پارس ناز پورتال

اتفاقات باور نکردنی بعد سکته های مغزی (عکس)

اتفاقات باور نکردنی بعد سکته های مغزی (عکس)
سکته مغزی یکی از مشکلاتی است که ممکن است بر اثر دلایل متفاوت به وجود آید. این مشکل می تواند احتمال فوت را بالا برده و جان انسان را بگیرد. سکته مغزی اگر باعث مرگ نشود، بیماری های دیگری را به وجود می آورد که از جمله آن ها می توانیم به لمس شدن بدن اشاره کنیم. با همه توصیفاتی که از سکته مغزی شد باید متذکر شویم که گاهی اوقات این مشکل باعث دگرگونی های بسیار عظیمی هم می شود.

** مالکوم مایت



احساست یکی از مهمترین بخش وجودی انسان است که نبود آن می تواند زندگی را سخت کند. مالکوم مایت مردی 68 ساله است که چندی پیش دچار یک سکته خفیف مغزی شد اما همین سکته خفیف مشکلی بزرگ را برای او به وجود اورد. در حین این سکته قسمت جلوی مغر او آسیب دیده است و بر اثر آن تمامی احساسات او از بین رفته اند. این مرد دیگر نمی تواند حالت غم و افسردگی را به هیچ عنوان تجربه کند و باید تا آخر عمرش به همین سبک پیش برود.

** الن مورگان



سبک و سیاق صحبت کردن همیشه به نام لخهجه شناخته می شود و مردم هر منطقه لهجه ای متفاوت دارند که تغییر دادن آن تقریبا غیر ممکن است. "آلن مورگان" مردی 81 ساله انگلیسی است که پس از یک حمله عصبی وسکته مغزی دچار دگرگونی عجیبی شد. این مرد زمانی که از کمای مغزی خارج شد تنها می توانست به لهجه ولزی صحبت کند. این درحالی است که این مرد تنها یکبار در سال های بسیار دور به ولز سفر کرده بود و هیچ دوست ولزی هم نداشته است. پزشکان اعتقاد دارند که او دچار بیماری خاصی به نام "افاسیا" شده است که بسیار نادر بوده و احتمال مبتلا شدن به آن بسیار پایین است.

** کن والتر



سکته مغزی که به عنوان یک بیماری شناخته می شود گاهی اوقات می توانند به عنوان یک معجزه نیز شناخته شوند. کن والتر در حالیکه 19 سال سن داشت دچار سانحه ای شد که او را تمام مدت روی ویلچر نشاند. این مرد که دچار افسردگی شده بود پس از چند سال دچار یک سکته مغزی نیز می شود. این مشکل که به نظر بدتر از مورد قبلی است باعث می شود تا زندگی او به کلی تغییر یابد. این مرد پس از سکته تبدیل به یک هنرمند دیجیتالی شد و توانست بهترین تصاویر گرافیکی دیجیتالی را خلق کند. این مرد این روزها با شرکت های بازیسازی کار می کند.

** حس دست سوم
چندی پیش در یکی از بیمارستان های سوییس پزشکان به موردی عجیب درباره بیماری های مغزی برخوردند. در این بیمارستان یک خانم که دچار سکته شده بود اظهار کرد که دست سومی در بدن او به وجود امده است. این خانم اصرار بر آن داشت که دست سوم او بسیار اذیتش می کند و قدرت کار کردن را از او گرفته است. پزشکان بعد از ازمایشات متوجه شدند که این دست واقعا در مغز او وجود دارد و حتی حس نیز می کند. این مورد باعث شد تا آزمایشات متعددی روی این خانم انجام دهند ولی هیچگاه دلیل به وجود آمدن این مشکل پیدا نشد.

** لیندا واکر



در موردی تقریبا مشابه با الن مورگان بار دیگر خانمی که دچار سکته مغزی شده بود لهجه خود را از دست داد. لیندا واکر 60 سال سن دارد و چند سال پیش دچار یک سکته مغزی شد. او پس از این حادثه و زمانی که در حال خارج شدن از کما بود ناگهان زبان مادری اش را از دست داد. این خانم که اهل نیوکاسل بود پس از به هوش آمدن به زبان جامائیکایی صحبت می کرد. این در حالی است که او تنها یک فیلم از این کشور دیده بود  ولی بعد از سکته می توانست به راحتی به زبان آن ها صحبت کند..


منبع: باشگاه خبرنگاران