پارس ناز پورتال

خوکفایی مردی برای دست قطع شده اش (عکس)

مجموعه : مجله خبری روز
خوکفایی مردی برای دست قطع شده اش (عکس)
 اعضای مصنوعی سال هاست که پیشرفت های بسیاری داشته اند و مدل های مختلفی از آن ها در اختیار معلولین قرار گرفته است. هر کدام از این اعضای مصنوعی توانایی خاصی دارد و البته به نسبت توانایی قیمت ان ها نیز متفاوت است.

"انجل سانگوینو" یک متخصص برق 33 ساله است که سال گذشته در حالی که سوار بر موتور بود یا یک خودرو برخورد می کند و پس از حادثه سریعا به بیمارستان منتقل می شود. پزشکان در اورژانس برای جلوگیری از مرگ او تحت شرایط خاصی مجبور شدند دست چپ او را از بدنش جدا کنند.


 این مرد ونزوئلایی که از ناحیه یک دست معلول است امسال توانست به خاطر اختراع جالبش جایزه علم و فناوری ونزوئلا را دریافت کرد. او توانست پس از یک سال تلاش و کار یک دست مصنوعی جالب و کاربردی برای خودش بسازد.

این مرد پس از مشاهده معلولیتش و از آنجایی که دیگر نمی توانست به کار سابقش ادامه دهد تصمیم گرفت تا دست مصنوعی مخصوصش رابسازد. این دست مخصوص به او کمک می کند تا مانند گذشته به کارهای تخصصی اش بپردازد و زندگی خود و خانواده اش را بگذراند.

این دست مصنوعی با تعدادی بند به بدنش وصل می شود و مهمترین وسایلش نیز در ان قرار گرفته است. بر روی این دست مصنوعی یک ذره بین به همراه تعدادی از ابزارهای مختلف و فضا برای گذاشتن ابزارهای اضافی وجود دارد. این دست همچنین یک موتور کوچک دارد که او می تواند با استفاده از چند کلید این موتور و حرکات دستش را کنترل کند.

او در گذشته می توانست روی 6 وسیله برقی در طول روز کار کند اما این روزها با دست مصنوعی تنها می تواند 4 وسیله را تعمیر کند همچنین یک دست مصنوعی در ونزوئلا نزدیک به 14 هزار دلار قیمت دارد درحالی که آنجل این دست را با 800 دلار ساخته است. او قصد دارد در آینده یک ویلچر پیشرفته نیز برای خودش بسازد.