پارس ناز پورتال

انشا روز مادر | بهترین انشاء برای تبریک روز مادر و روز زن +عکس

انشا روز مادر | بهترین انشاء برای تبریک روز مادر و روز زن +عکس

انشا روز مادر | بهترین انشاء برای تبریک روز مادر و روز زن

 

شما میتوانید بهترین انشا برای روز مادر را بنویسید و سر کلاس آن رابا افتخار بخوانید چون بهترین متن را در زیر برایتان قرار داده ایم. 

 

رایحۀ خوش گل ها، مادر یعنی تمام وجود ما.

ای که همه ی جا هستی و بوی تو آرامش بخش دل هاست.

 

ای که پادشاهان نیرومند گدای دستای تواند. ای کسیکه بهشت بی صبرانه مشتاق تو است.بگو چگونه ستایش جان سوزی هایت را کنم، بگو چگونه شب هایي راکه در خواب ناز بودم و تو بیدار ماندی را جبران کنم، بگو چگونه دوایی باشم بر درد های زندگی ات.

 

ای مادرم بدان تا تو به بهشت نروی به بهشت نمی‌روم، بدان پس از گذشت سال‌ها، سال مهرت در دلم جاری می‌ماند.دوستت دارم، اشکهای گوشه چشمت را هنگام موفقیتم دوست دارمنگاه مادرانه ات را هنگام جدایی ها دوست دارم و تا ابد محتاج دستانت هستم، محتاج دستانی که سرم را نوازش می‌کرد، محتاج دستانی که پارچه ی خنک بر پیشانیم نهاد.

 

حتی محتاج آن دستانی هستم که سیلی بر صورتم نهاد و راه بد و راست رابه من نشان داد.

ای مادرم، ای کسیکه هر چه گویم تلافی جانسوزی هایت نمی‌شود.

ای کسیکه آوردن نامت پر افتخار تر از قهرمان شدن در جهان است

به خاط تمام خوبی هایي که در حقم کردی و من نادیده گرفتم مرا ببخش.

گر سلطان عالمی هنوز گدای مادری

انشا روز مادر | بهترین انشاء برای تبریک روز مادر و روز زن +عکس

روز مادر مصادف است با ولادت حضرت فاطمه زهرا درود الله علیها . در بیستم جمادى الثانى سال دوم بعثت، دخترى پا به عرصه وجود نهاد، دخترى که همتاى على «ع»، سرمنشأ و ریشه سلسله امامت و ولایت، و الگوى تمامى مؤمنین و موحدین است، بانویی که گل سرسبد تمام بانوان عالم است؛ تنها زنی که پدرش معصوم ، شوهرش معصوم و خودش نیز معصوم بوده و پیامبر گرامی اسلام «ص» به او لقب اُم ابیها داده است،یعنی زنی که برای پدرش هم چون مادر بود.

 

در فرهنگ پر بار ایران اسلامی این روزبه عنوان روز مادر نام گرفته تا زنان و مادران این مرز و بوم از او درس ایمان ، فداکاری و مهربانی بیاموزند.

 

تاریخچه روز مادر در یونان به گذشته خیلی دور بر میگردد. 25سال قبل از ظهور عیسی مسیح «ع» ، الهه های یونانی وجود داشتند که برای آن ها نوعی جشن مادر برگزار می شد.مردم هنگ کنگ ، پاکستان ، قطر ، عربستان سعودی و کشور امارات متحده ی عربی روز مادر را در ماه مه جشن می‌گیرند. مردم این کشورها که عموماً مسلمان اند، دراین روز به دیدن مادران خود می‌روند و با در دست داشتن هدایایی چون گل ، کیک ، اشیای زینتی و قیمتی از ایشان قدردانی میکنند.

 

گرچه هر کشوری با فرهنگ خاص خود برای انتخاب روز مادر نماد و دلیلی دارد. اما آنچه اهمیت دارد قدردانی و تشکر از مقام مادر است؛ و این مراسم بهانه ای است تا توجه بیشتری به مادران داشته باشیم و به آن ها ثابت کنیم که چقدر دوستشان داریم.

روزت مبارک مادر

انشا روز مادر | بهترین انشاء برای تبریک روز مادر و روز زن +عکس

مادر کلمه است که هر انسان آگاه به آن آشنایی کامل دارد

هر انسان از آوان طفولیت الی آخرین ساعت حیات خویش در فکر واندیشه این گوهر زیبا وگرانبها می باشد زمانیکه انسان پا به عرصه حیات و زندگی می گذارد همین مادر است که طفل خویش رابا یک عالم مشکلات زنده گی تربیه وپرورش داده تا باشد مصدر خدمت برای خود وجامعه خویش گردد.

 

شب زنده داری های مادر در آوان طفولیت بخاطر صحت وسلامتی طفلش وباخبری ازآن هزاران تکالیف جدی دیگر که هر لحظه حیات طفل رابه مخاطره می اندازد یکی از اعمالی به حساب میرود که هر انسان داردای ضمیر روشن ولو هر قدر مصدر خدمت برای مادر خویش گردد باز هم ناچیز خواهد بود.

 

و آرزوی همیشه گی مادر باخبری از طفلش است . مادر مقدس ترین موجود روی زمین به شمار رفته و مادر زیبا ترین وگرانبها ترین هدیه الهی است که برای هرکس به ارمغان آورده است. وهر لحظه اطاعت وعبادت این موجود پاک ومقدس هر انسان روشنفکر لازم می باشد و هرکس اگر خواهان کسب رضای خداوند متعال«ج» باشد با ید به بهترین صورت اطاعت واحترام مادر را داشته باشد.

 

تلخ ترین لحظه عمر، لحظه مرگ مادر است و آغوش مادر گرم ترین جای برای زیستن است. مادر نه بلکه پسر خود را نه ماه در شکم خود حمل میکند بلکه بی خوابی های مادر که برطفلش می کشد اصلاً جبران نمیشود.

 

پیامبر اکرم «ص» می فرماید که اگر من مادر خود را به آغوش خود گرفته هفتاد دور خانه خدارا طواف کنم باز هم ناچیز خواهد یک شب بی خوابی مادر جبران نمیشود، یعنی زحمات که مادر بر اولاد خویش می کشد جبران ناپذیر است. ومادر تمام زنده گی اش را فدای اولاد خویش میکند تا یک اولاد های خوب وبا تربیه تحویل به جامعه بدهد، زیرا که چه خوش گفته اند که:

 

بهشت زیر پای مادران است

پس بر ما لازم است تا همیشه به این گوهر زیبا ومقدس احترام داشته و عملی را انجام ندهیم که باعث رنجش ایشان گردد. پس ما چرا به پدر ومادر خود احترام نکنیم؟ ما چرا تابع امر مادر یا از سخن های مادر بی اطاعتی کنیم؟

 

پس جوانان وخواننده گان ارجمند امیدوام همیشه مصدر خدمت برای مادر وجامعه خود باشید وامیدوارم که نظر تان را دراین مورد بیا نمایید پس جوانان عزیز تا بع امر مادر تان باشید تا بهشت نصیب تان شود.

 

ویک چیز دیگر راکه یاد آور شوم جوانان وعزیزان که به پدر ومادر خود احترام نمیکند ویا تابع امر مادر خود نمی باشد و یا از امر مادر بی اطاعتی میکند دلیلش چیست؟ امید وارم که دلیلش را بگوید که چرا بی اطاعتی میکند.

انشا روز مادر | بهترین انشاء برای تبریک روز مادر و روز زن +عکس

از زلالي چشمانت كه دريايي از مهر و محبت در آن موج مي زند؛ از قلب با صفايت كه آكنده از شميم معرفت است، از تو ای يگانه؛ ای روشنايي؛ ای زندگي…

 

تو كه با شكوفه ی لبخند زيبا مي شوي؛ تو آن پناهگاهي هستي كه مرا از هجوم سياهي و تاريكي در امان مي داري؛ اما من هميشه با نگاهي كودكانه همه ی چيز رابه بازي مي گيرم؛ وتو چه صبور و بردباري در برابر كردار من و چه مهربان و با صفا نوازشم مي كني.

 

من زندگي رابا تو معنا مي كنم، غروب را دوست دارم با تو، زيرا مرا بر بالاي بلند نگاهت مي نشاني و من از منظره ی چشمان تو غروب را مي نگرم. دوستت دارم آن زمان كه در پناه دست های مهربان تو آرامش مي گيرم؛ دوستت دارم عاشقانه، صادقانه، بي نهايت، تا قيامت…ای مادر خوبم.

انشا روز مادر | بهترین انشاء برای تبریک روز مادر و روز زن +عکس

آن هنگام كه درخشندگی چشمانت را در آسمان زندگي ام مي بينم؛ آن هنگام كه جوشش چشمه ی چشمت را در سراشيبي صورت زيبايت برانداز مي كنم؛ زماني كه به ياد مي آورم چگونه در جستجوي آغوش پرمهرت حجم خالي فضا را لمس مي كردم و با بي تابي نامت را بر زبان مي آوردم؛ دلم چون كودكي بازيگوش و بهانه گير در كنج قفس سينه سر بر ديوار مي كوبد.

 

عزيز من، عزيز بودنت را خدا دانست. او كه بهشت را زير پايت نهاد؛ و تو را بزرگ و گرامی داشت.

 

گاه دست هايم روي موج احساس مي لرزد و باران اشك در چشمانم به غم مي نشيند. چرا که جوانيت رابه پاي من ريختي تا جوانم كني،تا روزي كنارت بنشينم و سرم را بر زانويت بگذارم و نوازش دست هايت را روي صورتم احساس كنم؛ تا روزي تكيه گاهت شوم و انيس تنهاييت.

 

ای كسي كه خورشيد در مقابل مهرباني ات شرمنده مي شود و ماه چهره در نقاب مي كشد، هنگامي كه رنج بي خوابي ات را كه با گريه های شبانه ی من تفسير مي شود، تصوير مي كنم و زماني كه به ياد ميآورم كه نمي توانستم لحظه ای حتي به اندازه يك چشم بر هم زدن بي تو بمانم، اشك روي چشمانم پرده مي اندازد.

 

مادرم، ای اميد من، هنگامي كه با وجودت گل آرزوهايم شكوفه داد و ديوارهاي سنگي سكوتم شكست. تو به من زباني آسماني ياد دادي، تو آيينه ی آفتابي. مرا مثل آب جذب خودت كردي، تو مرا سبز كردي

 

مادرم، ای آن كه وجود مقدست سراسر عشق و ايمان و دل درياييت به وسعت آسمان است، من با وا‍ژه هايم كه لبريز عشق است همه ی جا مي نويسم كه دوستت دارم و بدان كه تو را در ايمن ترين و زيباترين عضو بدنم جاي داده ام و هر لحظه با هر تپش، قلبم نام زيبايت را زمزمه مي كند.

 

مادرم؛ عشق را بخاطر تو آموختم. دوست داشتن را براي تو نوشتم و تويي كه هميشه در زندگي ام ترانه ی اميد سردادي. تو را دوست مي دارم اگر باور كني تو خداي روي زمينم هستي.

انشا روز مادر | بهترین انشاء برای تبریک روز مادر و روز زن +عکس

 

انشا درباره مادر

سرم را نه ستم میتواند خم کند، نه ترس و نه مرگ” سرم فقط برای بوسیدن دست های تو خم می‌شود مادر عزیزم.

 

مادرم ای کسیکه از اسانی و آسایش خود بریده ای و آنرا در جهت بزرگ کردن من داده ای! ای کسیکه وجود مقدست برایم همه ی چیز است، دوستت دارم.

 

مادر گوهری گرانبها، زیبا و مقدس است.

 

بچه که بودم دلم به گرفتن گوشه ی چادر مادرم خوش بود اکنون بزرگ شده ام و مادرم را میخواهم نه برای گرفتن گوشه ی چادر مادرم، میخواهم باران ابرهای تیره ی خودم را پاک کنم نه برای این‌که دلم خوش شود که میدانم نمیشود شاید دلم کمی با بوی خوش چادر مادرم آرام بگیرد.

 

حال نوجوانم و درس میخوانم اما وقتی پیر شوم، مطمئنم تمام زندگی ام درد خواهد کرد و به جوش و خروش خواهد افتاد زیرا دلم نوازش و نسیم دست های نورانی و خوشبو مادرم را میـــخواهد.

 

مادر موجود عجیبی ست… میدانید چرا؟ روزی پیش مادرم رفتم و گفتم: مامان یه چیزی بگم منو دعوا نمی کني؟ او گفت: چی پسرم؟؟ گفتم: دوچرخه ام را شکسته ام. او با چهره ای خندان اما دست های خروشان به پاهایم ضربه زد.

 

اما به خدا سوگند حدودا بعد از 5 دقیقه کنارم آمد و مرا بغل کرد و من در دریای محبت مادرم غرق شدم.

 

او به من گفت: پسرم میدانی چرا تورا زدم؟ گفتم حتماً به خاطر شکستن دوچرخه. او گفت: نه پسرم!! چون تورا خیلی دوست دارم و قلبم برای افتادن یک تار مویت تند تند می‌تپد و دلم از آسیب رسیدن به تو خود رابه قفسه ی بدنم میزند.

 

من منظور مادرم را همین حالا می فهمم.

 

من وقتی که شبها میخوابم مادرم دستی بر گهواره دارد و دستی در دست خدا وقتی گهواره را تکان میدهد عرش خدا به لرزه در می‌آید و فرشتگان سکوت می‌کنند تا زیباترین نغمه ی نوازش را بشنوند.

 

مادرم من چشم به راه لبخند پر غرور و درخشان تو هستم،

 

لبخندی که هر گرهی را باز میکند. برای تمام لحظاتی که به خاطر من رنج کشیده ای متاسفم! اما بعد از طوفان های کودکی، این آرامش است که پا برجا خواهد ماند.

 

نبودن تو، فقط نبودن تو نیست؛ نبودن خیلی چیزهاست: کلاه روی سرمان نمیماند،

 

پول در جیبمان دوام نمی آورد، نمک از نان و خنکی از آب میرود، ما بدون تو فقیر می‌شویم مادر.

 

دست پر مهر مادر، تنها دستی ست که اگر از دنیا، کوتاهم باشد، از تمام دستها بلند تر است.

 

آدم ها وقتی کودک اند، میخواهند برای مادرشان هدیه بخرند؛ اما پول ندارند***

 

وقتی بزرگ می‌شوند، پول دارند ولی وقت هدیه خریدن ندارند***

 

وقتی که پیر می‌شوند، پول دارند؛ وقت هم دارند؛ ولی دیگر مادر ندارند***

 

مطالب مرتبط :

اس ام اس و عکس پروفایل روز مادر |زیباترین اشعار و جملات تبریک روز مادر

45 عکس پروفایل تبریک روز مادر |زیباترین عکس نوشته تبریک روز مادر «سری جدید»

متن و عکس نوشته های غمناک برای مادران فوت شده

روز زن و مادر سال 96 |تاریخ دقیق روز زن و مادر سال 96 چه روزی است؟

کاملترین اس ام اس های روز مادر ، روز زن

جدیدترین اس ام اس تبریک روز مادر و همسر ، روز زن

درباره تاریخچه روز مادر ، روز زن