پارس ناز پورتال

شش نکته مهم برای نگهداری از لپ تاپ

شش نکته مهم برای نگهداری از لپ تاپ

لپ تاپ که در فارسی به آن رایانه همراه می گوییم، برای بسیاری از ما مثل تلفن همراه یک همراه دوست داشتنی است که با وجود ویژگی قابل حمل بودن، به یکی از ضروریات زندگی بسیاری ما تبدیل شده است.

در صورتی که به عنوان یک صاحب لپ تاپ خواهان شادابی و سلامتی این همراه دوست داشتنی هستید، خواندن این گزارش را از دست ندهید.

در این گزارش راهکارهایی را برای شما می گوییم که به با به کار بستن آنها می توانید لپ تاپی سالم و سرزنده داشته باشید:

۱- به اطلاعات سر و سامان دهید


تلاش کنید اطلاعاتی که دانلود می کنید یا از دیگران می گیرید را به صورت دسته بندی شده و کاملا مرتب در جای خود قرار دهید و هر درایو را مخصوص یک سری اطلاعات تعیین کنید و اطلاعاتی که به آنها نیاز ندارید را هم پاک کنید. به این ترتیب هم لپ تاپتان ظاهر مرتبی دارد و هم سرعت و کارایی خود شما برای یافتن اطلاعات مورد نظر افزایش می یابد.

۲- لپ تاپ خود را خاموش کنید

وقتی کارتان تمام شد، تمام برنامه های باز را ببندید و به جای اینکه لپ تاپ را ببندید، آن را خاموش کنید، به این ترتیب به دستگاه فرصت می دهید تا کمی استراحت کند و خنک شود. این کار به ویژه زمانی توصیه می شود که شما بخواهید یا مجبور باشید چند ساعتی از لپ تاپتان دل بکنید.

3 – به لپ تاپ خود به عنوان یک سرمایه نگاه کنید

اگر در جریان قیمت این روزهای لپ تاپ باشید، هیچگاه اجازه نمی دهید که این سرمایه ارزشمندتان آسیبی ببیند، چون در صورت وقوع چنین اتفاقی شما بخشی از سرمایه خود را از دست داده اید.
یکی از بهترین راه های حفاظت از لپ تاپ، نگهداری و حمل و نقل آن در کیف مخصوص لپ تاپ است.

۴ – آب مانع حیات لپ تاپ است

در صورتی که به هر دلیلی آب یا مایع دیگری روی لپ تاپ شما ریخت، بلافاصله باتری آن را درآورید، آن را تا آنجا که ممکن است، خشک کنید و در کیف یا جای امنی بگذارید. آب دوست خوبی برای لپ تاپ شما نیست و بهترین راه این است که اصلا اجازه ندهید لپ تاپ شما خیس شود.

۵ – لپ تاپ شما آب و هوای مطلوب را می پسندد

لپ تاپ شما نه سرمایی است و نه گرمایی. این وسیله الکترونیکی هوای مطلوب و مطبوع بهاری را می پسندد و از گرما یا سرمای بیش از حد آسیب می بیند. هوای بیش از حد گرم یا خیلی سرد، عمر باتری لپ تاپ را کاهش می دهد.

۶ – لپ تاپ خود را تمیز نگه دارید


همیشه وسائل تمیز کننده لپ تاپ را همراه داشته باشید و اجازه ندهید تا کثیفی و به ویژه گرد و خاک برای مدت طولانی روی صفحه نمایش یا دیگر قسمت های لپ تاپ شما باقی بماند.