پارس ناز پورتال

نکاتی جالب در مورد مو!! + عکس

مجموعه : نکات سلامت مو
نکاتی جالب در مورد مو!! + عکس

1) هر روز حدود یکصد تار موی سر بصورت طبیعی ریخته و تقریباً به همین تعداد وارد مرحله رشد می گردند. این موها معمولاً بصورت تعداد کمی مو در خلل و فرج شانه و برس و یا در زمان حمام گرفتن مشاهده می شوند. وقتی که تعداد این موها زیاد شوند غیر عادی تلقی شده و بایستی مورد بررسی قرار گیرد.
2) در بهار و پاییز تعداد موهایی که بصورت طبیعی می ریزند مقداری افزایش پیدا کرده که اشکالی ندارد.
3) رشد موی سر انسان حدود 5/1 – 1 سانتیمتر در ماه است. سرعت رشد مو در خانم ها، در طول شب و در مقطع سنی 30- 15 سالگی سریعتر از آقایان ،در طول روز و در سنین بالاتر است.
4) فولیکول های مو قبل از تولد انسان (در اواخر ماه سوم زندگی داخل رحمی) ایجاد شده و لذا تعداد موهای سر پس از تولد افزایش پیدا نمی کند به عبارت دیگر پس از تولد موی جدید بوجود نمی آید.

قبل از کاشت مو 

نکاتی جالب در مورد مو!! + عکس

  پس از کاشت مو

نکاتی جالب در مورد مو!! + عکس
5) مو به سادگی مشتعل می شود.
6) تعداد تقریبی موهای بدن انسان پنج میلیون عدد است.
7) استحکام مو بسیار زیاد است بطوری که مجموعه  موهای سر می توانند وزنی تا چندین تن را تحمل نمایند.
8) مو دارای خاصیت ارتجاعی است و می توان تا حد معینی بدون اینکه پاره شود آنرا کشید. اگر مو را خیس کنیم خاصیت ارتجاعی آن افزایش پیدامی کند. در هنگام خشکی هوا طول تار مو کاهش یافته و در صورت ایجاد رطوبت بر طول آن افزوده می گردد. از این خاصیت مو در ساخت رطوبت سنج استفاده می شود. در هوای مرطوب مو به مقدار قابل ملاحظه ای (تا 25 درصد) متورم می گردد.
9) مو تقریباً  فساد ناپذیر بوده و قرن ها در مقابل پوسیدگی مقاومت می کند. مو در مقابل اسیدها بسیار  مقاوم بوده ولی مقاومت ناچیزی در برابر مواد قلیایی مانند آمونیاک دارد.
10) مو با مالش تولید الکتریسیته ساکن کرده (خصوصاً  اگر خشک باشد) و از سوی دیگر قابلیت ذخیره سازی الکتریسیته را هم دارد. چون الکتریسیته برای سلامت مو مضر است لذا بایستی با هر وسیله ممکن از تولیدآن در مو جلوگیری کرد.

 دکتر علی وفائی ، متخصص پوست و مو
 سلامت

توصیه های مهم اگر می خواهید جراحی زیبایی انجام دهید
مدت زمان درگیر شدن دختران در روابط جنسی!!
کاهش وزن باعث ریزش مو می شود
تست روانشناسی آیا شما آرامش قلبی دارید؟