پارس ناز پورتال

این مرد 11 سال در یک قفس زندانی بود (عکس)

مجموعه : مجله خبری روز
این مرد 11 سال در یک قفس زندانی بود (عکس)
یک مرد چینی که مبتلا به بیماری روانی است از سوی خانواده اش مدت 11 سال را در یک قفس محبوس بوده است.وو یوهانهونگ 42 ساله مدت 11 سال است که در یک قفس کوچک در زیر زمینی از سوی خانواده اش محبوس شده است.روزنامه محلی شینشی ریبائو عکس های این مرد را منتشر کرده است. در این عکس ها  مرد با لباس زیر و در حالی که پاهایش با زنجیر سنگینی  بسته شده روی رختخواب نشسته است.


بیماری شیزوفرنی این مرد هنگامی که 15 ساله بود از سوی پزشکان تشخیص داده شد. در سال 2001 او یک پسربچه 13 ساله به اندازه ای کتک زد که نوجوان جانش را از دست داد.سال بعد، مقامات استان ژیانگشی در جنوب شرقی چین او را آزاد کردند زیرا به دلیل بیماری اش او مسئول رفتارش نبوده است. به دستان «وو»  دستبند زده شد اما آزادانه در روییشانگ روستای زادگاهش پرسه می زد.


اهالی روستا از او می ترسیدند. مادرش یک قفس برای او ساخت اما به دلیل محکم نبودن «وو» موفق به فرار آز آن شد. خانواده اش قفس محکم تری را ساخته و مرد را در آن جای دادند. از آن تاریخ 11 سال می گذرد.وانگ موشیانگ مادرش می گوید: پسرم دیوانه است.او یک نفر را کتک زد و او را کشت. گذاشتن او در داخل قفس برای من بسیار دردناک بود اما ما چاره ای جز این نداشتیم.

این مرد 11 سال در یک قفس زندانی بود (عکس)

 به دلیل فقدان کارکنان باتجربه و امکانات کافی اغلب بیماران روانی در چین و به ویژه در مناطق روستایی درمان نمی شوند.براساس آمار وزارت بهداشت در سال 2010 این کشور با 1.3 میلیارد نفر جمعیت فقط دارای حدود 20 هزار روانپزشک بود. مقامات چین تعداد افرادی را که دچار بیماری های روانی بسیار وخیم هستند بیش از 16 میلیون نفر برآورد می کنند. 

این مرد 11 سال در یک قفس زندانی بود (عکس)