پارس ناز پورتال

معرفی نرم افزار ریکاوری فایل های پاک شده

معرفی نرم افزار ریکاوری فایل های پاک شده

معرفی نرم افزار ریکاوری فایل های پاک شده

اگر می خواهید تا اطلاعات پاک شده خود را بازیابی کنید می توانید از نرم افزارهای تعیین شده مخصوص این کار استفاده نمایید. از بین رفتن اطلاعات در هر دیوایسی که قادر به ذخیره داده باشد امکان پذیر است. حتی یک جا به جایی ساده هم می تواند باعث از دست دادن داده ها شود.

 

این مشکل به دلایل مختلفی رخ می دهد: مشکلات سخت افزاری، دزدی های اینترنتی، ویروس، بدافزارها، مشکل فنی هارد درایو و خیلی مشکلات دیگر. بنابراین به هر نحوی باید مانع حذف دائم داده ها و اطلاعات شویم.روش های زیادی برای ریکاوری کردن داده ها وجود دارد اما ممکن است این روش ها

 

کمی پرخرج باشند. بنابراین بهتر است جایگزین هایی انتخاب کنید که از داده ها، عکس ها و اسناد شما مرتب بک آپ تهیه کند. سیستم های بک آپ زیادی وجود دارند اما این کمترین تلاشی است که می توانید بکنید. زمانی که متوجه شدید اطلاعات و داده ها را از دست داده اید اولین کاری باید انجام دهید این است که از درایو استفاده نکنید.

 

نکاتی که هنگام باز گرداندن داده ها باید انجام دهید:

 

از دیوایسی که می خواهید داده هایش را ریکاوری کنید استفاده نکنید.

 

فایل های ریکاوری شده را در درایوی که در حال ریکاوری کردن آن هستید ذخیره نکنید.

 

نرم افزار ریکاوری را روی درایوی که می خواهید ریکاوری کنید دانلود یا نصب نکنید.

 

ابزارهای زیادی برای این کار وجود دارد اما من این ۳ نرم افزار رایگان ریکاوری را به شما پیشنهاد می کنم:

معرفی نرم افزار ریکاوری فایل های پاک شده

EaseUS

EaseUS Data Recovery Wizard می تواند تمام فایل ها و اطلاعاتی که از دست رفته اند و حتی اطلاعاتی که از Recycling Bin حذف شده اند را بازیابی کند. این برنامه به باز گرداندن اطلاعات از یو اس بی درایو، هارد درایو، استورج درایو (storage device) و کارت حافظه (memory card) کمک می کند.

 

این برنامه با تمام فایل های ویندوز مثل FAT و EXT و هم خوانی دارد و برای اسکن سریع تر بد سکتورها را رد می کند. آخرین ورژن این برنامه با ویندوز ۸ تناسب دارد.در این برنامه ۳ انتخاب وجود دارد: Partition Recovery، Complete Recovery و Deleted File Recovery. این برنامه به شما اجازه می دهد

 

به طور اتوماتیک فایل های حذف شده را جستجو کنید یا با تایپ کردن نام آن فایل آن را جستجو کنید. در نتیجه برنامه به سرعت فایل را پیدا می کند و در یک پنجره جداگانه نتیجه را نشان می دهد. سپس فایل را انتخاب کنید و گزینه next را انتخاب کنید. می توانید فهرست راهنمایی که نشان دهنده ظرفیت حافظه درایو هست را نیز انتخاب کنید.

 

آپشن های اسکن این برنامه به شما کمک می کند به سرعت فایل های از دست رفته ای که به سختی با برنامه ها یا روش های دیگر قابل بازیابی هستند را ریکاوری کنید. با آپشن سریع دیگر نیاز نیست برای بازیابی فایل های حذف شده زمان زیادی را صبر کنید.

معرفی نرم افزار ریکاوری فایل های پاک شده

DMDE

DMDE قادر است اطلاعات درایوهای ۲TB را بازیابی کند. این یک برنامه قوی برای بازیابی اطلاعات، ادیت و جستجو در دیسک ها می باشد. این برنامه با الگوریتم خاصی فایل ها را بازیابی می کند. ویژگی های زیادی در این برنامه رایگان وجود دارد مثل: مدیریت پارتیشن،

 

دیسک ادیتور و ابزاری برای ایجاد تصاویر دیسک و کلون و ساخت RAID. این برنامه بدون هیچ محدودیتی فایل ها را ریکاوری می کند. این برنامه فایل های FAT12، FAT16، NTFS، FAT32، exFAT پشتیبانی می کند و با ویندوزهای ۹۸، XP و ۷ کار می کند. سازنده RAID ابزاری است که می توانند RAID-0، RAID-1، RAID-4، RAID-5 و RAID-6 را پشتیبانی کند.

معرفی نرم افزار ریکاوری فایل های پاک شده

Recuva

Recuva نرم افزاری است رایگان که می تواند فایل های حذف شده و از دست رفته را به راحتی بازیابی کند و سیستم فایل های exFAT، NTFS و FAT را پشتیبانی می کند و حتی می تواند تمامی فایل های حذف شده از سطل زباله از جمله فیلم، عکس و فایل های دیگری که به صورت تصادفی از MP3 پلیر،

 

موبایل و یا حافظه دوربین حذف شده اند را بازیابی کند. این برنامه به صورت پیش فرض فایل ها را در حالت ریکاوری باز می کند.برای بازیابی اطلاعات هم می توانید اسکن سریع را انتخاب کنید و هم خودتان به برنامه مسیری را برای جستجو تعریف کنید. فقط کافی است روی گزینه Start کلیک کنید و منتظر نتیجه بمانید. این برنامه می تواند حتی از روی دیسک های آسیب دیده یا فرمت شده نیز اطلاعات را ریکاوری کند.