پارس ناز پورتال

بررسی اتومبیل کادیلاک CTS مدل 2014 +عکس

بررسی اتومبیل کادیلاک CTS مدل 2014 +عکس
نسل سوم کادیلاک CTS سدان با موتور V6 توربو، می‌توانست نظر هر علاقه‌مندی را به خود جلب کند. امّا در طراحی دوباره نسل جدید CTS، خودرویی که قرار است رقیبی برای سری ۵ بی ام و و دیگر خودروهای مطرح در این کلاس باشد، با یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ و چهار سیلندر عرضه شده است. البته این موضوع، کمک زیادی به پایین نگه داشتن قیمت نسل جدید این خودرو کرده است؛ با این وجود، CTS مدل ۲۰۱۴ با موتور ۲ لیتری و قدرت ۲۷۲ اسب‌بخار، قیمت پایه‌ای برابر با ۴۶ هزار و ۲۵ دلار دارد و هنوز هم نسبت به مدل سال قبل، ۶۰۳۵ دلار، گران‌تر است. باید درنظر داشت که مدل سال قبل دارای یک موتور ۳ لیتری V6 با قدرت ۲۷۰ اسب‌بخار بود.
 

 
با این حال، موتور ۲ لیتری چهار سیلندر عملکرد بهتری در گشتاوری تولیدی دارد. این موتور که در سدان کوچکتر ATS نیز استفاده شده است، در دور موتور ۱۷۰۰ دور بر دقیقه، می‌تواند گشتاوری به اندازه ۴۰۰ نیوتن‌متر ایجاد کند. این مقدار، ۱۰۰ نیوتن‌متر بیشتر از مدل قبلی با V6 و یک اگزوز است و همچنین، ۲۷ نیوتن‌متر بیشتر از مدل جدید CTS با موتور ۳/۶ لیتری غیر توربو با قدرت ۳۲۱ اسب‌بخار است.همان‌طور که در ATS نیز دیده می‌شود، خروجی موتور به سرعت در دور موتور ۵۵۰۰ دور بر دقیقه به حداکثر اسب‌بخار خود می‌رسد. موتور به آرامی، سرعت خودرو را افزایش می‌دهد و با صدایی که از خود ایجاد می‌کند، راننده را برای فشار بیشتر پدال گاز، وسوسه می‌کند.

در یک بررسی محدود، مصرف سوخت ۱۳/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مشاهده شد. همچنین، طبق برآورد سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، کادیلاک CTS با موتور ۲ لیتری توربو در هر ۱۰۰ کیلومتر، به صورت ترکیبی، ۱۰/۲ لیتر سوخت مصرف می‌کند که حدود نیم لیتر بهتر از موتور ۳/۶ لیتری است. خودرویی که در این تست استفاده شد، دارای سیستم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک و دیفرانسیل عقب بود؛ این درحالی است که استفاده از دیفرانسیل چهارچرخ، ۲ هزار دلار دیگر برای مشتری هزینه دارد و ۶۸ کیلوگرم نیز به وزن خودرو خواهد افزود.

 

بررسی اتومبیل کادیلاک CTS مدل 2014 +عکس

در تست شتاب بین سرعت صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت یا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت، و همچنین تست عبور از یک‌چهارم مایل، CTS با موتور ۲ لیتری توربو، ۰/۲ ثانیه از موتور V6 جلوتر است و برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت، ۶/۲ ثانیه و برای گذر از مسافت یک‌چهارم مایل ۱۴/۸ ثانیه زمان نیاز دارد. سرعت نهایی خودرو نیز در عبور از یک‌چهارم مایل، ۱۵۲/۹ کیلومتر بر ساعت است. سرعت نهایی به ۲۱۴ کیلومتر بر ساعت محدود شده است و این در حالی است که سرعت نهایی موتور V6، ۲۳۱/۷ کیلومتر بر ساعت است. با این وجود، عملکرد هر دو خودرو در کنترل و ترمز، بسیار خوب است. بنابراین، سرعت نهایی کمتر، دلیلی بر عملکرد پایین این مدل کادیلاک نیست و می‌تواند برای راه‌های پر پیچ‌وخم، مناسب‌تر نیز باشد.
 

بررسی اتومبیل کادیلاک CTS مدل 2014 +عکس

ب ام و 528i با قدرت ۲۴۱ اسب‌بخار یکی از رقبای کادیلاک CTS است که از موتوری مشابه آن استفاده می‌کند. البته ب ام و از چابکی بیشتری برخوردار است و در یک مسیر مستقیم، از کادیلاک جلو می‌افتد. امّا در همین حال، قیمت بالاتری دارد و همین‌طور، نمی‌توان از شاسی کنترلی فوق‌العاده کادیلاک به سادگی گذشت. اول از همه، CTS با موتور ۲ لیتری، ۸۶۰۰ دلار نسبت به CTS با موتور V6(۵۴۶۲۶ دلار با پکیج‌های لوکس استاندارد)، صرفه‌جویی ارزی! دارد. البته باید گفت که بسیاری از تجهیزات لوکس V6 در مدل پایه ۲ لیتری ارائه نمی‌شوند.اگر CTS با موتور ۲ لیتری را به بسته تجهیزات لوکس مجهز کنید، شرایطی مانند V6 تجربه خواهید کرد و این در حالی است که باز هم ۲۷۰۰ دلار نسبت به V6 کمتر پول پرداخته‌اید.
 

بررسی اتومبیل کادیلاک CTS مدل 2014 +عکس
 
خودرویی که در این بررسی استفاده شده، از پکیج پرمیوم ۱۶ هزار و ۷۰۰ دلاری استفاده کرده که در این پکیج، تجهیزاتی مانند سپر مغناطیسی (جذب ضربه به کمک مایع جذب‌کننده مغناطیسی) و کنترل انطباقی حرکت خودرو (تصمیم‌گیری خودکار در سرعت برای عبور ایمن در مسیر) دیده می‌شود. همچنین برای خودرو تست، تریم چرمی داخل کابین همراه با طرح‌های کربنی به ارزش ۱۶۵۰ دلار و چرخ‌های ۱۸ اینچی به ارزش ۷۵۰ دلار، تهیه شده است. در نهایت، خودروی تست به قیمت نفس‌گیر ۶۵ هزار و ۱۲۵ دلار رسید.کادیلاک در عرضه CTS با موتور ۲ لیتری توربو، تا حدودی موفق عمل کرده است، ولی با این حال مواردی مانند کاهش تجهیزات داخل کابین و عملگرهای ضعیف کنترل صفحه‌نمایش لمسی از نقاط ضعف آن به شمار می‌رود. در واقع، با خرید این مدل، به خط خودروهای لوکس نزدیک می‌شوید.

مشخصات:

    نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.


    قیمت مدل تست: ۶۵۱۲۵ دلار(قیمت پایه: ۴۶۰۲۵ دلار)

    نوع موتور:  DOHC 16-valve inline-4توربوشارژ و خنک‌کننده داخلی ، بدنهٔ و رویه آلومینیومی،         سوخت‌ رسانی انژکتور مستقیم.

    گنجایش: ۱۹۹۸ سی‌سی.

    قدرت: ۲۷۲ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه.

    گشتاور: ۳۹۹/۹ نیوتن‌متر در ۱۷۰۰ دور در دقیقه.

    گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک با قابیلت پدل شیفتر.

ابعاد:

    فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۹۱ متر.


    طول ماشین: ۴/۹۷ متر.

    عرض: ۱/۸۳ متر.

    ارتفاع: ۱/۴۵ متر.

    وزن کلی: ۱6۹۲ کیلوگرم.

تست‌های سرعت :

    صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۲ ثانیه.


    صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۶/۵ ثانیه.

    صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۳۲/۷ ثانیه.

    استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۹ ثانیه.

    عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴/۸ ثانیه با سرعت ۱۵۲/۹ کیلومتر بر ساعت.

    سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : 2۱4 کیلومتر بر ساعت.

    مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۹/۹۸ متر.

    نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: 0.83 g.

مصرف سوخت:

    سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۱۱/۸ لیتر در شهر و ۷/۸۴ لیتر در بزرگراه.


    مصرف سوخت در تست: ۱۳/۸ لیتر در صد کیلومتر.

منبع:پدال