پارس ناز پورتال

نامه ای قدیمی از جزیره ای دور افتاده

نامه ای قدیمی از جزیره ای دور افتاده
حتما در فیلم های سینمایی دیده اید که فردی در جزیره ای دور افتاده گم میشود و برای نجات نامه خود را به دل دریا می سپارد. در خارج از فیلم نیز افرادی بوده اند که نامه های خود را به دل دریا سپرده اند و برخی مواقع بیشتر از سن بسیاری از ما این نامه ها در دریا سرگردان بوده اند.

"ساتیو توربر" به تازگی کشف بزرگی انجام داده است زیرا او توانست قدیمی ترین نامه دنیا دقیقا در حاشیه ساحل شهر "توفینو" در کانادا پیدا کند. او در هنگام قدم زدن در ساحل چشمش به یک بطری قدیمی می خورد و پس از بازرسی متوجه می شود نامه ای درون آن وجود دارد.

 


 نکته جالب این است که او قصد بازکردن نامه را ندارد زیرا قدمت این نامه بسیار عجیب است. این نامه 107 سال در دریا سرگردان بوده و این زمان کمی نیست. این نامه این روزها به عنوان قدیمی ترین نامه دنیا شناخته می شود.

برخی از نوشته های این نامه از پشت شیشه قابل مشاهده است که به نظر می رسد در ماه سپتامبر سال 1906 نوشته شده و امضای فردی به نام "ارل ویلارد" روی آن آمده است. آدرسی که روی این نامه قرار دارد برای محلی است که این روزها موزه شده است.پیدا شدن نامه 107 ساله در حالی است که سال گذشته یک ماهیگیر اسکاتلندی توانسته بود نامه ای 98 ساله را پیدا کند. این رکورد سال گذشته در کتاب رکوردهای گینس بود که با نامه"توربر" رکورد او جابه جا شد.