پارس ناز پورتال

نحوه صحیح از بین بردن موهای زائد صورت

نحوه صحیح از بین بردن موهای زائد صورت
 

برای از بین بردن موهای اضافی صورت روشهای مختلفی وجود دارد: بیرنگ کننده ها، کرمهای موبر، سوزاندن، تراشیدن، بند انداختن، استفاده از موم، اشعه ایکس، استفاده از موچین.

 

از بین بردن موهای زائد صورت

 

در برخی خانمها موهای صورت بیش از حد طبیعی هستند و از نظر زیبایی مشکل آفرین میباشند. افزایش غیرطبیعی موی صورت میتواند به علل گوناگونی باشد، ولی شایعترین علت آن مسئل ناشناخته و احتمالا وراثی است. از جمله علل دیگر میتوان به بیماریهای غدد داخلی، کیست تخمدان و مصرف بعضی داروها اشاره نمود

 

در زمان حاملگی موهای ظریفی در لب بالا، چانه و گونه ها رشد میکند که چند ماه پس از زایمان خود به خود از بین میروند. بنابراین وجود آنها در زمان حاملگی نباید موجب نگرانی شود. در هنگام یائسگی نیز در برخی خانمها موهای صورت زیاد میشوند که برای درمان آنها باید با پزشک متخصص زنان مشورت کرد تا در صورت لزوم قرصهای استروژنی تجویز نماید.

 

برای از بین بردن موهای اضافی صورت روشهای مختلفی وجود دارد: بیرنگ کننده ها، کرمهای موبر، سوزاندن، تراشیدن، بند انداختن، استفاده از موم، اشعه ایکس، استفاده از موچین.

 

1- بیرنگ کننده ها:
بیرنگ کردن یا دکلره کردن، ساده ترین راه درمان موهای اضافی است. برای این منظور میتوانید از کرمهای مخصوص که با پودرهای ویژه ای مخلوط میشوند و یا از آب اکسیژنه استفاده کنید. پوست را با آب و صابون به خوبی بشویید تا چربی آن پاک شود. بیرنگ کردن بیشتر برای موهای ظریف و کرکها مناسب است.

 

2- موم، موچین، تراشیدن و بند انداختن:
تمام این روشها تقریبا مشابه هستند و هیچ بک را توصیه نمیکنیم، بویژه بند انداختن را که یک روش غیربهداشتی و خشن است. امروزه دستگاه های تراشنده جدیدی به بازار عرضه شده که تقریبا تمام موها را از ریشه درمی آورد ولی هر بار که موها کنده شوند، ضخیمتر شده و رشد آنها تسریع میگردد. بنابراین اثر روشهای مزبور موقتی است و به تحمل درد و ناراحتی آن نمی ارزد

 

3- کرم های موبر
: این کرم را معمولا باید به مدت ده دقیقه بر روی موضع قرار داد و سپس موها را مالش داد و بعد از آن شست. به این ترتیب موهای اضافی از بین میروند. اگر پوست شما حساس باشد و در اثر مصرف این کرمها دچار سرخی و التهاب یا خارش شود، از آنها استفاده نکنید.

 

4- سوزاندن یا الکترولیز:
در این روش ریشه مو را بوسیله جریان ضعیف الکتریسیته میسوزانند. اگر تعداد موهای زائد صورت اندک و پراکنده باشد، بهترین راه درمان آن، سوزاندن است. این عمل باید توسط فرد مجرب انجام شود تا ریشه مو کاملا سوزانده شود و از رشد مجدد آن جلوگیری به عمل آید. ممکن است برای سوزاندن تمام این موهای زائد نیاز به چند جلسه مراجعه باشد. پس از هر بار الکترولیز، محل آن را با پنبه الکلی تمیز کنید و پماد ویتامین A بر روی آن بمالید. این عمل موجب تسکین و تسریع التیام زخمها میشود.

 

5: اشعه ایکس:
استفاده از اشعه ایکس برای از بین بردن موهای زائد تقریبا منسوخ شده است چرا که موجب آسیب پوستی میشود و روش مؤثر و بیخطری نیست.

 

6- رفع علت: اگر افزایش موی صورت بعللی باشد که قبلا گفتیم باید علت آن برطرف شود. مثلا اگر بعلت آسیب تخمدان یا بیماری غدد داخلی موهای صورت افزایش یابند، باید با مراجعه به پزشک و درمان ناراحتی علت این افزایش را ریشه کن کرد. به این ترتیب موعهای زائد صورت نیز برطرف میگردند.

 

اگر رشد اضافی موهای صورت به دلیل مصرف بعضی داروها باشد، باید مصرف آن دارو را با صلاحدید پزشک مربوطه متوقف نمود.