پارس ناز پورتال

دلیل اصلی چاقی روز افزون دختران

مجموعه : رژیم و تغذیه
دلیل اصلی چاقی روز افزون دختران

 تحقیقات نشان می‌دهد، بسیاری از دختران جوان امروزه فقط 17 دقیقه در روز فعالیت بدنی دارند. البته این وضعیت در پسران اندكی بهتر است و میزان فعالیت بدنی در آنها به 24 دقیقه در روز می‌رسد. به اعتقاد دانشمندان این آمار غیرقابل باور است و به این ترتیب باید نگران سلامت آینده نسلی بود كه تمام وقت خود را صرف تماشای تلویزیون و كار با كامپیوتر كرده‌اند.

محققان انگلیسی دستگاه‌های خاصی را به دختران جوان متصل كردند تا متوجه شوند آنها چه مدت از روز را صرف پیاده‌روی، دویدن و انجام حركات ورزشی می‌كنند. با انجام این كار مشخص شد، دختران فقط 4 درصد از اوقات بیداری خود را صرف فعالیت‌بدنی می‌كنند كه به زحمت به 20 دقیقه در روز می‌رسد. متاسفانه بسیاری از دختران علاقه خود به ورزش كردن را از دست داده‌اند و دیگر هیچ انگیزه‌ای برای

 
داشتن زندگی پرتحرك ندارند. در عوض نسل جدید می‌خواهد با ساده‌ترین روش‌ها مانند خوردن قرص‌های لاغری و گرفتن رژیم‌های عجیب به تناسب اندام برسد كه در دراز مدت عوارض بسیار زیادی به همراه دارد. اگر وضعیت به همین منوال پیش برود كودكان امروزی در سنین پایین‌تری نسبت به والدین خود جانشان را از دست می‌دهند و عمر كمتری خواهند داشت. هر فرد بالغ باید به‌مدت 5 نوبت در هفته و هر بار به میزان حداقل نیم ساعت تحرك بدنی داشته باشد.

منبع:برترینها