پارس ناز پورتال

معرفی بهترین رانندگان خانم در جهان + عکس

معرفی بهترین رانندگان خانم در جهان + عکس

معمولاً وقتی از رانندگی زنان حرف به میان می‌آید، داد مردان به هوا می‌رود. فرم خاص پشت فرمان قرار گرفتن آن‌ها، سرعت پایین حرکت، تغییر جهت‌های ناگهانی و بی‌توجهی به اطراف عمده دلایلی هستند که این گروه از رانندگان به آن محکوم می‌شوند. اما از همین جماعت، عده‌ای هم هستند که دست همه آقایان را از پشت بسته‌اند. استادان ریس و درگ و شتاب. بانوان جسوری که گاه به سرعت‌هایی دست پیدا می‌کنند که برای یک مرد پرمدعا غیرممکن است. این گزارش شما را با 20 خانم راننده مطرح دنیا که هنوز هم پشت فرمان می‌نشینند، آشنا می‌کند.

Chrissy Wallace – وارث پدر

علاقه‌مندان به مسابقات ناسکار باید نام مایک والاس را به خوبی به یاد داشته باشند. کسی که خودروی شماره یک شورولت را سوار می‌شود. طبیعی است که کریسی دختر مایک نیز به این رشته علاقه داشته باشد ولی تا این حد؟ او که اکنون 25 سالگی عمرش را پشت سر می‌گذارد اگرچه تا به حال مقام قابل توجهی را به دست نیاورده ولی با درخششی که در رقابت‌های دیتونا از خود نشان داده، آینده روشنی برای خودش ترسیم کرده است. کریسی یکی از رانندگان تیم تویوتا است.

Maryeve Dufault – راننده کانادایی

معرفی بهترین رانندگان خانم در جهان + عکس

هم فرمولا ب‌ام‌و، هم فرمولا رنو، هم استار مزدا و مهم‌تر از همه ناسکار. مادر 31 ساله‌ای که اولین حضور در مسابقه سال 2011 مونترال با پیروزی همراه شد. ماری‌یو یکی از قهرمانان مسابقات کارتینگ نیز بود. حتی در نوجوانی‌اش توانسته به مقام‌های قابل توجهی در موتورسیکلت سواری به دست بیاورد. او اکنون فقط یک گام تا مسابقات معتبر فرمولا3 که مقدمه‌ای برای حضور در فرمولاهای بالاتر است، فاصله دارد.

Jennifer Cobb – سارق اطلاعات!

معرفی بهترین رانندگان خانم در جهان + عکس

خانم کاب 40 ساله از کانزاس خودش را به رقابت‌های ARCA رساند. به طرز چشم‌گیری حرکاتش روی دوج RAM1500 عالی است. البته او تجربیات زیادی از پدرش جو نیز به ارث برده بود. موفقیت‌هایش در رقابت‌های فورد300 بیش از پیش نامش را بر سر زبان‌ها انداخت. جالب آن است که جنیفر برنامه‌های تمرینی برای نیروهای نظامی ارتش آمریکا را نیز بر عهده دارد. او چندی پیش به دلیل سرقت اطلاعات لوازم و اطلاعات تیم‌های دیگر مجرم شناخته شد.

Ana Beatriz – ستاره ایندی‌کار

معرفی بهترین رانندگان خانم در جهان + عکس

او سال 2009 ناگهان به شهرت رسید. آنا اولین زنی بود که توانست در مسابقات ایندی‌کار آیووا به پیروزی برسد. یک برزیلی اصیل 28 ساله. او به راننده سخت‌جان فرمولا2 رنو در سائو پائولو مشهور شده است. آغاز فعالیت او در باشگاه کارتینگی بود که توسط خانواده‌اش تاسیس شده بود. وقتی به سن 15 سالگی رسیده بود به وضوح نشان می‌داد که دیگر یک راننده حرفه‌ای است. او یکی از راننده‌های اصلی تیم ردبول با خودروی فولکس‌واگن توآرگ شاسی‌بلند بود.

Courtney Force – دلباخته درگ

معرفی بهترین رانندگان خانم در جهان + عکس

مسابقات جنون‌آمیز NHRA‌ را به یاد بیاورید. کورتنی در این جدال نفس‌گیر سرتاسر مردانه شرکت می‌کند. البته باید به این نکته اشاره کرد که کلاس فعالیت او در درگسترهای با سوخت الکل است. خانم فورس اشلی خواهر خود را نیز وارد این دنیای پرهیاهو کرده بود.به گزارش پارس ناز رانندگی در تیم معروف Traxxas فورد آن هم با یک ماستنگ برای او یک افتخار محسوب می‌شود. رکورد سرعت او 502.8 کیلومتر در ساعت است.

Johanna Long – استاد رانندگی با کامارو

معرفی بهترین رانندگان خانم در جهان + عکس

اولین قهرمانی‌اش در سال 2010 بود وقتی شاهکار خود را روی یک شورولت کامارو نشان داد. باور نخواهید کرد اگر بدانید ماه می‌گذشته او تازه 21 سالش شده است. پدرش یکی از بهترین‌ها در دنیای کارت و کارتینگ بود. یک مقام پُل (اول تا سوم) می‌تواند کارنامه این تازه‌کار را درخشان کند. جوانا به تازگی وارد ناسکار شده است.‌ او علاقه اصلی‌اش به حضور در پیست‌های تگزاس و میامی است.

Amber Cope – رکورددار

معرفی بهترین رانندگان خانم در جهان + عکس

امبر اولین خانمی است که توانسته در سه مسابقه پیاپی ناسکار به امتیازات بالا دست پیدا کند. خانم کاپ 30 ساله به دلیل وزن 30 کیلویی‌اش قابلیت مانور بالایی را روی خودروهای انتخابی اعمال می‌کند. در کنار مسابقات ناسکار می‌توان نام او را در رقابت‌های کامیون‌رانی نیز مشاهده کرد. شروع به کار امبر وقتی 9 ساله بود با کارتینگ رقم خورده است. اولین تجربه‌اش با یک خودروی حرفه‌ای وقتی بود که تازه 15 سالش شده بود.

Leilani Munter – راننده تحصیل‌کرده

معرفی بهترین رانندگان خانم در جهان + عکس

کمتر کسی فکرش را می‌کند که لیلانی مدرک فوق لیسانس در رشته بیولوژی داشته باشد. 37 ساله و اهل آمریکا. گیاه‌خوار و یکی از سرسخت‌ترین طرفداران حیوانات است. در کنار زندگی شخصی، مقام‌های قابل قبولی در رقابت‌های ایندی‌کار و ناسکار به دست آورده است. تقریباً همه تماشاگران پیست بوستون به خاطر حضور او به ورزشگاه می‌آیند. سریع‌ترین دور پیموده شده لیلانی 290 کیلومتر در ساعت بوده است.

Alli Owens – کامیون‌ران واقعی

معرفی بهترین رانندگان خانم در جهان + عکس

با اینکه 25 سالش است ولی همچون یک راننده قدیمی جاده پشت فرمان تراک و کامیون‌های مسابقه‌ای می‌نشیند. اسپانسر اصلی او شورولت است.به گزارش پارس ناز در کنار افتخارآفرینی در مسابقات ناسکار، می‌توان حضور پررنگ الی را در رقابت‌های رِی هکت که مخصوص پیکاپ‌های تیون شده است، مشاهده کرد. خودروی انتخابی او در این رقابت‌ها فورد سری F است. خانم اونز به تازگی صاحب یک فرزند دختر شده است.

Katherine Legge – راننده انگلیسی

معرفی بهترین رانندگان خانم در جهان + عکس

رقابت‌های دراگون مسابقاتی شامل خودروهای ایندی ولی با قوانین آزادتر است. در چنین مسابقاتی است که کاترین 33 ساله شرکت می‌کند. او با تجربه‌ای که از این جدال و فرمولا رنو و فرمولا فورد داشته خودش را به رقابت معتبر فرمولا3 رسانده است که زیر نظر فدراسیون FIA پیگیری می‌شود. خانم لگ توانسته رکورد کیمی رایکونن را در سال 2000 وقتی در همین رقابت‌ها شرکت می‌کرد، بشکند. او یکی از رانندگان محبوب جنسون باتن است. او اولین زنی بود که توانست به صورت رسمی یک خودروی فرمولا را تست کند.

Milka Duno – دریانوردی از کاراکاس

معرفی بهترین رانندگان خانم در جهان + عکس

سخت کوشی از ونزوئلا. کسی که رکورددار بیشترین حضور در رقابت‌های 24 ساعته دیتونا در بین خانم‌ها است. ملیکا سبک عجیبی در رانندگی دارد. او بعد از سبز شدن چراغ پیست، قدری تأمل می‌کند و سپس گاز می‌دهد. او فارغ‌‌التحصیل رشته دریانوردی نیز هست. به دلیل دانش مهندسی که در طراحی دریایی به دست آورده اغلب روی آیرودینامیک خودروهایش نظرهای خوبی مطرح می‌کند.

Angela Cope – خواهر دو قلوی کاپ

معرفی بهترین رانندگان خانم در جهان + عکس

آنجلا کاپ خواهر دوقلوی امبر کاپ است. کسی که مثل هم‌خون خود علاقه وافری در رقابت‌های ناسکار دارد. ولی در مسابقات کامیون‌رانی نیز دستی بر آتش دارد. رانندگی‌اش با دوج خیره‌کننده است. آنطور که خودش می‌گوید تبحر بیشتری در خصوص شتاب‌گیری و مانور در سر پیچ‌ها دارد. درست بر عکس خواهرش که در مسیرهای مستقیم به خوبی می‌تواند سبقت بگیرد. گام بعدی او سری SR2 است.

Pippa Mann – کهنه‌کار فرمول رنو

معرفی بهترین رانندگان خانم در جهان + عکس

از سال 2003 می‌توان او را در هر جایی که رقابت‌های فرمولا رنو برگزار می‌شود، دید. از فرانسه تا انگلستان. او حتی در جام پورشه کررا نیز شرکت کرده است. در آستانه 30 سالگی خودش را برای حضور در رقابت‌های دشوار ایندی‌کار نیز آماده می‌بیند. خانم مان بیش از همه به پیست‌های کنتاکی و ایندیاناپلیس علاقه دارد. بهترین مقام او چهاردهم در رقابت‌های مختلط بود که توانست بین آقایان خودی نشان دهد.

Simona Silvestro – سوئیسی نوظهور

معرفی بهترین رانندگان خانم در جهان + عکس

قاعدتاً نباید نام رقابت‌های KV Racing را شنیده باشید. مسابقاتی با خودروهایی شبیه به فرمولا که بیشتر در اروپا علاقه‌مند دارد. سیمونای 25 ساله هم یکی از رانندگان همین مسابقات است که پیش‌بینی می‌شود تا چندی دیگر به شدت مشهور شود. او سال 2010 به عنوان ستاره نوظهور مسابقات ایندی‌کار معرفی شده و جایزه گرفت و به طرز چشم‌گیری یک بار توانسته به سرعت نهایی 358 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

نوشته : مهندس مانی حدادی

منبع: سایت کار