پارس ناز پورتال

طرز تهیه آش رشته ترش خوشمزه و عالی

مجموعه : آموزش آشپزی
طرز تهیه آش رشته ترش خوشمزه و عالی

طرز تهیه آش رشته ترش خوشمزه و عالی 

آش رشته ترش طعم بسیار خوبی دارد و از غذاهای گران به شما رفته و ما دراین مطلب بهترین آموزش تهیه این آش را قرار داده ایم. ملایری ها یک نوع آش می پزند که با آش هایی که تا به حال خورده اید بسیارمتفاوت است و تفاوت آن به خاطر داشتن میوه های خشکی است که در تهیه آن استفاده می شود

 

در این آش علاوه بر میوه های خشک سرکه و شیره انگور هم می ریزند که این ترکیب بی نظیر است . در مهمانی های رسمی تان این آش را هم اضافه کنید به درد همه مهمانان می خورد.

طرز تهیه آش رشته ترش خوشمزه و عالیمواد لازم برای 8 نفر

750 گرم نخود، لوبيا چيتي و عدس (معمولا مقدار عدس بايد بيشتر از نخود و لوبيا باشد)
1 كيلوگرم سبزي آش خرد شده
3 عدد پياز متوسط
روغن مايع مخصوص سرخ كردني به مقدار لازم
200 گرم آلبالو خشك، قيسي، برگه زردآلو و آلو
750 گرم رشته مخصوص آش
1 ق س پودر نعنا خشك
2 /1 پيمانه شيره انگور
2 پيمانه سركه انگور
1 ليوان آب گوشت يا آب قلم
نمك و فلفل به مقدار لازم

 

طرز تهیه:

1. ابتدا لوبيا و نخود را از قبل در كاسه اي حاوي آب بريزيد و بگذاريد خيس بخورند. براي پخت عدس هم خيس كردن دو ساعت پيش از پخت كافي است؛ بنابراين عدس را همان روز خيس كنيد. از پيازها را هم پوست كنده و به صورت خلالي خرد كنيد.

 

2. در قابلمه بزرگ مخصوص پخت آش مقداري روغن بريزيد و روي شعله اجاق گاز قرار دهيد تا داغ شود. سپس دوسوم پيازهای خرد شده را در آن تفت دهيد تا كمي طلايي شوند. پس از آن آب قلم يا گوشت را همراه با دو ليوان آب معمولي و نخود و لوبيا اضافه كنيد و بگذاريد بپزند. مرحله بعدي، اضافه كردن عدس به همراه كمي نمك است. حالا در قابلمه را بگذاريد و صبر كنيد تا حبوبات كاملا پخته شوند.

 

3. در اين فاصله كاسه اي حاوي آب آماده كنيد و آلبالو خشك، آلو و برگه قيسي و زردآلو را در آن بريزيد و بگذاريد خيس بخورند. سپس سبزي خرد شده را داخل قابلمه بريزيد و كمي حرارت دهيد تا سبزي نيم پز شود. بعد از آن خشكبار خيسانده شده را همراه با فلفل داخل قابلمه آش بريزيد و اجازه دهيد همراه با سبزي كاملا بپزد.

 

4. بعد از اينكه از پخت سبزي و خشكبار مطمئن شديد، نوبت اضافه كردن رشته است. رشته ها را نصف كرده و پس از ريختن در آش بگذاريد در آش چند جوش بخورد. سپس در ظرف ديگري شيره انگور را با سركه مخلوط كرده و در مراحل نهايي پخت، اين مخلوط را هم به آش بيفزاييد و بعد از حدود ده دقيقه زير حرارت را خاموش كنيد و در كاسه مورد نظر بريزيد و با نعنای سرخ‌شده و کمی پیاز داغ تزیین کنید.

 

فوت و فن

توجه كنيد در تركيب سبزي آش بايد حتما برگ چغندر وجود داشته باشد.