پارس ناز پورتال

توصیه هایی برای آرامش

توصیه هایی برای آرامش
 

اما چگونه می توان بـه نعمت بزرگ آرامش دست یافت؟ آیا صرف استفاده از قرص‌هاي مسکن و آرامش بخش میتواند برایمان آرامش بـه ارمغان آورد؟ یا این کـه راه‌هاي بهتر و طبیعی‌تر و بدون عوارضی نیز جهت دستیابی بـه آرامش وجوددارد؟

 

در تعداد زیادی از مواقع افراد تصور می کنند تنها با حفظ یک رژیم غذایی متعادل و رعایت مواردی کـه پزشکان بـه آن توصیه میکنند میتوان بـه طول عمر زیاد و سلامت زیستن کاملا امیدوار بود. اما این دسته از افراد از این مسئله غافل هستند کـه انسان موجودی اسـت دو وجهی؛ یک وجهش دارای جسم و وجه دیگرش دارای روح و روان اسـت.

 

توصیه برای آرامش

 

از قدیم نیز گفته‌اند کـه عقل سالم در بدن سالم اسـت. بـه واقع اگر افراد بـه مسائل روحی و روانی خود توجه نکنند بسیار امکان دارد وجود استرس و اضطراب و عدم‌تعادل روحی در آن ها بـه بروز بیماری‌هاي ناگوار جسمانی بینجامد.

استرس و اضطراب تأثیرات مخربی دارند کـه ممکن اسـت احتمال بروز عوارض قلبی و سکته قلبی را در افرا د تشدید کنند.

تعداد زیادی از کارشناسان توصیه میکنند افراد بـه هنگام عصبانیت بـه پیاده‌روی تند بپردازند کـه این مسئله میتواند در کاهش استرس و اضطراب در افراد مؤثر باشد.

 

توصیه برای آرامش

فعالیت ورزشی، بـه‌ویژه پیاده‌روی شیوه فوق‌العاده مؤثری برای برطرف کردن فشار روحی اسـت.
امروزه میلیونها نفر از مردم جهان برای مقابله با ناراحتی‌ها و فشارهای روحی روزمره، بعد از کار روزانه خود بـه فعالیت‌هاي جسمانی مانند نرمش کردن، دویدن در پارک، دوچرخه سواری با دوستان، پیاده روی و غیره می پردازند و از این فعالیت‌ها لذت می برند.

پیاده‌روی، بهترین و ارزان‌ترین راه برای بازرسی فشار روحی اسـت. پیاده‌روی، صرف‌نظر از سرعت گام‌ها، بـه‌طور طبیعی میزان استرس را کم میکند. فعالیت‌هاي ورزشی مناسب، بـه‌طور قابل توجهی در مقابله با استرس نقش دارند.

 

توصیه برای آرامش

دوش آب سرد نیز از دیگر راه‌هاي مقابله با فشارهای روحی و روانی اسـت. سرگرم کردن خود بکار یا مطالعه نیز می تواند در شرایط خاص بـه آرامش افراد کمک کند؛ البته ایجاد احساس آرامش تنها بـه این عوامل بستگی ندارد و بیشتر بـه‌خود فرد و خواست وی برای رسیدن بـه آرامش و تمرینات روحی و روانی کـه وی برای رسیدن بـه این مقصود انجام می دهد، وابسته اسـت.