پارس ناز پورتال

نحوه اسان و صحیح نگهداری از کابینت ها

مجموعه : دکوراسیون
نحوه اسان و صحیح نگهداری  از  کابینت ها


 1) در آپارتمان‌های جدید امروزی که اپن هستند و کابینت‏ها از پذیرایی و اتاق‏های دیگر به راحتی دیده می‌شوند توجه به چیدمان و زیبایی کابینت‏ها اهمیت بیشتری پیدا می‏کند. توجه به چیدمان کابینت کمک می‏کند که خانه و آشپزخانه‏تان تمیز و مرتب باشد…

۲) گاهی وقت‌ها مجبور می‌شوید برای برداشتن یک وسیله تمام وسایل را به هم بریزید. بهتر است لوازم و وسایلی را که کمتر از آنها استفاده می‌کنید در طبقات بالاتر و قسمت‌های عقبی کابینت قرار دهید و وسایلی را که در طول روز چند بار از آنها استفاده می‌کنید در قسمت‌های جلویی قرار دهید.


۳) معمولا سایه کابینت‏ها روی میزها و سایه هود روی اجاق گاز می‏افتد و موجب می‌شود نور کافی برای انجام کارهای پخت و پز وجود نداشته باشد. توصیه می‏شود در آشپزخانه علاوه بر نور عمومی‌از نور موضعی هم استفاده کنید تا هنگام کار نور کافی و دید بهتری داشته باشید.

۴) برای صرفه‌جویی در فضا قابلمه‏های کوچک‌تر را در قابلمه‏های بزرگ‌تر قرار دهید. می‌توانید قابلمه‏ها و لوازمی‌که زیاد به آنها احتیاج پیدا می‏کنید در کابینت‏ها و قفسه‏های قابل حمل قرار دهید تا مجبور نشوید دایم در کابینت‏ها را باز و بسته کنید و دسترسی راحت‌تری به وسایل داشته باشید.

۵) قرار دادن لوازم و وسایل برقی که به ندرت مورد استفاده قرار می‏گیرند روی کابینت و میز آشپزخانه فضای زیادی می‏گیرند که برداشتن و قرار دادن آنها در کابینت فضای زیادی در اختیارتان قرار می‏دهد.

۶) رنگ‏های قرمز و نارنجی به رنگ‏های مهیج و اشتها آور معروف‌اند و می‏توانید در دکوراسیون آشپزخانه و انتخاب رنگ کابینت از آنها استفاده کنید.

۷) نصب پوستر و عکس‏های زیبا از میوه‏ها و سبزی‏ها در آشپزخانه شما را به تغذیه سالم تشویق می‏کند و در رفتارهای غذایی سالم نقش دارد. داخل یا روی در کابینت‏هایی که زیاد آنها را باز و بسته می‌کنید از این تصاویر استفاده کنید.