پارس ناز پورتال

عکس ناراحت کننده خرید و فروش زنان متاهل

مجموعه : مجله خبری روز
عکس ناراحت کننده خرید و فروش زنان متاهل
خبرهای منتشر شده از تنگرهار حکایت از آن دارد ، میانگین قیمت هر زن که در ایالت تنگرهار افغانستان به فروش می رسد ، 530 الی 3300 دلار می باشد.

به گفته "اسدالله احمدی" پژوهش گر افغانی : این رسم نادرست و شرم اور خرید و فروش زنان متاهل همچنان وجود دارد و میانگین دو زن در یک روز در ایلت تنگرهار به فروش می رسد.


بی بی زیور یکی از قربانیان این رسم و رواج بوده و از بیان داستان خویش  احساس شرم خجالت مینماید. بی بی زیور از باشنده گان قریه شینواری میباشد که توسط شوهر دومش به فروش رسیده بود.
بی بی زیور در مورد این جریان تلخ این چنین می گوید : که از شوهر اولی اش سه طفل داشت و بعد از  مرگ وی با برادر شوهرش مطابق به رسم رواج عروسی نمود و شوهر دومی اش وی را به یک مرد پاکستانی در آن طرف سرحد به فروش رسانید.


این زن میگورد زمانیکه به فروش رسیده بود ۴۰ سال عمر داشت و در مقابل ۱۲۰۰۰۰ کلدار پاکستانی به فروش رسیده بود. کلدار پاکستانی تقریبأ پول رایج در مناطق شرقی افغانستان میباشد که مطابق به نرخ تبادله ی امروز ۱۲۰۰۰۰کلدار پاکستانی تقریبأ ۱۳۰۰ دلار امریکایی میگردد.

این زن نگون بخت در ادامه افزود: مرد پاکستانی که وی را خریداری نموده بود در یکی از مناطق دور دست پاکستان زندگی مینمود و برای وی ممکن نبود که دوباره به قریه اش افغانستان برگردد و ناچار ۱۷ سال با وی زندگی نمود و وقتی که وی پیر و سالمند گردید از طرف شوهرش یعنی مرد که وی را خریداری نموده بود رانده شد. حالا او میگوید که من روی ندارم که دوباره به قریه و پیش خویشاوندانم برگردم زیرا من فروخته شده ام و این یک نام شرم آور برای من است.