پارس ناز پورتال

بهترین نرم افزارهای App برای اندروید در سال 2013

بهترین نرم افزارهای App برای اندروید در سال 2013
این نرم افزارها، از جمله نمونه هایی هستند که بودن آنها بر روی هر گوشی اندرویدی، لازم و کاربردی است. نرم افزارهایی که بنا بر آمار در سال 2013 جزو نمونه های محبوب و پر طرفدار در میان کاربران اندروید بوده اند و برخی از آنها به واقع جز App هایی هستند که گوشی شما را به یک ابزار کامل برای انجام امور مختلف تبدیل می کنند.سال 2013 برای گوگل و اندروید سالی پر دستاورد بود. در این سال اندروید توانست بیش از ۶۷ درصد بازار سیستم عامل‌های گوشی های هوشمند را از آن خود کند و بیش از صدها نرم افزار جدید برای گوشی های اندرویدی روانه بازار شدند.

بدون شک انتخاب برترین نرم افزارهای در خیل عظیم App های موجود در بازار که هر کدام به حق از نقاط قوت خاص خود برخوردار هستند، کاری بسیار دشوار است. اساسا معرفی برترین App ها امری وابسته به سلیقه نیز هست که خود کار انتخاب را دشوار تر هم می‌کند.اما در اینجا ملاک ما برای انتخاب و معرفی این App ها محبوبیت و میزان رضایت کاربران آنها، با مراجعه به وب سایت‌های تخصصی و مطالعه نظرات کاربران و از سوی دیگر توجه به نیازها و ملاک‌های عمومی کاربران ایرانی بوده است. مسلما این انتخاب خالی از نقد و کم و کاست نیست:

Android Device Manager

 
 

بگذارید کار خود را با یک نرم افزار امنیتی شروع کنیم. این نرم افزار یکی از لازمه های هر گوشی اندرویدی است. نرم افزاری که گوگل در همین ماه‌های پایانی سال 2013 در نهایت آن را منتشر کرد.کار اصلی این نرم افزار این است که گوشی گم شده یا دزدیده شده شما را از طریق رد یابی آن بر روی نقشه، رصد کرده و به شما نشان می‌دهد که در حال حاضر گوشی در چه محلی و با چه فاصله ای از شما قرار دارد. این کار از طریق ارتباط شما با حساب کاربری گوگل بر روی گوشی گم شده قابل انجام است که به این وسیله حتی قابلیت قفل کردن گوشی و یا پاک کردن اطلاعات حساس از روی آن نیز برای کاربران فراهم است.

Cover Lock Screen) beta)

 
بهترین نرم افزارهای App برای اندروید در سال 2013

این نرم افزار نیز پیش از این به شکل مفصل در یک گزارش تشریح شده و کاربر آن توضیح داده شده است. جزو معدود Launcher هایی است که به سرعت توانسته است از بازخورد خوبی در بین سایت‌های تخصصی برخوردار شود و با آنکه هنوز در نسخه بتا قرار دارد محبوبیت خوبی بین کاربران پیدا کرده است.

در واقع کار اصلی این App این است که به شکل هوشمند فعالیت های شما را در طول شبانه روز رصد می‌کند و بر اساس آن برنامه هایی را که در موقعیت های مختلف به آنها نیاز دارید در صفحه Lock Screen به شما پیشنهاد می‌دهد. این App جز نمونه هایی است که نصب آن به شدت به کاربران توصیه می‌شود زیرا با عملکرد هوشمند خود فاصله شما با برنامه های مورد علاقه تان را به حداقل می‌رساند.

Microsoft Remote Desktop

 
بهترین نرم افزارهای App برای اندروید در سال 2013

شاید این نرم افزر جزو اولین نرم افزارهای ریموت نباشد، اما بدون شک یکی از بهترین آنهاست. با در اختیار داشتن نسخه  Proffesional  یا بالاتر ویندوز ۷ و ۸ از طریق این نرم افزار می‌توانید یک ارتباط مطمئن بین گوشی و PC یا لپ تاپ خود برقرار کنید.به این ترتیب که نرم افزار به شما امکان دسترسی به فایل‌ها و اطلاعات و نرم افزارها را بر روی سیستم خواهد داد و حتی اجازه لود کردن موزیک و ویدیو را نیز از طریق گوشی به کاربر می‌دهد.

هرچند این نرم افزار رایگان است اما نصب آن کمی پیچیده تر از نصب یک نرم افزار معمولی است اما با وجود راهنماهای مختلف بر روی اینترنت در خصوص چگونگی نصب نرم افزار و اتصال آن به سیستم، جای هیچ نگرانی در این مورد نیست.

Sleep as Android

 
بهترین نرم افزارهای App برای اندروید در سال 2013

آیا شما نیز جزو آن دسته از کاربرانی هستید که معمولا به این دلیل که بیش از حد عادت به به تعویق انداختن زنگ ساعت گوشی خود دارید، معمولا دیر به سر کار خود می‌رسید؟ یا آنکه صدای خر و پف شما در طی شب موجب آزار دیگران می‌شود و به دنبال راه چاره ای برای آن هستید؟ در این صورت بهتر است حتما این نرم افزار را بر روی گوشی خود نصب کنید.در واقع این نرم افزار یک ساعت زنگ دار و رصد کننده سیکل خواب است که گزینه های جالبی در اختیار کاربران می‌گذارد. به خصوص برای کسانی که نیاز به وقت بیشتری برای برخواستن از خواب و بیدار شدن دارند.

خیالتان را راحت کنیم: برای خواموش کردن زنگ ساعت این نرم افزار نیاز به حل مساله ای دارید که نرم افزار برای شما انتخاب کرده است! البته مساله ها چندان سخت نیست و به اندازه ای پیچیده است که یک فرد خواب آلود را بیدار کند.همچنین صداهای فوق العاده این نرم افزار برای بیدار شدن و به خواب رفتن آن را به یک نمونه جالب توجه تبدیل کرده و مهمتر از همه رصد خر و پوف در طول شبانه روز و ضبط آن از ویژگی‌های منحصر به فرد این نرم افزار است.

Fixie GIF Camera

 
بهترین نرم افزارهای App برای اندروید در سال 2013

این نرم افزار سبک و جمع و جور به کاربر این امکان را می‌دهد که مستقیما با استفاده از دوربین گوشی، اقدام به ساخت تصاویر متحرک GIF کند.ابزار و امکانات این برنامه هرچند زیاد نیست اما به اندازه کافی کاربردی هستند. برای مثال شما می‌توانید بعد از ضبط و ایجاد تصویر GIF اقدام به چسابندن متن به آن کرده و بعد مستقیما از روی گوشی برای به اشتراک گذاشتن آن بر روی توییتر، فیس بوک و یا G+ اقدام کنید.همچنین در این نرم افزار می‌توانید همانند یک شبکه اجتماعی کوچک، تصاوی ایجاد شده و به اشتراک گذشته شده از سوی دیگر کاربران نرم افزار را نیز ببینید.

PicsArt Photo Studio

 
بهترین نرم افزارهای App برای اندروید در سال 2013

اگر به دنبال یک ویرایشگر تصویر فوق العاده می‌گردید، بدون شک نمی‌توان هیچ گزینه ای بهتر از PicsArt Photo Studio به شما پیشنهاد کرد. نرم افزاری با امکاناتی بیشما برای دست کاری تصاویر که ابزارهای آن بدن شک بیش از هر نمونه دیگری در این بازار است.همچنین نسخه جدید این نرم افزار به شما این امکان را می‌دهد که گالری شخصی خود را ایجاد کنید و به این وسیله با سایر کاربران خلاق دیگر ایده ها و خلاقیت های خود را به اشتراک بگذارید.براساس این گزارش، این نرم افزار که هم برای اندروید و هم برای iOS طراحی شده، بیش از ۹۰ میلیون بار دانلود شده است.

Call Recorder

 
بهترین نرم افزارهای App برای اندروید در سال 2013

شاید در نگاه اول، انتخاب این نرم افزار برای فهرستی از ۱۰ نرم افزار برتر کمی عجیب و بی مورد به نظر برسد، اما واقعیت این است که ساده ترین نرم افزارها گاهی، کاربردی ترین نمونه ها هم هستند. نرم افزار رایگان Call Recorder ابزاری بی دردسر برای ضبط و ثبت مکالمات شما است که بر روی اندروید ۴٫۱ و بالاتر قابل اجراست.

به این شکل که نرم افزار با تنظیماتی که کاربر تعیین می‌کند، به شکل خودکار هنگام برقراری تماس، مکالمه شما را ضبط می‌کند و این کار را با فرمت MP3 صورت می‌دهد.سادگی این نرم افزار دلیل انتخاب ما در خصوص آن است، اما اگر این نمونه برای شما چندان جالب توجه نیست، گزینه های دیگر عبارتند از  All Call Recorder و همچنین Call Recorder از شرکت Clever Mobile.

Mr Number-Block calls, texts

 
بهترین نرم افزارهای App برای اندروید در سال 2013

آیا شما هم از دست پیام های تبلیغاتی خسته شده اید؟ آیا در طول روز خود نیاز به زمانی دارید که فارغ از تماس‌ها و پیام‌های کاری تنها مخصوص به خودتان باشد؟ آیا مزاحم تلفنی دارید که میخواهید از دست وی برای همیشه خلاص شوید؟ این نرم افزار به شما این امکان را می‌دهد که تلفن خود را از شر مزاحمان خلاص کنید.در واقع کار اصلی نرم افزار این است که به شما این امکان را میدهد تا با مسدود کردن شماره های خاص، مانع از تماس یا پیام دادن آنها شوید.با رتبه متوسط ۴٫۵ در میان نمونه های مشابه خود، این نرم افزار یکی از بهترین نمونه ها در بازار است.

bitmado

 
بهترین نرم افزارهای App برای اندروید در سال 2013

نگه داشتن یک تصویر پس زمینه بر روی گوشی برای مدت طولانی یک موضوع خسته کننده است و اغلب کاربران عادت به آن دارند که تصاویر پس زمینه گوشی خود را هر چند وقت یک بار تغییر دهند. اما معضل اصلی دقیقا از زمانی شروع می‌شود که تصمیم به این امر می‌گیرید، پیدا کردن یک تصویر پس زمینه مناسب و زیبا.

در این جاست که کاربرد نرم افزاری همچون bitmado به کمک کاربران می آید. این نرم افزار به این منظور طراحی شده است که کاربران را برای انتخاب و دانلود بهترین و زیبا ترین تصاویر، همچنین تصاویر زنده با Live Wallpaper  ها راهنمایی و هدایت کند.با وجود هزاران و شاید میلیون‌ها تصویری که که هر ساعت بر روی پایگاه داده های نرم افزار بارگزاری می‌شود، کاربران می‌توانند هر روز و حتی هر ساعت به شکل بی پایانی تصاویر پس زمینه گوشی خود را تغییر دهند.

Hangouts

 
بهترین نرم افزارهای App برای اندروید در سال 2013

آیا هنوز هم به روش‌های سنتی و با سیستم SMS پیام رسانی می‌کنید؟ بهتر است کمی به جلو حرکت کنید و شاید در غیاب نرم افزارهایی همچون weChat اکنون Google Hangouts بهترین گزینه برای این کار باشد.در واقع این نرم افزار جایگزین ابزار چت سنتی گوگل یا همان GTalk است که به کاربران همانند weChat امکان پیام رسانی فردی و گروهی را می‌دهد. و یکی از بهترین ابزارهای آن امکان ویدیو چت رایگان است که همچنین قابلیت ویدیو کنفرانسی با 12 مخاطب را دارد.

همچنین برای نسخه 4٫4 اندروید، سیستم SMS نیز در نرم افزار جای سازی شده است و کاربر میتواند بین این دو  همانند Viber  دست به انتخاب بزند.همانگونه که ذکر شد، انتخاب ده نرم افزار برتر در میان خیل عظیم نرم افزارهای اندروید، کاری بسیار مشکل است و مجددا تاکید می‌شود که انتخاب این نرم افزارها بر اساس، کاربرد، میزان محبوبیت و نیازهای کاربران ایرانی بوده است.

منبع : دانا خبر