پارس ناز پورتال

آموزش آرایش چشم و ابرو طبق مد سال 2024

آموزش آرایش چشم و ابرو طبق مد سال 2024

آموزش آرایش چشم و ابرو طبق مد روز

در این پست، بهترین آموزش آرایش چشم و ابرو مد روز را به اشتراک گذاشته ایم. همه افراد جامعه از این موضوع اطلاع دارند، نخستین عضو از صورت که با آن مواجه می شوند همان چشم و ابرو هستند. پس آموزش آرایش چشم و ابرو برای هر فرد مبتدی در اولویت قرار دارد. زیرا تاثیر چشم و ابرو بر رخ آنقدر زیاد می باشد که محتواهای متعددی در حوزه روانشناسی، آرایشی و … در مورد آن نوشته شده است.

 

همچنین چشم ها را به عنوان زبان دوم معرفی کرده و تاثیر آن را بیشتر از زبان واقعی می دانند. البته چشم ها در زیبایی و شادابی چهره تاثیر زیادی داشته و با وجود یک آرایش مناسب بر جذابیت ظاهری فرد می افزاید. همچنین در اکثر آرایش ها، مرحله نخست به میکاپ چشم و ابرو اختصاص دارد. پس مراحل این میکاپ به شرح زیر است.

 

مراحل آموزش آرایش چشم و ابرو 

آموزش آرایش چشم و ابرو از یک پایه کلی و مراحل مختص به خود پیروی می کند. بنابراین قبل از آغاز پروسه میکاپ چشم و ابرو بایستی از لوازم آرایش و بهداشتی معتبر و تمیز استفاده کرد و رعایت نکات بهداشتی را در اولویت قرار داد. زیرا چشم ها جزو مهم ترین اعضای بدن بوده و اگر نکات بهداشتی رعایت نشود قطعا عفونت و به خطر افتادن سلامت آنها را به دنبال دارد.

 

1. شستن و پاک کردن صورت و زیرسازی

این مرحله از آموزش آرایش چشم و ابرو در نگاه نخست چندان مهم و ضروری به نظر نمی رسد، ولی غفلت از آن میکاپ چشم را آنگونه که انتظار می رود، جلوه نمی کند. پس قبل از میکاپ باید صورت خود را با شوینده های مناسب پوست از هرگونه آلودگی پاک نمایید.

آموزش آرایش چشم و ابرو 

سپس اطراف شقیقه، زیر چشم ها و کناره های بیرونی را با مرطوب کننده کمی ماساژ دهید. البته پلک ها را نباید به مرطوب کننده آغشته نمود که در غیر این صورت تا زمان نفوذ کرم به داخل پوست پلک، میکاپ چشم به تعویق بیفتد.

 

2. استفاده از کانسیلر

زمانی کانسیلر در آرایش چشم و ابرو معنا پیدا می کند که رنگ پوست زیر چشم زیباجو نسبت به دیگر بخش های پوست صورت تیره تر به نظر برسد. پس جهت یکسان سازی رنگ پوست در این بخش بهتر است از کانسیلر استفاده کنید تا پوست مابین چشم و بینی و تیرگی زیر چشم را نیز یکرنگ نمایید.

 

یکی از نکات مهم در خرید کانسیلر این است که مقداری از مواد را به پوست مچ دست زده و در صورت پوشش دهی مناسب رگ ها بهترین انتخاب می باشد. سپس کانسیلر را به کمک انگشت یا برس آرایشی به بینی و استخوان گونه ها بمالید. در نهایت از یک پودر همرنگ پوست خود برای فیکس کردن کانسیلر روی پلک، اطراف چشم، روی بینی و استخوان گونه ها استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: آرایش چشم و ابرو 2024 |مدل های آرایش چشم مجلسی و خط چشم 1402

 

3. پرایمر

مرحله سوم به پرایمر اختصاص دارد. پس مقداری از پرایمر را برداشته و روی پلک خود به آرامی بزنید. البته این کار را می توان با استفاده از پرایمر چشم و به کمک براش یا انگشت انجام دهید. همین امر سبب می شود که میکاپ چشم مدت زمان بیشتری روی پلک بماند بدون اینکه تغییر کند. البته ترکیب مقدار کمی کانسیلر و کرم چشم می تواند عملکردی شبیه پرایمر داشته باشد.

 

4. سایه زدن چشم ها

یکی از هیجان انگیزترین مرحله در آموزش آرایش چشم و ابرو، سایه است. پس سایه زدن پلک از ترکیب یک الی چند رنگ شروع می شود که در حالت کلی از سه رنگ پایه استفاده می گردد. برای مثال رنگ صورتی ملایم یا قهوه ای روشن برای شروع میکاپ انتخاب مناسبی است. بنابراین سایه را از محل رویش مژه ها تا زیر استخوان ابرو ادامه دهید.

 

البته سایه زدن زیر ابرو و قسمت استخوان، رنگ ملایم تری در مقایسه با رنگ سایه پلک دارد. بنابراین از رنگ هلویی یا طلایی روشن برای این قسمت استفاده کنید. زیر کمان ابرو نیاز باید با رنگ روشن همچون طلایی یا سفید سایه زده شود و فشاری زیادی به قسمت وارد نگردد.

 

5. خط چشم

به محض اتمام سایه چشم بهتر است به کمک یک برس آرایشی یا نوک انگشتان مرز بین سایه های تیره تا روشن را از بین ببرید. زیرا در چنین شرایطی چشم حالت یکدستی به خود می گیرد. مرحله پنج در آموزش آرایش چشم و ابرو به خط چشم اختصاص می یابد که فرد بسته به مهارت از مداد چشم یا خط چشم مایع استفاده می کند.

بهترین آموزش آرایش چشم و ابرو 

البته می توان سایه چشم را نمدار کرده و به کمک یک برس زاویه دار و باریک روی پلک و داخل مژه خط چشم بکشید. همچنین در حرکت نهایی، قسمت هایی از پلک که خالی است را به کمک خط چشم، مداد یا سایه سیاه پررنگ کنید.

 

6. فرمژه

مراحل دشوار آرایش چشم و ابرو به پایان رسیده و اکنون باید چشم ها ظاهری فریبنده و زیبا داشته باشند. پس مرحله ای دیگر از آموزش آرایش چشم ابرو به فرمژه تعلق دارد که بایستی به مدت 5 دقیقه مژه ها را داخل فرمژه نگه داشت. بهترین حالت قرارگیری چشم برای استفاده از فرمژه این است که چشم ها در حالت نیمه باز بگذارید. البته زمان استفاده از فرمژه مراقب باشید که با گیر افتادن مژه ها لابلای آن از ریختنشان جلوگیری کنید.

 

بیشتر بخوانید: ترفندهای کاربردی برای آرایش چشم ها + مدل های آرایش چشم و ابرو

 

7. ریمل زدن

قطعا آموزش آرایش چشم و ابرو بدون استفاده از ریمل به اتمام نخواهد رسید. البته ریمل زدن کنار چندان دشواری نبوده و ریمل های متفاوتی با عملکردهای مختلفی در بازار موجود می باشند. پس با کمک ریمل می توانید حجم بیشتری به مژه های خود بدهید و زیبایی خارق العاده آنها نهایت لذت را ببرید. البته دست زیباجو در انتخاب ریمل باز بوده و بسته به سلیقه و بودجه خود می تواند مناسب ترین محصول را خریداری نماید.

 

بنابراین برس ریمل را به مژه های خود کشیده و از محل رویش آنها تا بالا ادامه دهید. ناگفته بعد از اتمام لایه اولیه ریمل بهتر است این مایع روی مژه ها خشک گردد و لایه بعد زده شود. در نهایت بانوانی که به مژه مصنوعی علاقه دارند به کمک چسب مخصوص می توانند آن را روی مژه های خود بگذارند تا چشم ها کشیده تر و مژه های حجیم تری داشته باشند.

 

مرتب کردن و آرایش ابرو

بعد از اتمام میکاپ چشم باید ابرو را نیز مرتب کرده و متناسب صورت آن را کشید. پس در آموزش آرایش چشم و ابرو باید ابروها را برس کنید و به آنها نظم ببخشید. سپس به کمک ریمل می توانید نقاط خالی ابروها پر کرده و آنها پرپشت تر به نمایش بگذارید. همچنین زیر ابرو با خطوط کم رنگ کشیده تا طبیعی تر به نظر برسد. بنابراین مراحل میکاپ ابرو به شرح زیر است.

 

1. شانه زدن ابرو

پس از ریمل زدن ابرو و ایجاد یک خط کم رنگ زیر آن می توان موهای هر دو ابرو را شانه کرد. زیرا با این عمل مداد و ریمل ابرو با یکدیگر ترکیب می شوند. در نهایت اگر قسمت های از ابرو به رنگ بیشتری نیاز داشته باشد مقداری ریمل ابرو روی آن زده و با یک برس شانه شود.

 

2. ایجاد سایه روشن

البته این مرحله نیز در سایه زدن پلک چشم انجام می شود. پس زیر ابروها را می توان با مقدار کمی کرم پودر یا سایه کم رنگ کاملا روشن کرد و ظاهری زیبا و جذاب به چشم ها بخشید.

آموزش آرایش ابرو تصویری

3. آرایش ابرو با صابون یا ژل ابرو

امروزه ژل و صابون ابرو یکی از محصولات محبوب پرطرفدار در پروسه آموزش آرایش چشم و ابرو است. این محصول کاملا بی رنگ بوده و به زیباجو کمک می کند که ابروهای مرتب تر و جذاب تری داشته باشد. همچنین ابروها به سمت بالا لیفت داده می شوند که این کار سن فرد را کمتر نشان می دهد.

 

آموزش آرایش چشم و ابرو بر اساس فرم چشم ها

راز زیبایی در آموزش آرایش چشم و ابرو این است که میکاپ هماهنگ با فرم چشم انجام شود. زیرا میکاپ چشم زیباجو معرف شخصیت و سبک زندگی وی است. همچنین فرم و اندازه چشم هر زن با زن دیگری متفاوت بوده و به همین دلیل باید آرایش مناسب آن باشد تا علاوه بر زیبایی و جذابیت چشم، نقص های آن را بپوشاند. پس میکاپ چشم بسته به فرم آن به چند دسته زیر تقسیم می شود.

 

بیشتر بخوانید: جدیدترین مدل های آرایش چشم جذاب و زیبا

 

1. چشم های گرد

خانم هایی که دارای چشم هایی با فرم گرد هستند بایستی خط چشم را از گوشه داخلی شروع کرده و به طرف گوشه خارجی چشم ادامه دهند. همچنین لبه های خط چشم باید به شکل گربه ای کوتاه یا صاف کشیده شود و از تکنیک هایلایت با کمک سایه روشن بر روی استخوان پایین خط ابرو و بالای چشم استفاده گردد.

 

البته پایین پلک را می توان با سایه رنگ متوسط زیباتر کرد تا با بخش بالایی پلک تضاد داشته باشد. ناگفته نماند در میکاپ چشم گرد باید از رنگ های سایه روشن برای گوشه داخلی و رنگ های تیره برای گوشه خارجی چشم استفاده کرد.

 

2. چشم های نزدیک به هم

بانوانی که چشم های نزدیک به هم دارند بایستی از سایه روشن در بخش داخلی پلک ها و روی استخوان زیر ابرو استفاده کنند. سپس باقی پلک را به کمک رنگ های متوسط سایه بزنند. همچنین گوشه های خارجی چشم ها را به کمک رنگ های تیره تر سایه زده و در آخر خط چشم بکشید. البته خط چشم باید از وسط پلک آغاز شده و در گوشه خارجی چشم به یک خط صاف منتهی گردد. زیرا این نوع خط صاف، چشم ها را متعادل می سازد.

 

3. چشم های فاصله دار

خانم هایی که از این فرم چشم برخوردار هستند برای میکاپ جای هیچ گونه نگرانی نبوده و به آسانی می توانند چشم های خود را آرایش کنند. پس مرحله نخست در آموزش آرایش چشم و ابرو با فاصله زیاد این است که به پل بینی شکل داده شود. زیرا این امر ظاهر کلی میکاپ چشم ها بهتر و متعادل تر به نمایش می گذارد. عدم استفاده از رنگ های درخشنده و براق در پالت سایه، کاهش فاصله بین چشم ها را به همراه دارد.

آموزش آرایش انواع چشم

همچنین در گوشه ها داخلی چشم ها باید از سایه های تیره تر استفاده کرد تا فاصله بین آنها را کم کرد. البته ابروها در این حالت باید در بخش تاج پهن شوند تا چشم ها را نزدیک تر به هم نشان دهند. نکته آخر در فرم چشم های فاصله دار این است که خط چشم گربه ای، پهن و کوتاه باشد.

 

4. چشم های فرورفته

پلک های چشم های فرو رفته نسبت به دیگر فرم ها بزرگتر بوده و و به سمت داخل سوق داده شده اند. البته آموزش آرایش چشم و ابرو در این فرم بسیار متنوع تر و آسان تر بوده و شباهت زیادی به آرایش چشم های گرد دارد. ولی باید مراقب بود که میکاپ موردنظر چشم ها را فرو رفته تر به نمایش نگذارد. ناگفته نماند در این فرم چشم نباید از سایه های تیره در حجم بالا استفاده کرد.

 

5. چشم بادامی

افرادی که دارای چشم هایی با فرم بادامی هستند، جزو خوش شانس ترین بانوان محسوب می شوند. زیرا این نوع چشم ها کاملا قرینه بوده و برای آرایش چالش برانگیز نیستند. همچنین احتمال اشتباه در این نوع آرایش به صفر می رسد و تنها با بهره وری از نکات کلیدی می توان جذاب ترین و مناسب ترین میکاپ چشم را تجربه کرد.

چشم بادامی به آرایش غلیظی نیاز نداشته و باید خط با فرم چشم هماهنگی داشته باشد. ناگفته نماند در میکاپ این فرم چشم می توان از رنگ های مات استفاده کرد و خط چشم را به سمت گوشه های بیرونی کشید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه جذابیت چشم را با ارایش بیشتر کنیم؟

 

6. چشم هایی با پلک های افتاده

پلک ها در این فرم چشم به آسانی قابل رویت نبوده و باید بیشترین تمرکز روی چشم ها باشد. همچنین از سایه های تیره در گوشه های خارجی پلک و از سایه های روشن در گوشه های خارجی بالای پلک استفاده شود. البته دنباله خط چشم باید تا گوشه های خارجی ادامه داشته باشد. ناگفته نماند که چشم با پلک افتاده به زیاده روی در سایه نیازی نداشته و دلیل آن مشخص نبودن پلک است.

 

7. چشم برجسته

آموزش آرایش چشم و ابرو با فرم برجسته تقریبا دشوار بوده و باید زمان و دقت زیادی به آن اختصاص داد. زیرا نباید چشم ها را از حد نرمال روشن تر یا برجسته تر کرد. پس خانم هایی که می خواهند این فرم چشم ها را کوچک تر نشان دهند باید در انتهای پلک از سایه نود استفاده کنند تا قرمزی اطراف را محو نمایند. بنابراین از رنگ های مات برای میکاپ چشم برجسته استفاده کرده و خط را از داخل چشم بکشید.

 

جمع بندی

خانم ها برای داشتن یک میکاپ زیبا و حرفه ای باید از آموزش آرایش چشم و ابرو غافل نشوند. سپس فرم چشم و حالت صورت را در نظر گرفته بسته به نیاز میکاپ خود را انتخاب نمایند. البته میکاپ چشم و ابرو یک پروسه چند مرحله ای بوده که شستن و زیرسازی پلک، استفاده از پرایمر، کانسیلر، سایه زدن، خط چشم، فرمژه، ریمل و کشیدن ابرو را در بر می گیرد.