پارس ناز پورتال

آشنایی با تابلو چلنیوم

آشنایی با تابلو چلنیوم

حتما تا به امروز بارها واژه تابلو چلنیوم را شنیده اید. این مقاله جهت آشنایی هر چه بیشتر شما با چلنیوم و کاربرد آن در صنعت تابلو سازی می باشد.

 

سایت رسمی چلنیوم

در ابتدا اگر به فکر طراحی، ساخت و یا نصب تابلو چلنیوم می باشید پیشنهاد می شود تا به سایت چلنیوم بزرگترین مرکز تخصصی طراحی، ساخت و نصب تابلو چلنیوم در ایران مراجعه نمایید تا علاوه بر کیفیت بالا و زمان سریع تحویل که دارند از قیمت مناسب آن ها هم بهرمند شوید.

 

چلنیوم چیست؟

به حروف برجسته ای که از در ساخت آن از ورق آلومینیوم استفاده می شود چلنیوم گفته می شود. در واقع این کلمه ترکیبی از دو واژه انگلیسی چنل + آلومینیوم می باشد.

 

چلنیوم به انگلیسی

این کلمه از ترکیب دو کلمه Channel + Aluminum به معنی کانال آلومینیومی بدست آمده است و در زبان فارسی عامیانه در کشور ما اصطلاحاً به آن چلنیوم گفته میشود. اما واژه انگلیسی دقیق آن به صورت زیر بیان میشود:

 

chelnium letter

 

ویژگی های تابلو چلنیوم:

  • عمر طولانی

  • قابل شستشو بودن

  • مقاوم در برابر سرما و گرما

  • تنوع زیاد در طرح و رنگ

  • وزن کم و سبک بودن

  • قابلیت نصب آسان

  • امکان نورپردازی

 

انواع تابلو چلنیوم

این تابلو ها تنوع بسیار زیادی دارند و مدل های آن را در نام های گوناگونی می شناسند. در ادامه به برخی از نمونه های تابلو چلنیوم اشاره خواهیم نمود.

 

تابلو چلنیوم طلایی

در ساخت این تابلو از رول چلنیوم طلایی استفاده می شود. به علت رنگ براق و طلایی آن یکی از پرسفارش ترین نوع تابلو ها می باشد.

 

تابلو چلنیوم گرد

این تابلو برای دید بهتر برای رهگذران و عابران پیاده ساخته می شود. تابلو چلنیوم گرد معمولا به صورت دو طرفه طراحی می شود.

آشنایی با تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم کریستال

از پلکسی گلاس شفاف که کاملا شبیه شیشه می باشد استفاده و ساخته می شود. از نظر بیننده تکه های براق شیشه در این تابلو جلوه زیبایی می دهد.

 

تابلو چلنیوم ستاره ای

یکی از زیباترین و پرکاربردترین تابلوهای تبلیغاتی در صنعت تابلو است. رول چلنیوم در این تابلو ها به صورت ستاره ای می باشد. که در طرح ها و رنگ های مختلف می توان اجرا نمود.

آشنایی با تابلو چلنیوم

چلنیوم نور اندریک

به صورت مخفی از پشت حروف برجسته به تابلو نور تابیده می شود. چلنیوم نور اندریک یا نور مخفی در شب بسیار چشمگیر و جذاب می باشد.

 

تابلو چلنیوم فول کالر

در ساخت تابلو چلنیوم رنگی از لامپ های رنگی استفاده میشود. این اس ام دی های به خصوص می توانند به رنگ های متنوع در بیایند.

 

تابلو چلنیوم پلکسی گلاس

پلکسی گلاس در واقع نوعی پلی کربنات می باشد. ورق های پلکسی گلاس دارای ویژگی هایی مابین شیشه و پلاستیک اند. این ورق ها با استفاده از لیزر و بر اساس طرح مورد که قبلا روی آن کشیده شده است برش داده می شود.

آشنایی با تابلو چلنیوم

قیمت تابلو چلنیوم

قیمت تابلو چلنیوم با در نظر گرفتن چهار عامل تعیین می شود:

  1. متراژ محیط حروف

  2. قطر قلم

  3. اندازه لبه حروف

  4. آپشن و متریال های بکار رفته

 

سایر عوامل تاثیر گذار در قیمت تابلو چلنیوم

کیفیت مواد یکی از عوامل اصلی قیمت است.

 

اگر سطح حروف از یک لایه پلکسی گلاس تشکیل شده باشد ، مطمئناً قیمت کمتری نسبت به سطح چند لایه خواهد داشت.ت. هرچه محیط حروف برجسته بزرگتر باشد ، احتمال تخفیف نیز بیشتر است.

 

کنترل از راه دور پنل در افزایش هزینه پنل بی تاثیر نیست.

 

چراغ های به کار رفته در کار در هزینه تابلو چلنیوم لحاظ می شود.

 

محاسبه هزینه تابلو چلنیوم

شما می توانید با مراجعه به سایت چلنیوم به صورت آنلاین قیمت تمام شده را محاسبه نمایید. و یا با کارشناسان این سایت تماس گرفته و از مشاوره رایگان آن ها بهرمند شوید.

 

طراحی ساخت و نصب تابلو چلنیوم

 

هر تابلویی را می توانید تصور کنید تخصص ما تابلو چلنیوم می باشد.

 

این شعار سایت چلنیوم می باشد. این مرکز به صورت تخصصی در تمامی مراحل طراحی و ساخت و نصب تابلو چلنیوم فعالیت می نماید.

 

طراحی تابلو چلنیوم

علت تنوع بسیار زیادی که دارد می توان به شکل های مختلف آن را طراحی نمود. نرم افزار های مختلفی جهت طراحی تابلو چلنیوم به کار برده می شوند که ما در ادامه به ترتیب میزان کاربرد آن ها را نام میبریم. توضیحات تکمیلی و دانلود این نرم افزار ها را در سایت چلنیوم مشاهده نمایید.

 

نرم افزار کورل دراو

کورل دراو نرم افزار ویرایش گرافیک برداری است و یک نرم افزار کاملاً حرفه ای برای طراحی گرافیک است. برای طراحی بردار یا انجام صفحه بندی کامل جهت طراحی تابلو چلنیوم می توانید از نرم افزار CorelDRAW Graphics Suite استفاده کنید.

 

نرم افزار اتوکد

Autodesk AutoCAD Autodesk AutoCAD نرم افزاری است که برای ترسیم نقشه های مهندسی و صنعتی استفاده می شود. محیط این نرم افزار هم سه بعدی و هم دو بعدی می باشد.

 

نرم افزار اتودسک تری دی مکس

Autodesk 3ds Max Autodesk 3D Max یکی از قدرتمندترین و پیشرفته ترین برنامه ها در زمینه طراحی و انیمیشن سازی سه بعدی است.

 

نرم افزار Autodesk 3ds Max به لطف داشتن ابزارهای کارآمد و قدرتمند ، در بسیاری از صنایع به ویژه طراحی تابلو حروف برجسته چلنیوم بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

 

ساخت تابلو چلنیوم

برای ساخت این تابلو بعد از طراحی ابتدا ورق ها چلنیوم و یا پلکسی توسط دستگاه لیزر برش داده می شوند. بعد از برش لیزری تمامی قطعات به مونتاژ آنها به صورت دستی و یا اتوماتیک می پردازند.

 

نصب تابلو چلنیوم

جهت نصب ابتدا زیرسازی تابلو را آماده می کنند. زیرسازی می تواند از ورق های کامپوزیت و یا ترموود باشد. البته روش های دیگری هم هست مانند نصب تابلو چلنیوم بر روی سنگ که بسته به نوع سفارش از آنها استفاده می شود.

 

سخن پایانی

هر خدماتی نیاز به تخصص بالا بالا دارد. و هر چه این امر به صورت تخصصی تر و حرفه ای تر صورت گیرد هم در کیفیت و هم در قیمت و زمان تحویل تاثیر خواهد داشت.