پارس ناز پورتال

این فرد نابینا به وسیله ذهنش تصویر سازی می کند

این فرد نابینا به وسیله ذهنش تصویر سازی می کند

این فرد نابینا به وسیله ذهنش تصویر سازی می کند

نابینایی مشکلی است که ممکن است برای هر کسی رخ دهد و این افراد معمولا از جامعه کمی دور می شوند چراکه توانایی ارتباط درست با آن را ندارند ولی برخی نیز دست از تلاش برنمی دارند و خود را جدا از مردم نمی دانند.

 

“دنیل کیش” مرد 47 ساله ای است که در همان دوران کودکی چشمانش را از دست داده است ولی روحیه و اعتماد به نفسش را هیچوقت از دست نداده و همیشه در تلاش بوده است او از جمله کسانی شناخته می شود که با توجه به معلولیتش دست به کارهای جالب می زند.

 

دنیل در همان بدو تولد دچار یک سرطان بسیار خاص شده است که مردمک چشمش را تحت تاثیر قرار داد. پزشکان نیز برای نجات جانش مجبور شدند در سن 13 ماهگی چشم های او را در تخلیه کنند و این روزها از چشم های مصنوعی استفاده می کند.

 

او این روزها با استفاده از قدرت ذهن خود و البته از سیستمی به مانند خفاش ها استفاده می کند تا فعالیت های خود مانند دوچرخه سواری یا صخره نوردی را انجام دهد. او سیگنال هایی را برای روبروی خود با دهان می فرستد و از بازخورد آن ها می تواند در ذهنش تصویر سازی کند.

 

این روش بیشتر توسط خفاش ها استفاده می شود اما باعث شده است تا دنیل بتواند در زندگی بسیار پویا باشد. او این روش را از همان دوران کودکی آغاز کرده است و این روزها تماما کاربردی از آن استفاده می کند….