پارس ناز پورتال

با موهای آسیب دیده و خشک چکار کنیم؟ (سلامت موها)

مجموعه : نکات سلامت مو
با موهای آسیب دیده و خشک چکار کنیم؟ (سلامت موها)
 
آیا شما هم همانند بسیاری از بانوان، موهای آسیب دیده زیادی دارید؟ در صورتی که شما از شامپوهای قوی استفاده و هر روز موهایتان را با سشوار خشک می کنید و به آنها حالت می دهید، این عادات چربی مغذی موهای شما را از بین می برد و نتیجه آن به دست آوردن موهای خشک و آسیب دیده است.یکی از راه های بهبود این وضعیت، استفاده از روغن های طبیعی است. استفاده از آنها به صورت روتین می تواند جان تازه ای به موهای شما ببخشد و به آنها درخشش و زیبایی عطا کند.

روغن چرب می کند و رطوبت می بخشد

برای قرن ها مردم از روغن های اصلی برای مصارف درمانی و زیبایی استفاده می کردند. ناگهان با رشد صنعت زیبایی، فروش مواد قدیمی ترکیب شده با روغن ها به صورت لوکس و گران، رونق گرفت و انواع شامپوها، سرم ها و مواد آرایشی و بهداشتی محافظ پوست و مو روانه بازار شدند.امروز قرار نیست تا شما برای محافظت از موهای خود هزینه گزافی را بپردازید، کافیست تا این روغن ها را از بازار تهیه کنید و از آنها برای بهبود وضعیت موهایتان کمک بگیرید.

روغن بادام پوست سرتان را نرم و مرطوب می کند

روغن چوب سدر پوست سر را تحریک می کند و باعث رشد مو می شود

روغن بابونه به موها لطافت و درخشش اضافه می کند و پوست سر را نرم می کند

روغن مریم گلی باعث افزایش رشد موها می شود و پوست سر را تحریک می کند

روغن نارگیل موها را نرم می کند و به درخشش آنها می افزاید

روغن جوجوبا موها را مرطوب می کند، به آنها مواد معدنی اضافه می کند و پوست سر را تحریک می کند

روغن اسطوخودوس موها را از ریشه نرم می کند، آنها را براق نگاه می دارد و شوره سر را کنترل می کند

روغن رزماری ریشه های مو را تحریک و سرعت رشد مو را زیاد می کند و گردش خون در پوست سر را بهبود می بخشد

روغن چوب صندل برای بهبود بخشیدن به انتهای موها موثر است و همچنین موها را خوشبو می کند

چگونه از روغن ها استفاده کنیم؟

تنها کافی است چند قطره از روغن ها را در شامپو و یا نرم کننده موی خود بریزید و از فوائد آنها بهره ببرید. متخصصین پوست و مو این ترکیبات روغن ها را پیشنهاد می دهند:

– چوب سدر، مریم گلی، اسطوخودوس

– جوجوبا، مریم گلی، چوب سدر

پس از اینکه سر و موهای خود را با ترکیبات روغنی چرب کردید، آنرا با حوله و یا کلاه حمام بپوشانید. می توانید پس از ۳۰ دقیقه سرتان را شستشو دهید و یا آنها را شب بر روی سرتان باقی بگذارید و صبح روز بعد با شامپو بشورید. دقت کنید که روغن را به صورت کامل از روی موهایتان شستشو دهید. این روغن ها نباید مدت زیادی بر روی مو و پوست سر باقی بمانند.

در صورتی که حساسیت دارید

در صورتی پوست حساسی دارید، ممکن است با مالیدن برخی روغن ها دچار خارش پوست سر شوید. بهتر است آنها را رقیق کنید و سپس آنها را به سرتان بمالید. برای نحوه رقیق کردن آنها می توانید به دستورالعمل مربوطه مراجعه کنید. هرگز مقداری بیشتر از میزان پیشنهاد شده را به سرتان نمالید. در صورتی که به بعضی از گیاهان حساسیت دارید، قبل از استفاده، مقدار کمی از روغن را پشت پوست دستتان بمالید و منتظر بمانید. اگر نشانی از حساسیت های غیرعادی مشاهده نکردید، می توانید آن روغن را برای بهبود موهای آسیب دیده تان استفاده کنید.