پارس ناز پورتال

فوتبالیست مشهور آلمانی در دام همجنس گرایی + عکس

فوتبالیست مشهور آلمانی در دام همجنس گرایی + عکس
توماس هیتسلزپرگر نخستین فوتبالیست مشهور آلمانی است که در آستانه بازیهای المپیک زمستانی، همجنس‌گرا بودن خود را به آگاهی عموم رسانده است. او خواهان گفتگو در مورد حضور همجنس‌گراها در عرصه ورزش‌های‌حرفه‌ای است.توماس هیتسلزپرگر Thomas Hitzlsperger سی و یک ساله که تابستان گذشته از تیم ملی فوتبال آلمان خداحافظی کرد اعلام کرد که همجنس‌گرا است. این ستاره سابق دنیای فوتبال در گفتگویی با مجله "دی تسایت" که چهارشنبه (۸ ژنوایه/ ۱۸ دی) منتشر شد برای نخستین بار در مورد تمایلات جنسی خود صحبت کرد.

او در این گفتگو ضمن اشاره به اینکه پذیرفتن همجنس‌گرا بودن برای او یک پروسه طولانی و سخت بوده است، گفت: «تازه در سال‌های اخیر برای من روشن شد که ترجیح می‌دهم با یک مرد زندگی کنم.او در ادامه خاطر نشان ساخت که پس از پایان فعالیت حرفه‌ای خود احساس کرده که زمان مناسبی برای درجریان گذاشتن این موضوع با افکار عمومی فرا رسیده است.توماس هیتسلزپرگر با اشاره با بازیهای المپیک زمستانی در سوچی روسیه گفت: «من فکر می‌کنم ما به صداهای منتقدی در مقابل تبلیغات برخی دولت‌ها علیه همجنس‌گرایان احتیاج داریم.

 


توماس هیتسلزپرگر، ستاره سابق تیم ملی فوتبال خاطر نشان ساخت که در دنیای فوتبال چه در آلمان، انگلیس، ایتالیا یا هر جای دیگری که این ورزش بازی می‌شود، همجنس‌گرایی به سادگی نادیده گرفته می‌شود.او در گفتگو با مجله "دی تسایت" افزود که تا امروز شخصا هیچ فوتبالیستی را نمی‌‌شناسد که همجنس‌گرا بودن خود را مطرح کرده باشد.به گزارش پارس ناز توماس هیتسلزپرگر همچنین اضافه کرد این کلیشه که همجنس‌گراها روحیه نرم‌تری دارند و فوتبال حرفه‌ای جای آنها نیست تا امروز بسیار گسترده شده است.

او در ادامه خاطر نشان ساخت: «اگر کسی بازی‌های من در زمین فوتبال را مردانه نمی‌داند احتمالأ دیگر نمی‌شود کاری برایش کرد. من در این ورزش یک سنگین‌وزن بودم که شو‌ت‌های سنگینی داشتم.توماس هیتسلزپرگر که بیش از ۵۰ بار برای تیم ملی فوتبال آلمان به میدان رفت، مدت‌ها در لیگ برتر فوتبال انگلیس بازی می‌کرد. او در زمان بازی در تیم "استون ویلا" به دلیل شو‌تهای سنگینی که پای چپش از فاصله دور شلیک می‌کرد به"هیتس چکش" معروف شد.توماس هیتسلزپرگر، در گفتگوی خود تأکید کرد: «من هرگز خجالت نکشیدم که اینطور (همجنس‌گرا) هستم .» او در عین حال اضافه کرد که متلک‌های همبازیکنانش به سختی برای او قابل تحمل بوده است.

او در این مورد توضیح داد: «آنجا بیست مرد جوان دور میز می‌نشینند و می‌نوشند. در این شرایط می‌گذاری اکثریت، تا جایی که جوک‌هایشان نصفه و نیمه خنده‌دار هستند و مسخره کردن همجنس‌گراها بیش از حد توهین‌آمیز نمی‌شوند غالب باشد.بازتاب گسترده در محافل عمومی آلمان اقدام توماس هیتسلزپرگر برای در میان گذاشتن همجنس‌گرا بودن خود با افکار عمومی، بازتاب گسترده‌ای در آلمان داشته و از سوی بسیاری از چهره‌های مطرح مورد تشویق و قدرشناسی‎ قرار گرفته است.اشتفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد که خوب است هیتسلزپرگر درمورد مطلبی صحبت کرده که "برای او مهم است و (مطرح کردن آن) احتمالأ احساس آزادی بیشتری به او می‌بخشد.

 

فوتبالیست مشهور آلمانی در دام همجنس گرایی + عکس
 
سخنگوی دولت آلمان افزود: «ما در کشوری زندگی می‌کنیم که در آن هیچ کس نباید از پذیرفتن ‎تمایلات جنسی خود تنها به دلیل ناشکیبایی دیگران هراس داشته باشد.به گزارش پارس ناز گیدو وستروله، وزیر پیشین امورخارجه آلمان هم شهامت توماس هیتسلزپرگر را شایسته "احترام فراوان" خواند. گیدو وستروله که خود همجنس‌گراست، تأکید کرد: «برداشتن این گام و حضور در افکار عمومی بسیار ساده‌تر از آنی به نظر می‌رسد که در واقعیت است.»
 
حمایت فدراسیون فوتبال آلمان از هیتسل‌اسپرگر توماس هیتسلزپرگر پیش از گفتگو با مجله "دی سایت"، یوآخیم لوو، مربی و الیور بیرهوف، مدیر تیم ملی فوتبال آلمان را از تصمیم خود مطلع کرده بود.یوآخیم لوو، مربی تیم ملی فوتبال آلمان نیز در واکنش به مطرح شدن همجنسگرایی توماس هیتسلزپرگر در محافل عمومی گفت که آرزو می‌کند این گام او موجب "برخورد راحت‌تر ما با این موضوع شود.ولفگانگ نیرس‌باخ، رئیس فدراسیون آلمان هم به این بازیکن سابق تیم ملی آلمان اطمینان داد که از "هرگونه حمایت ممکنی" برخوردار خواهد بود.

لوکاس پودولکسی، یکی از بازیکنان تیم ملی آلمان که در حال حاضر در انگلیس بازی می‌کند نیز در واکنش به این اقدام توماس هیتسلزپرگر در توییتر خود نوشت: «با شهامت -و صحیح. با ادای احترام، توماس هیتسل‌اسپرگر! یک نشانه درست در زمان کنونی.توماس هیتسلزپرگر اوایل ماه سپتامبر سال ۲۰۱۳ میلادی (شهریور ۱۳۹۲) از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. این بازیکن خط میانی که در فاصله سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ میلادی ۵۲ بار برای تیم ملی آلمان به میدان رفت، علاوه بر لیگ برتر انگلیس در بوندس‌لیگای آلمان برای تیم‌های اشتوتگارت و ولفسبورگ هم بازی کرده بود.

 
اختصاصی پارس ناز