پارس ناز پورتال

آیا عاشق واقعی هستیم و یا به دروغ ادعای عشق می کنیم

آیا عاشق واقعی هستیم و یا به دروغ ادعای عشق می کنیم
 

عشق را شاید بتوان پیچیده ترین و عجیب ترین داستان زندگی انسان دانست چرا که در طول تاریخ نقش بسیار مهمی در موفقیت ها و شکست ها برای بشریت داشته و خواهد داشت ,کمی دشوار است که تعریفی جامع و کامل برای عشق بیان کنیم و به خاطر همین هر کسی به اندازه فهم و درک خودش از عشق و محبت تعریفی متفاوت دارد .

 

 

عده ای عشق را به معنی انتظار میدانند وبه کسی را عاشق واقعی می گویند که سال های سال در انتظار معشوق خود صبر کند و مشکلات و سختی ها را با تمام وجود و با جان و دل تحمل کند .وبلاگ های عاشقانه عشق را فقط در هم آغوش بودن عاشق و معشوق و زیبایی معشوق خلاصه می کنند.

 

بعضی دیگر عشق را از گیاهی به نام عشقه میدانند که از سرتاسر درختان بالا میرود تا همه آن را فرا بگرید و عشق را معجونی می نامند که سراسر قلب آدمی را تحت الشعاع قرار میدهد و به همین خاطر انسان عاشق هیچ درد و رنجی را حس نمی کند.

 

در کنار همه این تعریف ها آنچه بیشتر دغدغه افراد در جامعه و در زندگی را تشکیل می دهد این است که چگونه عشق را اندازه گیری کنیم و آیا وسیله ای برای سنجش عشق وجود دارد ؟در جستجوی حل این معمای سخت به وسیله ای برخوردم به نام دماسنج عشق که این جمله ها در تبلیغات وسیعی که برای آن کرده بودند به چشم میخورد:

 

(همه آنچه که برای نشان دادن عشق خود به شریکتان نیاز دارید. آشکار کننده میزان عشق بر اساس حرارت بدن شما.بهترین هدیه به دوست ،همسر و خانواده تان زیرا علاوه بر هدیه مادی میزان عشق خود به آنها را نیز نشان خواهید داد.این یک هدیه معنوی زیباست. با در دست گرفتن این دماسنج زیبا در دستانتان مایع درون آن برحسب حرارت دستانتان شروع به حرکت خواهد کرد و با ورود به دریچه قلب بالایی هرچه آن را پرتر کند شما از آزمون عشق سربلند تر بیرون آمده ایددر موارد فوق العاده مایع قرمز رنگ از درون قلب بالایی به سمت بیرون فواره خواهد زد و اینجاست که عشقتان باید قدر شما را بداند.)

 

ببینید که کار عشق به کجا رسیده است که برای اندازه گیری آن دست به چه کارهایی میزنند و با دیدن این تبلیغات سوالی که در ذهن تداعی میشود این است که آیا راهی برای سنجش عشق وجود دارد ؟

 

پاسخ این است که با بررسی آیات و نسخه های طلایی قرآن کریم متوجه میشویم که دماسنج واقعی عشق را خداوند متعال درآیات متعددی برای ما به تصویر کشیده است که هر درجه از آن میتواند :میزان عشق و محبت خداوند به ما,میزان عشق و محبت ما به خداوند و میزان عشق به شریک زندگی مان را کاملا و به خوبی بسنجد و هر درجه از این دما سنج به خوبی بیان می کند که میزان عشق و محبت ما چقدر است و آیا عاشق واقعی هستیم و یا به دروغ ادعای عشق می کنیم .

 

درجه اول :بر اشتباهات خود پافشاری نمی کند و آنها را جبران می کند .

 

اگر شریک زندگی شما در زندگی دچار اشتباهی شد و در صدد بر آمد که اشتباهات خود را جبران کند بدانید که او هم شما را دوست دارد و هم زندگی با شما را و درنتیجه به خاطر این صفت و ویژگی ممتاز خداوند نیز او را دوست دارد .

 

إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ التَّوَّابینَ وَ یُحِبُّ الْمُتَطَهِّرینَ :» خداوند توبه‏كاران و پاكیزگان را دوست مى‏دارد.( البقرة : 222)

 

درجه دوم:الگوی خوبی در زندگی دارد .

 

برای اینکه از عشق و علاقه شریک زندگیتان مطلع شوید بررسی کنید که او چه کسانی را به عنوان الگو برای زندگی در نظر گرفته است چرا که الگوی های بد میتواند عشق و علاقه شما را متزلزل کند و پایه های زندگی شما را به لرزه در بیاورد .

 

قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونی‏ یُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَ یَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحیمٌ : بگو: «اگر خدا را دوست دارید، از من پیروى كنید تا خدا دوستتان بدارد و گناهان شما را بر شما ببخشاید، و خداوند آمرزنده مهربان است.( آل‏عمران : 31)

 

درجه سوم: بد قولی نمی کند .

 

اگر شریک زندگی شما انسان خوش قولی است این ویژگی میتواند نشانه خوبی برای عشق واقعی او به شما باشد و خداوند متعال نیز از این ویژگی او لذت می برد .

 

بَلى‏ مَنْ أَوْفى‏ بِعَهْدِهِ وَ اتَّقى‏ فَإِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُتَّقینَ : آرى، هر كه به پیمان خود وفا كند، و پرهیزگارى نماید، بى‏تردید خداوند، پرهیزگاران را دوست دارد.( آل‏عمران : 76)

 

درجه چهارم:بخشش از ویژگی های اوست .

 

بخشش نیز یکی دیگر از نشانه های واقعی عشق و و محبت است :

لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتَّى تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ شَیْ‏ءٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلیمٌ : هرگز به نیكوكارى نخواهید رسید تا از آنچه دوست دارید انفاق كنید؛ و از هر چه انفاق كنید قطعاً خدا بدان داناست.(آل‏عمران : 92)

 

درجه پنجم: در برابر مشکلات صبر و تحمل دارد.

 

زندگی انسان ها همیشه با خوشی و خوبی توام نیست و ممکن است مشکلات زیادی بر سر راه انسان ها سبز کند و صبر در برابر مشکلات نشان میدهد که او کاملا شما را دوست دارد و حاضر است به خاطر شما همه مشکلات را تحمل کند .

یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اسْتَعینُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرینَ : اى كسانى كه ایمان آورده‏اید، از شكیبایى و نماز یارى جویید؛ زیرا خدا با شكیبایان است.( البقرة : 153)

 

درجه ششم:همیشه و در همه حال توکلش به خداست .

 

فَإِذا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُتَوَكِّلینَ :و چون تصمیم گرفتى بر خدا توكل كن، زیرا خداوند توكل‏كنندگان را دوست مى‏دارد.( آل‏عمران : 159)

 

درجه هفتم:در زندگی منصفانه قضاوت می کند .

 

اگر در زندگی مشترک همسر شما حرف زور نمی زند و نمیخواهد همیشه حرف خود را به کرسی بنشاند و منصفانه قضاوت می کند این هم درجه ای است برای سنجش عشق او به شما و به زندگی مشترکتان .

 

ِ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطینَ :خداوند دادگران را دوست مى‏دارد.(المائدة : 42)

 

درجه هشتم:اهل عبادت و با خدا است.

 

کسانی که حاضر نیستند با وجود تمام نعمت هایی که خداوند در اختیار آنها گذاشته لحظه ای خداوند را عبادت کنند درجه عشقشان نسبت به خداوند بسیارپایین است و شاید منفی باشد .

ْ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُتَّقینَ: زیرا خدا پرهیزگاران را دوست مى‏دارد.( التوبة : 7)

 

درجه نهم:در زندگی با گذشت است.

 

در زندگی مشترک همیشه به این فکر نیست که به دنبال منافع شخصی خودش باشد و گاهی شما را نیز بر منافع خود هر چند بر ضررش باشد مقدم می کند .

وَ یُؤْثِرُونَ عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ وَ لَوْ كانَ بِهِمْ خَصاصَةٌ وَ مَنْ یُوقَ شُحَّ نَفْسِهِ فَأُولئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ : و هر چند در خودشان احتیاجى [مبرم‏] باشد، آنها را بر خودشان مقدّم مى‏دارند. و هر كس از خسّت نفس خود مصون ماند، ایشانند كه رستگارانند.( الحشر : 9)

 

خلاصه کلام اینکه کافی است برای سنجش عشق خود و همچنین عشق شریک زندگیتان این دماسنج را در مکانی مناسب از خانه خود نصب کنید تا هر روز میزان عشق شریک زندگی شما را مشخص کند و اگر شریک زندگی شما دارای تمام این ویژگی هاست قطعا بدانید که او تمام وجودش از عشق به شما مملو است و همیشه عاشق شما خواهد ماند .

منبع:بیترین