش حجم را اصلاح کرد .نتایج تزریق چربی تماما بسته به


تکنیک انجام و مهارت پزشک دارد و اگر درست انجام نشود چربی فقط برای مدت 2 تا3 هفته بیشتر دوام ندارد و جذب می شود.همچنین اگر پزشک مهارت کافی در انجام این عمل را داشته باشد فقط طی یک جلسه تزریق شخص می تواند به نتیجه مطلوب برسد

. در مورد روش تزریق PRP اگر چه تاکنون مطالعات کلینیکی اندکی در مورد کاربرد آن در جوانسازی پوست چاپ شده است، ولیکن این روش در پیشگیری از پیری پوست که از سن 30 سالگی شروع می شود و جوانسازی پوست و برگرداندن پیری پوست، بهبود تون پوست و الاستیته در افراد مسن تر، بهبود پیری ناحیه دکولته، پشت دست و گردن، بهبود اسکارهای آکنه که فرم نعلبکی شکل دارند بخصوص اگر با روشهایی مثل لیزر همراه شوند و بهبود وضعیت دور چشم بخصوص گودی و کبودی دور چشم قابل استفاده است.

البته بیماران با اختلالات پلاکتی، عفونت در محل مورد نظر، بیماریهای تب دار، بیماریهای کبدی مزمن، درمان با داروهای ضد انعقادی مجاز به دریافت این روش نیستند.

تواتر درمان در جوانسازی پوست در افراد جوان تر یکبار در هر سال می باشد ولی در افراد مسن تر جلسات بیشتری با فواصل هر 6-4 هفته تا بهبودی چروک و بعد هر یکسال یا دو سال یکبار تکرار می شود.