پارس ناز پورتال

خبر ناراحتی آزاده نامداری

مجموعه : اخبار سینما
خبر ناراحتی آزاده نامداری

آزاده نامداری که به تازگی سری جدید برنامه‌ «خانمی که شما باشی‌» را اجرا می‌کند، معتقد است: اساسا کاراکتر رئالی دارد و آکتوری در خونش نیست.

تا به حال وسوسه نشدم، بازیگر شوم

این مجری تلویزیون درباره‌ی تمایلش به حیطه‌ی بازیگری می‌گوید: علیرغم پیشنهادهای زیادی که برای بازیگری به من شده است اما تا به حال وسوسه نشدم که بازیگر هم باشم؛ چرا که فکر می‌کنم بازیگری را بلد نیستم، اما هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست!

وی  با اشاره به حرفه اجرا و بازیگری در کنار هم اینگونه مطرح کرد: شخصا تمایلی به کار بازیگری ندارم؛ چرا که فکر می‌کنم آکتوری در خونم نیست، مگر اینکه روزی بگویم کار بازی چیزهای دیگری به من اضافه می‌کند، ولی اساسا بلد نیستم بازیگر خوبی باشم.

او گفت: به نظرم فرزاد حسنی هم بازیگر خوبی است و هم می‌تواند در کنار بازی اجرای خوبی نیز داشته باشد.

 کار اجرا را بیشتر از برنامه‌سازی دوست دارم

نامداری که به گفته‌ی خودش دو سال است علاوه بر اجرا، به برنامه‌سازی نیز روی آورده است، با اشاره به فعالیت‌های کاری‌اش طی این سال‌ها توضیح داد: من هفت سال تمام فقط مجری بودم و برنامه‌ساز نبودم‌. در حال حاضر حدود دو سال است که علاوه بر اجرا، کار برنامه‌سازی هم انجام می‌دهم و وجود یکسری مشکلات برای من که پیش از این فقط کارم اجرا بود، طبیعی است. لازم است بگویم هنوز که هنوز است کار اجرا را بیشتر از برنامه‌سازی دوست دارم و اگر بخواهم برنامه‌سازی کنم ترجیح می‌دهم برنامه‌ای بسازم و خودم هم آن‌ را اجرا کنم.

یک مجری باید دغدغه رسانه داشته باشد

این مجری تلویزیون درباره‌ی اینکه داشتن اطلاعات کافی برای مجری درخصوص مباحث مطرح شده، چقدر می‌تواند در نحوه‌ی اجرا تاثیرگذار باشد؟ اینگونه پاسخ داد: به نظرم این مساله خیلی مهم است. بسیاری از مجریان قبل از شروع برنامه از طریق اینترنت موضوعات را می‌خوانند و اطلاعات کافی به دست می‌آورند اما من اطلاعات به این شکل را اطلاعات نمی‌دانم؛ به عنوان مثال زمانی که به ما می‌گویند مهمان امروز برنامه علیرضا خمسه است، اگر ما از طریق اینترنت راجع به این هنرمند مطالبی را جستجو کنیم و به ذهنمان بسپاریم قطعا لو می‌رود، بنابراین بهتر است به عنوان یک مجری‌، دغدغه رسانه داشته باشیم و همیشه کتاب و روزنامه بخوانیم، فیلم ببینیم و در محیط‌های هنری باشیم تا این مسائل ناخواسته در ذهنمان شکل بگیرد.

وی با اشاره به برنامه «خانمی که شما باشی» یادآور شد: سری اول این برنامه نوروز 91 به روی آنتن رفت، در سری دوم که پخش آن به تازگی شروع شده است در کل ما قالب آن را تغییر دادیم. سری اول «خانمی که شما باشی» یک برنامه گفت‌وگو محور (talk show) بود که خانم‌هایی از طیف‌های مختلف در برنامه حاضر می‌شدند و با هم درباره زندگی‌شان گفت‌وگو می‌کردند اما در سری دوم قالب برنامه ما از گفت‌وگو محور بودن به مستند تغییر پیدا کرد.

در «خانمی که شما باشی» اصل مطلب خانم‌ها هستند

او ادامه داد: نکته اساسی برنامه «خانمی که شما باشی» همیشه این است که دغدغه اصلی ما خانم‌ها بودند و هستند اما این مساله چیزی فراتر از نگاه احقاق حق زنان و تساوی است و اصلا ماجرا این مسائل نیست. دیدگاه «خانمی که شما باشی» درباره این است که ما به دنیا از دریچه‌ خانم‌ها نگاه می‌کنیم، در واقع اصل مطلب در این برنامه خانم‌ها هستند.

نامداری درباره‌ی عنوان برنامه «خانمی که شما باشی» نیز توضیحاتی ارائه داد و گفت: انتخاب نام برنامه با خودم بود. سال‌ها پیش شعری از حامد عسگری خوانده بودم که اسم برنامه یکی از مصرع‌های شعر او بود و از آن سال‌ها در ذهنم مانده بود. به دلیل اینکه شخصا خیلی شعر دوست دارم تصمیم گرفتم اسم برنامه را «خانمی که شما باشی» بگذارم البته دو سال پیش می‌خواستم اسم برنامه را «لیلی» بگذارم ولی به دلیل اینکه لیلی فقط یک وجهه از زنان را به تصویر می‌کشد احساس کردم کلمه خانم محترم از لیلی بهتر است.

 احساس خوبی دارم از اینکه در شبکه دو کار می‌کنم

تهیه‌کننده و مجری برنامه «خانمی که شما باشی» در بخشی دیگر از گفت‌وگوی خود درباره‌ی وجود مشکلات در حوزه‌ی اجرا و برنامه‌سازی گفت: یکسری مشکلات هستند که مسائل داخل تلویزیونی هستند و قابل گفتن هم نیستند و در همه جا به وجود می‌آیند؛ ضمن اینکه من جای خیلی خوبی کار می‌کنم و از این بابت خوشحالم چرا که وقتی وارد ساختمان شبکه دو می‌شوم، آنقدر احساس خوبی دارم که هم چیز درست است و کارمان جایی گیر نمی‌کند.

وی افزود: اخیرا چندین تن از مدیران شبکه دو طی تماس‌های تلفنی به خاطر برنامه «خانمی که شما باشی» از من تشکر کردند در حالی که اصلا وظیفه این کار را نداشتند و در موقعیت مدیریت می‌توانند اصلا به زبان نیاورند که برنامه مرا دیده‌اند و از نظرشان خوب بود‌، اما فضا در این شبکه به قدری دوستانه و صمیمانه است که حس خوبی دارم از اینکه در این شبکه کار می‌کنم.

هنوز مرا با «تازه‌ها» می‌شناسند

نامداری در بخشی دیگر با اشاره به اجرایش در برنامه «تازه‌ها» که چند سال گذشته از شبکه یک پخش می‌شد، بیان کرد: در آن زمان که برنامه «تازه‌ها» از شبکه یک پخش می‌شود سیمای خانواده تایم خوبی نداشت و از نظر خیلی‌ها سر ظهر تایم مرده‌ای بود اما من در همان تایم مرده خیلی خوش شانس بودم؛ چرا که برنامه خیلی دیده شد و اکنون پس از گذشت سال‌ها هنوز مرا به نام خانمی که «تازه‌ها» را اجرا می‌کرد می‌شناسند.

وی دلایل موفقیتش در برنامه «تازه‌ها» را حضور مجریانی چون شجاعی مهر‌، رضایی و قهرمانی دانست و افزود: در آن زمان شعله قهرمانی‌، الهه رضایی‌، هرمز شجاعی مهر هر یک برای خودشان در اجرا کسی بودند؛ ضمن اینکه خانم بهبودی هم کمک زیادی به من می‌کرد و من در آن زمان پنج سال فرصت داشتم که به اجرای آنها نگاه کنم. «تازه‌ها» برایم اتفاق خوبی بود و من آن سال‌ها آرزوی دیدن این عزیزان را داشتم. من پنج سال یک برنامه 25 دقیقه‌ای را روی آنتن نگه داشتم و یک بار تهیه‌کننده به من نگفت تکراری شده‌ام کماینکه بعد از من، چهار مجری به تازه‌ها آمدند و اجرا کردند و هیچ کدام بیشتر از یک ماه دوام نیاوردند.

دیگر نمی‌توانم رُل یک دختر شاداب و خوشحال را بازی کنم

نامداری تصریح کرد: الان دیگر نمی‌توانم «تازه‌ها» را اجرا کنم چرا که فکر می‌کنم دیگر فضای خبر خواندن گذشته است؛ ضمن اینکه شخصیت خودم هم آرام‌تر شده و دنیایم تغییر کرده است. در آن زمان که «تازه‌ها» را اجرا می‌کردم یک دختر شاداب و خوشحال بودم که هر روز به این فکر می‌کردم که رنگ روسری‌ام را با خودکارم همرنگ کنم اما در حال حاضر دیگر آن کاراکتر را ندارم و نمی‌توانم رُلش را هم بازی کنم.

 در «خانمی که شما باشی» دوست داشتم همه چیز اُرجینال باشد

نامداری در پایان با اشاره به کلیت برنامه «خانمی که شما باشی» به ایسنا گفت: خیلی سعی کردم در این برنامه به دنبال شو دادن و نمایش دادن نباشم و دوست داشتم همه چیز اُرجینال و اصیل باشد.