پارس ناز پورتال

آشنایی با دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آشنایی با دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی

چکیده : شغل تعمیرات لوازم خانگی یک حرفه کاملا حرفه ای و تخصصی می باشد. یک تعمیرکار لوازم خانگی باید قادر باشد انواع لوازم الکترونیکی خانگی را عیب یابی و تعمیر کند.

 

رشته های فنی حرفه ای رشته هایی در حوزه های مختلف برق، تاسیسات، تعمیرات و … می باشند. این رشته ها از این جهت در یک گروه جداگانه قرار می گیرند که یادگیری آنها نیاز به کسب مهارت دارد. در واقع این رشته ها عمدتا عملی هستند و صرفا تئوری نمی باشند.

 

رشته های فنی و حرفه ای تنوع بسیار بالایی دارند و هر شخصی با هر پیشینه و استعدادی می تواند حداقل یکی از این رشته ها را فرا بگیرید و وارد بازار کار شود. یکی از رشته های بسیار پر طرفدار در آموزشگاه برق و الکترونیک رشته آموزش تعمیرات لوازم خانگی می باشد.

 

این رشته شامل تعمیرات انواع لوازم خانگی از جمله یخچال و فریزر، ماشین ظرفشویی و لباسشویی، ماکروفر، جاروبرقی و … می باشد. در این مقاله قصد داریم این حرفه را به صورت کامل موشکافی کنیم تا اگر قصد دارید این شغل را برای آینده خود انتخاب کنید اطلاعات کافی در مورد شرایط بازار کار آن و آینده شغلی خود داشته باشید.

 

شغل تعمیرات لوازم خانگی چگونه شغلی است ؟

 

شغل تعمیرات لوازم خانگی یک حرفه کاملا حرفه ای و تخصصی می باشد. یک تعمیرکار لوازم خانگی باید قادر باشد انواع لوازم الکترونیکی خانگی را عیب یابی و تعمیر کند. این مهارت باید توسط این کارآموزان به صورت عملی در دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی فرا گرفته شود.

 

یک تکنسین تعمیرات لوازم خانگی روی تمام قطعات لوازم خانگی شناخت دارد و نحوه عملکرد هر کدام را به طور دقیق می داند. لذا قادر است این قطعات را تست و عیب یابی کرده و در صورت وجود مشکل آنها را تعمیر یا تعویض نماید.

 

برخی تعمیرکاران لوازم خانگی به صورت ثابت در کارگاه کار می کنند و برخی دیگر به صورت سیار کار می کنند. اما حتی اگر به صورت ثابت در یک شرکت خدماتی یا کارگاه کار می کنید، نیاز است بعد از ساعت کاری به صورت سیار کار کنید.

 

ضمن اینکه خیلی از لوازم خانگی مانند یخچال و ماشین لباسشویی در محل تعمیر می شوند. لذا اگر قصد دارید یک تعمیرکار لوازم خانگی باشید قاعدتا نباید مشکلی با کار کردن به صورت سیار داشته باشید.

آشنایی با دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی

چگونه می توان وارد شغل تعمیرات لوازم خانگی شد؟

 

ورود به شغل تعمیرات لوازم خانگی فقط از یک طریق ممکن است که آن هم آموزش است. اگر در ابتدای کار اصول و پایه کار را به درستی فرا نگیرید نخواهید توانست در ادامه موفقیت قابل توجهی کسب کنید. مهارت تعمیر لوازم خانگی باید به صورت عملی آموزش داده شود تا کارآموزان با تمرین و تکرار این مهارت ها روی آنها مسلط شوند.

 

آموزشگاه برق الکترونیک یکی از آموزشگاه هایی است که درزمینه آموزش تعمیرات لوازم خانگی فعالیت دارد و به صورت مرتب کارآموزان را وارد بازار کار می کند. پس از دوره آموزشی و تهیه ابزار و تجهیزات لازم، شما وارد بازار کار می شوید و با دریافت سفارشات متنوع به تدریج تجربه لازم را کسب می کنید.

 

آینده کاری شغل تعمیرات لوازم خانگی

 

شغل تعمیرات لوازم خانگی یکی از شغل های آینده دار می باشد. این شغل دارای امنیت شغلی بالایی می باشد و دلیل آن نیز پیشرفت های تکنولوژی در طراحی و ساخت این لوازم خانگی است. بازار کار تعمیرات لوازم خانگی به بازار کار فروش لوازم خانگی وابسته است.

 

به این دلیل که بازار کار فروش لوازم خانگی همیشه در هر شرایطی پر رونق بوده است، بازار کار تعمیرات لوازم خانگی نیز از این پیشرفت تاثیر می گیرد. دلیل این امر، این است که لوازم خانگی در هر شرایطی که نگهداری شوند بالاخره بعد از مدتی دچار خرابی می شوند و نیاز به سرویس و تعمیر خواهد داشت. شما می توانید با شرکت در دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی در آموزشگاه برق و الکترونیک آینده شغلی خودتان را تضمین کنید.

 

مهاجرت با مدرک تعمیرات لوازم خانگی

 

اگر قصد دارید از طریق دریافت ویزای کاری به عنوان متخصص تعمیرات لوازم خانگی از کشور خارج شوید نیاز به مدرک فنی حرفه ای دارید. برای دریافت مدرک فنی حرفه ای باید در دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی در آموزشگاه برق و الکترونیک شرکت کنید.

 

پس از شرکت در این دوره و تایید استاد دوره مبنی بر توانایی شما در مهارت های آموزش داده شده می توانید در آزمون فنی حرفه ای شرکت کنید. با شرکت در این آزمون و قبولی در آن می توانید مدرک فنی حرفه ای قابل ترجمه دریافت کنید و برای دریافت ویزای کاری اقدام کنید. کشورهای توسعه یافته به شدت به نیروی کار متخصص احتیاج دارند و به همین دلیل نیز شرایط ساده تری را برای جذب این نیروها در نظر گرفته اند.

 

بازار کار و درآمد شغل تعمیر لوازم خانگی

 

همانطور که اشاره کردیم بازار کار شغل تعمیر لوازم خانگی به بازار کار فروش آن وابسته است. تعمیرات لوازم خانگی بازار کار فعالی دارد و تعمیرکاران لوازم خانگی سفارشات زیادی را دریافت می کنند و خیلی از اوقات مجبورند درخواست تعمیرات برخی مشتریان را چند روز عقب بیندازند.

 

از طرفی درآمد شغل تعمیرات لوازم خانگی به بازار کار آن وابسته است. از آنجایی که بازار کار این شغل خوب است، درآمد افراد فعال در این بازار کار نیز کاملا قابل قبول است. البته درآمد تعمیرکاران را نمی شود تعیین کرد و این درآمد علاوه بر بازار کار به عوامل فردی مانند تلاش، بروز رسانی دانش و مهارت ها و … نیز وابسته است. با شرکت در دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی در آموزشگاه برق و الکترونیک می توانید به سرعت به کسب درآمد برسید.

 

بهترین آموزشگاه تعمیرات لوازم خانگی در تهران

آموزشگاه برق و الکترونیک یکی از مجهزترین و بزرگترین آموزشگاه های فنی و حرفه ای در کشور می باشد که در زمینه آموزش تعمیر لوازم خانگی فعالیت دارد. آموزشگاه برق و الکترونیک دارای کارگاه های آموزشی کاملا بزرگ با تمام دستگاهای مخصوص تعمیر لوازم خانگی است.

 

کارآموزانی که در دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی در آموزشگاه برق و الکترونیک شرکت می کنند با این ابزار و تجهیزات کار می کنند و تمام مهارت ها را فرا می گیرند. بعد از این دوره کارآموزان قادرند هر گونه مشکل در انواع لوازم خانگی را تشخیص داده و تعمیر کنند.