پارس ناز پورتال

این خوراکی برای موهای دمیج و آسیب دیده معجزه می کند؟

مجموعه : نکات سلامت مو
این خوراکی برای موهای دمیج و آسیب دیده معجزه می کند؟
 موهای دمیج و آسیب دیده معجزه می کند

 
از آنجایی که برای درمان و بهبود هر آسیبی در بدن نوع خوراکی و طریقه ی مصرف آن برای نفوذ بهتر عمل کرده و در جهت رفع مشکل نتیجه ی بهتری خواهد داد برای آن دسته از خانمهایی که به هر دلیلی موهایشان دمیج و آسیب دیده شده علی الخصوص که این اتفاق در اثر رنگ کردن زیاد و یا مش و بلوند کردن مکرر موها رخ داده راهکاری بسیار مفبد و قابل توجه پیشنهاد می دهیم که قطعا تاثیر گذاری مثبت آن را بر بهبود موهای آسیب دیده ی خود خواهید دید.
 
 
ناگفته نماند این میوه که از دسته صیفی جات به شمار می رود علاوه بر ترمیم موهای آسیب دیده برای پوست نیز بسیار مفید بوده و دارای خاصیت ضد چروکی هم می باشد.

 

 
کدو حلوایی، کدویی پُر خاصیت

این گیاه خوراکی حاوی اکسید‌های قدرتمند آنتی‌هیدروکسی است که یک اسید طبیعی در میوه است و سلول‌های مرده پوست را برطرف کرده و پوست را درخشان می‌کند. همچنین حاوی ویتامین A است که به تولید سلول‌های پوستی جدید و نرم‌تر و جوان‌تر شدن این بافت کمک می‌کند.

کدو حلوایی با داشتن غنی‌ترین ریزمغذی‌ها، مجهز به سلاح‌هایی موثر برای مقابله با بیماری‌هاست.

کدو حلوایی به دلیل داشتن مقادیر بالای کاروتنوئید30 درصد از بروز تمام انواع سرطان‌ها نیز پیشگیری می‌کند.

علاوه بر این کدو حلوایی به دلیل دارا بودن مقادیر بالای بتاکاروتن که در میوه‌ها و سبزی‌های نارنجی رنگ مثل هویج و کدو به وفور یافت می‌شود، از پوست در برابر تشعشعات ماوراء بنفش محافظت می‌کند و مصرف عصاره آن به طور روزانه حتی تاثیر محافظتی کرم ضد آفتاب را افزایش می‌دهد.
 عصاره کدو حلوایی لایه محافظی روی پوست در برابر فاکتورهای محیط زیستی دیگر مثل آلودگی هوا، استرس و دود سیگار ایجاد می‌کند.

تخمه‌های کدو حلوایی به دلیل این که منابع سرشار از عنصر روی و اسیدهای چرب امگا ـ 3 هستند، مهارت و توان مغز را بالا برده و به شما کمک می‌کنند بهتر و سریع‌تر فکر کنید، ذهن شما را تیزتر کرده و در عین حال سبب تقویت تراکم استخوان‌های سالم می‌شود.

اسیدهای چرب موجود در این محصول جالیزی همچنین در از بین بردن چین و چروک‌های پوست موثر است.

کدو حلوایی علاوه بر این‌ها سرشار از ویتامین C و ویتامین B می باشد که برای رشد و بهبود موهای آسیب دیده بسیار مفید است.

همچنین کارشناسان می‌گویند: اگر به هنگام پخت و پز اندکی از روغن تخم کدو استفاده کنید، در تقویت بهداشت دهان و دندان شما و پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها بسیار موثر است.
 
به جز کدوحلوایی برای برطرف شدن دمیج و آسیب موها خوردن روغن کنجد و روغن ماهی، انجیر، سبزیهای با برگهای تیره، گردو و خرما نیز توصیه می شود که افرادی که موهایشان دچار موخوره و خشکی بیش از حد شده می توانند با روغن ماهی و کنجد نوک موهایشان را چرب کنند و یا فبل از حمام برای تقویت ریشه ی آنها با این روغنها سر را ماساژ دهند.