پارس ناز پورتال

آخرین اخبار محدودیت‌های کرونایی سفر به اروپا و اخذ ویزای شینگن

آخرین اخبار محدودیت‌های کرونایی سفر به اروپا و اخذ ویزای شینگن

با عبور از پیک ششم کرونا در قاره سبز، مسافران می‌توانند برای سفر خود به قاره اروپا برنامه ریزی کرده و برای اخذ ویزای شینگن اقدام کنند؛ زیرا اکنون اکثر کشورها محدودیت‌های کرونایی خود را کاهش داده‌اند.

 

در حالی که برخی از کشورهای اتحادیه اروپا محدودیت‌های کرونایی خود را به‌طورکلی لغو کردند، برخی دیگر تصمیم گرفتند قوانین سخت‌گیرانه‌تری را اعمال کنند یا فقط محدودیت‌ها را برای برخی از مسافران کاهش دهند. با ما همراه باشید تا از آخرین محدودیت‌های کرونایی کشورهای حوزه شینگن با خبر شوید.

 

آخرین محدودیت‌های کشور سوئیس

محدودیت‌های کرونایی در سوئیس به طور کامل برداشته شده است. البته ۲۶ کانتون دولت فدرال سوئیس می‌توانند به صلاحدید خود و برای همان منطقه برخی از محدودیت‌های کرونایی را اعمال کنند. کانتون‌های معدودی نظیر برن و ژنو از این امکان استفاده کرده و استفاده از ماسک در بیمارستان‌ها و خانه‌های سالمندان را همچنان اجباری می‌دانند. در سوئیس از این پس افرادی که آزمایش تشخیص کرونای آن‌ها مثبت شده باشد نیز نیاز به ماندن در قرنطینه پنج روزه ندارند.

 

واکسن‌های مورد تایید این کشور:

* فایزر

* مدرنا

* آسترازنکا

* جانسون

* سینوفارم

* سینووک

آخرین اخبار محدودیت‌های کرونایی سفر به اروپا و اخذ ویزای شینگن

آخرین محدودیت‌های کشور فرانسه

فرانسه اجازه سفر بدون محدودیت را به افرادی می‌دهد که هنگام ورود گواهی واکسیناسیون یا بهبودی معتبر به همراه داشته باشند. علاوه بر این، ورود به فرانسه برای کسانی که واکسینه نشده یا بیماری آن‌ها بهبود نیافته است نیز مجاز می‌باشد! مسافران واکسینه نشده ولی بهبود یافته که از یک کشور در فهرست کم ریسک به فرانسه سفر می‌کنند، با ارائه تست pcr منفی می‌توانند وارد این کشور شوند.

 

شرایط مسافرین واکسینه نشده در فرانسه

به گفته وزارت کشور فرانسه، مسافران واکسینه نشده ولی بهبود یافته از کشورهای فهرست نارنجی نیز مجاز به ورود به این کشور هستند. اما آن‌ها علاوه بر اینکه باید نتیجه آزمایش منفی pcr خود را ارائه دهند، باید به صورت خود اظهاری هر گونه علائم خود را در نرم افزار سلامت اتحادیه اروپا به ثبت برسانند.

 

* همچنین مسافران بدون نیاز به کارت واکسن می‌توانند از جشنواره‌ها و اماکن عمومی بازدید به عمل آورند.

 

واکسن‌های مورد تایید این کشور:

* فایزر و بیون‌تک

* مدرنا

* آسترازنکا

* جانسون اند جانسون

 

آخرین محدودیت‌های کشور ایتالیا

از تاریخ 1 مارچ 2022 و با حذف شرط “داشتن ضرورت سفر” امکان درخواست ویزای توریستی ایتالیا بدون ارائه دعوتنامه و از طریق کارگزاری سفارت این کشور (CKGS) وجود دارد. همه مسافران در حال حاضر مجاز به ورود به ایتالیا هستند مشروط بر اینکه کارت واکسیناسیون معتبر یا گواهی بهبودی از کرونا یا نتیجه آزمایش منفی pcr را به مسئولین این کشور ارائه دهند.

 

وزارت بهداشت ایتالیا خاطرنشان کرد: برای ورود به قلمرو ملی این کشور، دارا بودن یکی از شرایط پاسپورت سبز نیز کفایت می‌کند.

 

* همچنین کسانی که قصد دارند ویزای تحصیلی شینگن دریافت کنند، شریط تقریبا بعد از 2 سال برای آنان فراهم شده است.

 

* واکسن‌های مورد تایید برای سفر به ایتالیا: «فایزر و بیون‌تک»، «مدرنا»، «آسترازنکا» و «جانسون اند جانسون»

 

آخرین محدودیت‌های کشور آلمان

از تاریخ 15 فروردین 1401 امکان رزرو وقت سفارت آلمان برای ویزای توریستی این کشور از طریق کارگذاری ویزامتریک وجود دارد. دارندگان ویزای آلمان برای سفر به این کشور باید حداقل دو دوز از واکسن‌های مورد تأیید را تزریق کرده باشند. همه مسافران بالای 12 سال باید هنگام سفر به آلمان کارت واکسیناسیون معتبر یا تست منفی pcr داشته باشند تا محدودیت‌های کرونایی شامل حال آن‌ها نشود.

 

واکسن‌های مورد تایید آلمان برای اخذ ویزای توریستی این کشور:

 

* فایزر و بیون‌تک

* مدرنا

* آسترازنکا

* نواوکس

* جانسون اند جانسون

 

آخرین محدودیت‌های کشور سوئد

در حال حاضر امکان درخواست ویزای شینگن سوئد وجود ندارد. از تاریخ ژانویه ۲۰۲۱، سفارت سوئد با تمامی متقاضیانی که از قبل وقت داشتند، در رابطه با وقت سفارت جدید، تماس خواهد گرفت. همچنین کارت‌های اقامت (UT-card) نیز در این مدت توزیع می‌شوند. شهروندان ایران، عراق و افغانستان، که پرونده اقامت آن‌ها در جریان است، می‌توانند وقت سفارت خود را برای انجام امور انگشت نگاری ثبت نمایند.

 

واکسن‌های مورد تایید سوئد

* فایزر و بیون‌تک

* مدرنا

* آسترازنکا

* جانسون اند جانسون

* سینوفارم

آخرین اخبار محدودیت‌های کرونایی سفر به اروپا و اخذ ویزای شینگن

آخرین محدودیت‌های کشور اسپانیا

متقاضیان ویزای توریستی شینگن اسپانیا، در صورت داشتن مدارک لازم، می‌توانند برای اخذ ویزای اسپانیا، به دفتر خدمات ویزای اسپانیا در تهران مراجعه کنند. همچنین مسافرانی که بیش از 14 روز از تزریق آخرین دوز واکسن آنان گذشته باشد، اجازه سفر به اسپانیا را خواهند داشت.

 

واکسن‌های مورد تایید اسپانیا برای اخذ ویزای توریستی و سفر به این کشور:

 

* فایزر و بیون‌تک

* مدرنا، آسترازنکا

* جانسون اند جانسون

* سینوفارم

 

آخرین محدودیت‌های کشور هلند

هلند به تازگی تمامی محدودیت‌های کرونایی خود را برای مسافران اتحادیه اروپا و منطقه شینگن کنار گذاشته است. مسافرانی که از یکی از کشورهای منطقه شینگن به هلند سفر می‌کنند، بدون در نظر گرفتن وضعیت واکسیناسیون، اکنون اجازه ورود به این کشور را دارند.

 

از سوی دیگر سفارت هلند در تهران، از تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ و به علت شیوع ویروس کرونا محدودیت‌هایی را برای درخواست‌های ویزای شینگن اعمال کرده است. و از آن زمان تا به این لحظه هیچ درخواست و وقت سفارت جدیدی داده از طرف سفارت داده شنده است. تمامی وقت‌های سفارت‌ از قبل تعیین شده کنسل گردیده و از این رو تا اطلاعیه بعدی باید از حضور در دفتر VAC سفارت هلند خودداری کنید.

 

تنها درصورتی می‌توانید برای ویزای هلند اقدام کنید‌ یکی از ویزا های زیر را درخواست دهید:

 

* ویزای تجاری در صورت داشتن دعوتنامه تجاری معتبر از طرف یک شرکت هلندی

 

* ویزای پیوست برای والدین خارجی که یک کودک زیر ۱۸ سال با ملیت هلندی دارند.

 

* ویزای پیوست برای اعضای خانواده یکی از شهروندان اروپایی

 

* ویزای توریستی (تنها برای موارد اضطراری یا بشردوستانه)

 

واکسن‌های مورد تایید هلند

* «فایزر و بیون‌تک»

* مدرنا

* آسترازنکا

* جانسون اند جانسون

* سینوفارم

 

دست نگه دارید! فقط در این صورت می‌توانید ویزا بگیرید

با گذشت بیش از 2 سال از شیوع کرونا، شرایط به گونه‌ای تغییر کرده که برخی از کشورهای اروپایی با وجود بازگشایی مرزها، سخت‌گیری‌های خود را بیشتر کرده و اغلب درخواست‌های اخذ ویزای شینگن را به دلایل مختلف رد ‌کنند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم بدون آگاهی کامل از شرایط، درخواست خود را ارائه نداده و قبل از هر اقدامی با کارشناسان متخصص ویزا ویزالند در این‌باره مشورت کنید.