پارس ناز پورتال

زغال اخته = پیر نشدن

مجموعه : رژیم و تغذیه
زغال اخته = پیر نشدن

اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که برای تثبیت عملکردهای جسمانی و جلوگیری از زوال بدن خود از قرص های شیمیایی استفاده می کنند، باید به شما بگویم که در حقیقت در حال تلف کردن وقت خود هستید. وخیم شدن وضعیت بدن به دلیل کمبود هیچ گونه دارویی ایجاد نمی شود. باید توجه داشته باشید که مصرف برخی از داروها صرفاً علائم بیماری را در بدن حذف کرده و از بین می برند و در واقع مشکلاتی که سبب بروز ناراحتی و اختلال شده اند به قوت خود باقی می مانند.

به جای اینکه به مصرف داروها روی بیاورید، بهتر است آداب غذایی خود را اصلاح کنید. اگر شما غذاهای مقوی و سالم به بدن خود نرسانید واکنش های طبیعی بدن کیفیت اولیه خود را از دست می دهند و همین امر نهایتاً منجر به ایجاد بیماری های مختلف در فرد خواهد شد. دقت کنید که وظیفه دارو دگرگون ساختن سوخت و ساز بدن است و تغذیه مناسب پشتیبان سوخت و ساز مطلوب بدن می باشد.

با اطلاع از این امر مهم کاملاً روشن است که می توانیم از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری بعمل آوریم، اما ابتدا می بایست مواد خام اولیه مورد نیاز بدن را برایش فراهم سازیم تا آن هم توانایی لازم برای مبارزه با مشکلات را بدست آورد. با استفاده از غذاهای خوب، سالم، و مقوی بدن شما توانایی بالاتری پیدا کرده و به عنوان یک بخش واحد می تواند واکنش های بهتری از خود نشان دهد و شما را در همه حال سلامت و شاد نگه دارد.

همچنین برای اینکه همیشه توانایی حفظ سلامت خود را داشته باشید، باید فعالیت بدنی را نیز به برنامه روزانه خود اضافه کنید که البته هم شامل فعالیت های جسمی می شود و هم ذهنی. باید ذهن و جسم خود را با هم به تکاپو وادارید چراکه اگر به طور مداوم از ماهیچه هایتان استفاده نکنید، عضلات قدرت و توان خود را به مرور زمان از دست می دهند و دیگر انعطاف پذیری سابق را نخواهند داشت. در عین حال عدم استفاده مقتضی از مغز نیز سبب می شود توانایی های شناختی و ادراکی شما تحلیل رود.

برای حفظ وضعیت مطلوب بدن، همه افراد نیازمند یک رژیم غذایی مناسب هستند. در اینجا می خواهیم چیزی را به شما معرفی کنیم که دارای خواص ضد پیری فوق العاده ای است. هیچ محصولی تا کنون بهتر از زغال اخته برای جلوگیری از پیری ساخته نشده است. زغال اخته دارای خواص بیشماری است و سرویس های تحقیقاتی کشاورزی امریکا صحت این مطالب را تایید می کند.

ساقه زغال اخته دارای مواد شیمیایی خاصی است و محققان به این نتیجه رسیده اند که می تواند مانع بروز سرطان رحم و سینه شود.

علاوه بر این زغال اخته یکی از غنی ترین منابع آنتی اکسیدان است. همانطور که می دانید آنتی اکسیدانها جزء موادی هستند که ما را جوان و سالم نگه می دارند. مطالعات بیشماری در این حوزه انجام پذیرفته و کلیه آنها تثبیت کننده خواص ضد پیری زغال اخته بوده اند.  همچنین عناصر خاص موجود در زغال اخته توانایی بالایی در حذف و از بین بردن رادیکال های آزاد دارند. بد نیست بدانید که رادیکال های آزاد به سلول ها آسیب رسانده و باعث ایجاد رنج وسیعی از سرطان های مختلف می شوند.

اما باید توجه داشت که رادیکال های آزاد نه تنها سبب ایجاد سرطان می شوند و به سلول های آسیب می رسانند، بلکه فرایند سالخوردگی و پیر شدن را نیز تسریع می بخشند. زغال اخته به راحتی می تواند این عنصر را نابود کند و نتیجتاً علائم پیری را برای مدت ها به تعویق انداخته و بسیاری از آنها را از میان بردارد.

پژوهشگران "تافت" جزء محققانی هستند که به طور اختصاصی بر روی زغال اخته تحقیق می کنند و آخرین بار نتایج مطالعاتشان را در سال 2005 در مجله عصب شناسی و پیری منتشر کردند. نتایج این تحقیقات گویای آن مطلب بود که : " تغییرات ناشی از سالخوردگی که در سرعت پردازش گیجگاهی موثر بوده و اختلالات آن بر روی کورتکس اصلی شنیداری تاثیر منفی می گذارند با مصرف زغال اخته کاهش و در برخی از موارد به طور کلی از بین می رود".

این تحقیق همچنین اثبات کرد که مواد منحصر بفرد موجود در زغال اخته می تواند تاثیرات معکوسی روی سالخوردگی داشته باشد و با وجود آنتی اکسیدان ها به راحتی می توان از بروز مشکلاتی نظیر اختلالات حرکتی، از دست دادن حافظه، کاهش قابلیت یادگیری، و تقلیل عملکرد ذهنی – که در ارتباط مستقیم با آلزایمر و پارکینسون است- جلوگیری بعمل آورد.

مطلب فوق یک نتیجه علمی کاملاً معتبر و بسیار ارزنده است به این دلیل که قبلاً تصور می شد چنین مشکلاتی در بدن قابل درمان و پیشگیری نیستند و تا کنون بشر هیچ گونه راه حلی برای از میان بردن آنها کشف نکرده بود.

سایر مطالعات علمی مهر تایید دیگری است در اثبات صحت نتایج این تحقیقات. نشریه "ویژه گر عصب شناسی" در سال 2004 مقاله ای با همین محتوا را به چاپ رساند. در این پژوهش اثبات شده بود که مکمل غذایی غنی شده با زغال اخته، حافظه حیوانات آزمایشگاهی را تقویت می کند. پس از چندی این مسئله بر روی انسان ها هم آزمایش شد و نشان داد که یک سری تغییرات ساختاری در ذهن مصرف کنندگان انجام پذیرفته است که قابلیت یادگیری را افزایش می دهد.

مطالعات بیشمار دیگری هم انجام شدند که از جمله آن می توان به یک بررسی مهم که در نشریه غذا و زراعت در مبحث غذاهای دارویی انتشار شد، اشاره کنیم. در کلیه این تحقیقات ثابت شد که زغال اخته دارای خواص بی شمار ضد پیری است. از ابتلا به بیماری های قلبی و سکته جلوگیری کرده و افت حافظه و ریسک ابتلا به سرطان را نیز کاهش می دهد.

جدا از کلیه این نتایج فوق العاده یکی دیگر از فاکتورهای معمول و رایج این تحقیقات میزان زغال اخته ای است که شما حتماً می بایست به صورت روزانه از آن استفاده کنید. بهترین مقدار مصرف روزانه نصف فنجان در نظر گرفته شده است. این مقدار زغال اخته را می توانید به تنهایی مصرف کنید، با میوه های دیگر یا ماست مخلوط کرده و میل کنید و یا با صبحانه بخورید.

هیچ دارویی در جهان وجود ندارد که بتواند خواص دارویی بهتر از زغال اخته داشته باشد و در عین حال طبیعی بوده و عملکرد ذهن و جسم را هماهنگ نموده و بازده آنها را در حد مطلوب نگه دارد.

به جای استفاده از دارو و پنهان نمودن علائم بیماری باید به فکر درمان باشید و راه علاجی برای ریشه کن کردن بیماری پیدا کنید. مطمئن باشید شیوه های سلامتی که ما در این مقاله در اختیار شما قرار دادیم را نمی توانید نزد هیچ پزشکی پیدا کنید. این یک درمان کاملاً طبیعی است که به همراه تغذیه مناسب و ورزش آن هم سه بار در هفته نتیجه خوبی برای شما در بر خواهد داشت.

 

به خاطر داشته باشید که اگر می خواهید همچنان سالم و سلامت و متناسب باقی بمانید باید بدانید که زغال اخته و سایر غذاهای گیاهی خیلی مفید تر و موثر تر از داروهای ساختگی عمل می کنند و می توانند کاری کنند تا هم احساس کنید که جوانتر هستید و هم ظاهرتان جوان تر به نظر برسد.