پارس ناز پورتال

سموم بدنتات را با این میوه دفع کنید

سموم بدنتات را با این میوه دفع کنید

 اگرچه این میوه در فصول دیگر سال نیز وجود دارد، اما هندوانه شیرین و رسیده فقط در فصل تابستان یافت می‌شود.

هندوانه می‌تواند گرد، بیضی شکل و یا حتی مستطیل باشد و خال خال یا ساده باشد. این میوه خوشمزه سرشار از آنتی‌اکسیدان و منبع بسیار خوبی از ویتامین B6 ،B3 ،B2 ،B1 ،C و A است. همچنین حاوی کاروتنوئید و لیکوپن می‌باشد. آنتی‌اکسیدان، باعث خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد می‌شود.

رادیکال‌های آزاد، آسیب‌های جدی به بدن می‌زنند و می‌توانند باعث اکسیده شدن کلسترول و حتی گرفتگی رگ‌های خون و در نهایت به حمله قلبی و یا سکته مغزی منجر شوند. ویتامین C و بتاکاروتن موجود در هندوانه خطر بیماری‌های قلبی و همچنین خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و اسپاسم را کاهش می‌دهد. یک فنجان آب هندوانه می‌تواند علائم استئوارتریت و روماتوئید را از بین ببرد و مصرف مداوم آن به درمان این بیماری‌ها کمک کند.

 پژوهشگران زیادی، روی لیکوپن موجود در هندوانه، تحقیق کرده و اعتقاد دارند که این ماده خاصیت ضدسرطانی دارد. در مقایسه با انواع مواد غذایی که تأثیر آنها روی حیوانات مورد مطالعه قرار می‌گیرد، تأثیر لیکوپن موجود در هندوانه، بارها و بارها بر روی انسان آزمایش و اثبات شده است که این ماده از رشد سلول‌های سرطانی، به‌خصوص سرطان سینه، پروستات، آندومتر، ریه و روده بزرگ جلوگیری می‌کند.

خوردن آب هندوانه، باکتری‌های کلیه و مثانه را دفع می‌کند. مغز سفید رنگی که میان پوست سبز هندوانه و گوشت قرمز رنگ آن قرار دارد، سرشار از مواد معادنی و کلروفیل است. این میوه همچنین منبع غنی از مواد معدنی ضروری مانند کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و مقدار کمی مس، آهن و روی می‌باشد. هندوانه، بدن را از مواد زائد سمی پاک می‌کند و مواد معدنی آن به راحتی جذب بدن می‌شوند. آنتی‌اکسیدان موجود در آن با از بین بردن مواد سمی بدن، حملات آسم را کاهش می‌دهد و در بهبود این بیماری مؤثر است.

 این میوه سرشار از بتاکاروتن و ویتامین C است و به همین دلیل به درمان التهاب مفاصل و روماتوئید کمک می‌کند. آب هندوانه مانع از گرفتگی عروق و کلسترول خوب بدن را افزایش و در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

به زنان باردار و زنانی که در زمان قاعدگی  هستند، توصیه می‌شود حتماً از این میوه استفاده کنند، زیرا در از بین بردن آب اضافی بدن بسیار مؤثر است. ترکیب اسیدفولیک و ویتامین‌های دیگر موجود در هندوانه به کاهش حملات قلبی، سکته و سرطان روده بزرگ کمک می‌کند. این میوه موجب دفع مواد سمی از بدن و کاهش خارش ناشی از سموم بدن می‌شود. برای از بین بردن لک‌های پوستی، آب هندوانه را روی پوست خود بمالید و پس از 10 دقیقه با آب ولرم بشویید.

نکاتی برای مصرف هندوانه


اگر نتوانستید یک هندوانه کامل را میل کنید و مقداری از آن باقی ماند، آن را در صورت امکان به قطعات کوچک برش دهید و روی آن را با سلفون یا نایلون پلاستیکی بپوشانید و درون یخچال نگهداری کنید تا علاوه بر جلوگیری از خشک شدن میوه، مانع جذب بوی غذاهای دیگر به هندوانه شود.
 احتیاط
از آنجا که هندوانه جزء میوه‌هایی است که روی زمین رشد می‌کند، به راحتی هر نوع باکتری از سطح زمین جذب پوست آن می‌شود؛ بنابراین حتماً قبل از مصرف، پوست آن را کاملاً بشویید.

منبع: سیمرغ