پارس ناز پورتال

بیوگرافی کامل ساندرا بولاک

بیوگرافی کامل ساندرا بولاک

بولاک به بازیگر دلخواه هالیوودی معنایی جدید بخشید و توانست نقدها و تحسین های فراوانی را از دو گروه منتقدین و سینماروها کسب کند . او استاد بازی در نقش زن هایی است که در شرایط بغرنج گیر افتاده اند . بولاک درست پس از اکران سرعت که در آن نقش یک قهرمان زن را ایفا می کرد طعم شهرت را چشید و شاید غلو آمیز نباشد اگر بگوییم تنها مری پیکفورد و شرلی تمپل در راستای او به چنین موقعیتی دست یافته بودند .


ساندرا بولاک متولد آرلینگتون در واشینگتن دی سی در 26 جولای 1964 است. او دختر بزرگتر یک خواننده کلیسا بود ضمن آنکه مادرش نیز یک خواننده مطرح اپرا بود که در تورهاش ساندرا را نیز با خود می برد و ساندرا نیز اولین امتحان های بازیگری خود را وقتی هنوز کودک بود در آگهی های تجاری پس داد . در بازگشت به ایالت متحده . او به دبیرستانی در ویرجنیا رفت دوستان و همکلاسی هایش او را دختری دوست داشتنی می خواندند و می گویند شبیه کارکترش در روز خود را بیفروز بود. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه کارولینای شرقی ، بولاک به نیویورک رفت ، جایی که حرفه بازیگری را جدی تر دنبال کرد.


او کارش را با تعدادی تولیدات صحنه ای آغاز کرد و این کار صحنه ای خارج از برادوبی به نام no time flat بود که بولاک را با نقدهای مثیت بسیاری روبرو کرد که در ن نقش یک دختر زیبا و جنوبی را ایفا کرد و از آن پس وارد آژانس بازیگریابی می شود ساندرا کارش را با فعالیت در تلویزیون دنبال کرد که از آن میان می توان به مجموعه های مرد شش ملیون دلاری و زن اتمی درسال 1989 اشاره کرد که او را به لوس آنجلس معرفی کرد و حتی نقشی که قرار بود ملانی گریفیت در نسخه تلویزیونی دختر کاری ایفا کند از چنگش درمی آورد. اما اولین حضور رسمی و جدی او را باید با بازی در عشق …شماره 90 محصول 1992 دانست. بولاک این موفقیت را با یک نقش مشابه در چیزی به نام عشق همان سال ادامه می دهد.

جالب آنکه موفقیت بزرگ او همان سال درست زمانی روی می دهد که در آخرین دقایق جایگزینی لوری پتی در مرد ویرانگر مقابل سیلوراستالونه می شود ، اگر چه نقش او را در تقابل با کاریزمای استالونه و اینکه زمانش کوتاه بود و چندان کاری نداشت ، اما مورد توجه تهیه کننده ای به نام جوئل سیلور قرار می گیرد که ا.و را به یان دی بانت کارگردان معرفی می کند . دی بانت هم در مرحله بازیگر گزینی برای فیلم سراسر اکشن بعدی خود بود، می گوید
برای نقش آنی به دنبال بازیگر قدرتمندی می گردد و با دیدن بولاک سریعا نقش را به او می دهد. بولاک در کنار کیانو ریوز قرار می گیرد ، اما تهیه کننده کار می گوید برای نقش دنبال یک خانم بلوند می گشت با حضور بولاک

مخالفت می کند تا اینکه با اصرار های دی بانت نقش به ساندرا می رسد و سرعت ساخته می شود، فیلم که نه تنها به فروش خیره کننده ای دست پیدا کرد بلکه باعث شد تا بولاک به عنوان یک قهرمان خانم شناخته و معروف شود . تاجایی که بولاک در یک مصاحبه گفت من اصلا یک ملیون سال هم فکر نمی کردم که یک اتوبوس درهای موفقیت را برای من باز کند.


اما درهای باز شده بولاک به سرعت برای کمدی رومانتیک سال با نام وقتی که خواب بودی پذیرفته می شود فیلم یک موفقیت همزمان تجاری و هنری بود که بولاک آن را با اقتباس سینمایی زمانی برای کشتن اثر جان گریشام ادامه داد که در آن با اشلی جاد و میتومک کوناهی همبازی بود.


موفقیت فیلم این مساله را تضمین کرد که دوره لذت بردن بولاک از کار و زندگی فرا رسیده و او حالا به راحتی در آثار دلخواهی چون در میان عشق و جنگ (1996) و « Two if by Sea» در همان سال بازی کرد. سال 97 همراه شد با دنباله ای بر سرعت که تحت عنوان سرعت 2 :کنترل سفر دریایی به نمایش در آمد از بخت بد کار نگرفت و بولاک با نقشه هایش به جای ماند . همان سال بولاک در کمدی رومانتیک جادوی علمی در مقابل نیکول کیدمن قرار می گیرد فیلم موفقیت دیگری به کارنامه اش می افزاید و بولاک دوباره روی بورس می افتد .


نیروهای طبیعت در سال 99 شکست می خورد و بولاک کارها را رها می کند تا سال 200 برسد. در سال 200 او چندین کار را می پذیرد ابتدا کمدی هفت تیرکش خجالتی و بعد 28 روز که هر دو تا حدودی موفق عمل می کنند . به دنبالش در کار موفق دختر شایسته ظاهر می شود که در آن نقش یک مامور لف بی آی را داشت که تحت پوشش شرکت کننده ای در مراسم دختر شایسته آمریکا می خواهد مانع از یک بمب گذاری بشود . سال 2002 در تریلر جنایت از روی شماره ایفای نقش می کند و سپس با انجمن خواهری یایا به حیطه درام بازمی گردد.