پارس ناز پورتال

كارهایی كه نباید با موبایل انجام داد!

كارهایی كه نباید با موبایل انجام داد!

استفاده صحیح از تلفن همراه احتیاج به رعایت نکاتی فراتر از دفترچه راهنما دارد​ که مهمترین آن عبارتند از:

1. شارژ كردن تلفن‌ همراه در مدت زمان زیاد: خیلی از كاربران تلفن‌همراه عادت دارند هر شب پیش از خواب گوشی‌شان را به شارژر بزنند. ممكن است با انجام این كار در كوتاه‌مدت تلفن‌همراه‌تان آسیب نبیند، ولی در صورت ادامه این عمل، مسلما باتری آن به طور جدی آسیب خواهد دید. البته این كار باعث مصرف زیاد برق در نوبت‌های بدی جهت شارژ‌كردن تلفن‌همراه نیز هست، تنها راه بر نخوردن به این مشكلات استفاده از شارژ‌های اتوماتیك طراحی شده توسط كمپانی‌های بزرگ است، این مدل از شارژ‌رها هنگامی كه تلفن‌همراه‌تان به طور كامل شارژ شود خودبه‌خود جریان برق را قطع كرده و دیگر هیچ برقی مصرف نخواهد شد.

2. قرار ندادن تلفن‌ همراه روی موقعیت silent: تصور كنید برای تماشای فیلم به سینما رفته‌اید، پیش از شروع فیلم از شما درخواست خواهد شد كه تلفن‌ همراه‌تان را در حالت silent قرار دهید. با وجود این برخی افراد همواره فراموش می‌كنند گوشی تلفن‌ همراهشان را silent كنند. پس حتما به خاطر بسپارید كه در چنین محیط‌هایی بهتر است صدای تلفن‌ همراه‌تان را قطع كنید و برای دیگران ایجاد مزاحمت نكنید.

3. بلند بلند با تلفن‌ همراه صحبت‌ كردن: آیا صدای مرا می‌شنوی؟ این تنها جمله‌ای است كه خیلی از كاربرانی كه با صدای بلند با تلفن‌همراه صحبت می‌كنند در طول مكالمه بر زبان می‌آورند. این كه شما حین مكالمه چه می‌گویید موضوعی كاملا شخصی است؛ پس بهتر است هنگام مكالمه طوری صحبت كنید كه فقط مخاطب‌تان بشنود نه كس دیگر.

4. عدم استفاده از Wi.Fi در منزل: باتری‌ گوشی‌های تلفن‌همراه در صورت استفاده اینترنت‌ پرسرعت خیلی سریع انرژی خود را از دست می‌دهند، اما استفاده از اینترنت‌هایی چون EDGE و 3G چندان مصرف باتری شما را بالا نمی‌برد. كار با اینترنت‌های پرسرعت‌تری مانند 4G و LTE‌ها هم باعث می‌شود باتری گوشی‌‌تان سریع‌تر تمام شود. پس بهترین روش متصل شدن به اینترنت بدون این‌كه باتری گوشی‌‌تان زود هدر رود، استفاده از اینترنت‌های وای.فای است.

5. استفاده از تلفن‌ همراه در زیر باران: همه می‌دانیم كه آب باعث خرابی گوشی تلفن‌همراه می‌شود، ولی با وجود این هنگامی كه باران می‌بارد و شما در حال صحبت‌كردن با تلفن‌همراه‌تان هستید، دقت لازم را انجام نمی‌كنید و به مكالمه‌تان ادامه می‌دهید. پس همیشه به خاطر داشته باشید چنانچه آب به داخل گوشی‌تان نفوذ كند، باعث خرابی ابزارهای الكتریكی‌ داخل آن خواهد شد.

6. از sms برای بیان دلیل تماس گرفتن‌تان ارسال كنید: در مواقعی كه به یكی از دوستان‌تان زنگ می‌زنید، ولی طرف مقابل‌تان نمی‌تواند در آن لحظه پاسخگوی شما باشد. بهترین راه‌حل برای این‌كه دوست‌تان متوجه تماس شما شود و در موقعیتی مناسب با شما تماس بگیرد ارسال یك sms به آن شخص است، چرا كه از این طریق، طرف مقابل‌تان به آسانی متوجه اهمیت این تماس شده و بلافاصله با شما تماس خواهد گرفت. چنانچه این sms را نفرستید، دوست‌تان به این فكر می‌افتد كه تلفن‌تان آنقدر مهم نیست و در نتیجه ممكن است با شما دوباره تماس نگیرد.

7. صحبت در موقعیت‌های نامناسب با تلفن‌همراه: مثلا تصور كنید كه در روز تعطیل به همراه دوستان‌تان برای صرف شام به رستورانی رفته‌اید و قرار بر این است كه همگی‌تان شام سفارش دهید كه یكباره تلفن شما زنگ می‌خورد. مسلما یك چنین اتفاقی باعث ناراحت شدن اطرافیانتان خواهد شد، به همین دلیل بد نیست كه در چنین موقعیت‌هایی، تلفن‌همراهتان را خاموش كنید یا جواب تلفن‌های‌تان را ندهید.

8. Sms دادن در حین صحبت با شخص دیگری: تصور كنید كه در حال صحبت‌كردن با گروهی از دوستان‌تان هستید كه یكباره یكی از جمع‌تان شروع به تایپ sms در تلفن‌همراهش می‌كند. همین كار باعث می‌شود آن شخص از گروه دور بیفتد و نتواند در بحث سایر افراد شركت كند، شاید هم لازم باشد كه شما دوباره كل بحث بین‌تان را برای آن شخص تكرار كنید تا بتواند دوباره در بحث شركت كند. به طور حتم چنین وضعیتی هم باعث ناراحتی شما خواهد شد، هم دیگر افراد حاضر در آن جمع چرا كه آن فرد در زمان مناسب به كل صحبت‌ها گوش نداده و با این كار به نوعی به دیگر افراد حاضر بی‌احترامی كرد.

9. بی‌توجهی در حین رانندگی: همه‌مان تا به حال در حین رانندگی حداقل یك‌بار به تماس‌های تلفنی پاسخ داده ایم یا sms ارسال كرده‌ایم! ولی واقعیت در اینجاست كه این عمل، كار بسیار خطرناكی است و می‌تواند عواقب بسیار بدی به دنبال داشته باشد، پس عاقلانه‌ترین كار، احتیاط در حین رانندگی است و پاسخ دادن به تلفن‌همراه بعد از رانندگی.