پارس ناز پورتال

اطلاعات جالب و عکس های دیدنی از چشم حشرات

اطلاعات جالب و عکس های دیدنی از چشم حشرات
برای بیشتر حشرات قدرت بینایی و بویایی از مهمترین احساس‌ ها میباشد حشرات دارای چشمهای مرکب هستند به این معنی که چشم حشره از دو قسمت مجزا تشکیل شده‌است هر قسمت از چشم حشره دارای لنز مخصوص به خو می‌باشد حشرات برای بو کشیدن و مزه کردن از شاخکهایشان و بعضی اوقات از قستهای دیگر بدن خود استفاده میکنند انها همچنین برای لمس کردن اشیاء از شاخک هایشان استفاده میکنند.

هر چشم انسان فقط یک عدسی دارد که در وسط چشم قرار گرفته و او را قادر به دیدن میسازد.به گزارش پارس ناز اما اگر چشم حشرات را زیر میکروسکوپ قرار دهید میبینید که اکثرا" هزاران عدسی کوچیک دارند و به همین خاطر میباشد که حشرات خیلی چابک هستند و به سختی میتوان آنها را در حال پرواز به دام انداخت . زیرا آنها با کمک عدسیهای فراوان در یک لحظه هزاران منظره متفاوت رو بررسی میکنند.

برخلاف تصور عوام حشرات در یك زمان، صدها كپی از یك تصویر را نمی بینند بلكه هر لنز قسمت كوچكی از تصویر كلی را می گیرند و الگو و شكلی شبیه موزاییك درست می كنند، یك چشم مركب (Praying Mantise) می تواند از ده تا سی هزار قسمت تشكیل شده باشد كه بسته به نوع حشره متفاوت است. برای مثال (dragon Fly) سنجاقك و آخوندك بیشترین تعداد قسمت ها (بالای سی هزار تا) را دارد.

 
آنها دید موزاییكی دارند و آنچه را كه ما به وضوح می بینیم آن ها به صورت شطرنجی می بینند. در این مطلب عکس های بسیار جالب و زیبایی از حشرات در نمای نزدیک و چشم آنها میبینید که توسط عکاسان حرفه ای و با لنزهای ماکرو گرفته شده است.