پارس ناز پورتال

آموزش استفاده از تاچ سه بعدی آیفون + راهنمای خرید تلفن همراه

آموزش استفاده از تاچ سه بعدی آیفون + راهنمای خرید تلفن همراه

آموزش استفاده از تاچ سه بعدی آیفون + راهنمای خرید تلفن همراه 

دراین مقاله آموزش استفاده از تاچ سه بعدی آیفون را جمع آوری کرده ایم. این قابلیت یکی از کاربردهای جالب آیفون و ios می باشد کـه مورد کم لطفی کابران قرار گرفته و خیلی ها ازآن استفاده نمی کنند، بهمین منظور امروز در مجله پارس ناز بطور کلی حول تاچ سه بعدی همراه آیفون صحبت می کنیم و کارایی هاي این قابلیت رابه همراه هم بررسی می کنیم، با مـا همراه بمانید.

 

این ویژگی کار‌هاي شگفت‌انگیزی مثل Peek & Pop انجام می دهد تا نیاز نباشد برای اطلاع از نوتیفیکیشن‌ها، حتما وارد اپ‌ هایتان شوید. ولی بـه غیر از این، عملکرد‌هاي شگفت‌انگیز دیگری هم در تری دی تاچ وجوددارد کـه دراین پست نگاهی بـه آن ها خواهیم داشت.تاچ سه بعدی یک ویژگی فشاری برای صفحه‌ لمسی آیفون 6 اس، 7، 8، ایکس و نسخه‌‌ هاي پلاس این تلفن‌هاي همراه بـه شمار میرود.

 

وقتی کمی با فشار بیشتری صفحه تلفن همراهتان را لمس کنید، سیستم عامل iOS متوجه آن می شود و کاری متفاوت رابه انجام می رساند. بعنوان مثال میتواند لیستی از میانبر‌هاي تلفن همراهتان رابه نمایش بگذارد. تاچ سه بعدی یکی از ویژگی‌هاي بی‌نظیر iOS بـه شمار میرود.

 


 

حرکت دادن سریع نشانگر در حین تایپ کردن

شاید از این ویژگی‌ چیز‌هایي شنیده باشید، اما آن قدر جالب اسـت کـه نتوانیم بهمین اسانی‌ ازآن عبور کنیم. یکی از ویژگی‌هاي مورد علاقه مـن بی شک همین ویژگی اسـت و هرروز ازآن استفاده میکنم. زمانی کـه در حال تایپ کردن یک متن هستید، از تاچ سه بعدی روی کیبورد استفاده کنید.

آموزش استفاده از تاچ سه بعدی آیفون + راهنمای خرید تلفن همراه

«روی کیبورد انگشتتان را فشار بدهید و نگه دارید.» آیفون تبدیل بـه یک تاچ پد میشود و بـه اسانی میتوانید نشانگر را هرجایی کـه می خواهید ببرید. کافی اسـت یک بار از این ویژگی استفاده کنید تا دیگر بـه فکر استفاده از متد قدیمی و اذيت دهنده نباشید.

 


 

رهایی کامل از اعلان‌ ها بـه صورت یکجا

از بین بردن همه ی‌ اعلان‌ها از بخش Notification Center در iOS کمی اذيت دهنده بنظر میرسد و باید زمانی هرچند اندک رابه آن اختصاص دهید. این مشکل با استفاده از تاچ سه بعدی آیفون حل میشود.

آموزش استفاده از تاچ سه بعدی آیفون + راهنمای خرید تلفن همراه

با انجام تاچ سه بعدی روی X کوچکی کـه دربخش اعلان‌ها وجوددارد، کافی اسـت بـه اسانی روی Clear All Notifications بزنید.

 


 

دسترسی سریع بـه اپلیکیشن‌ هایي کـه اعلان داده‌ اند

استفاده از پوشه‌ها روشی معقول برای دسته‌بندی اپلیکیشن‌هاست. اما یافتن اپلیکیشنی خاص از بین خیل عظیمی از فولدر‌ها خوشایند نیست، خصوصا زمانی کـه یکی از اپلیکیشن‌هاي درون فولدر‌ها اعلان داده باشد.

آموزش استفاده از تاچ سه بعدی آیفون + راهنمای خرید تلفن همراه

اما اگر از تاچ سه بعدی روی فولدری کـه اعلان داده استفاده کنید، لیستی از اپلیکیشن‌هایي را مشاهده میکنید کـه باعث این اعلان شده‌اند.

 


 

فعال کردن AirDrop و Personal Hotspot

بخش Control Center در iOS نسبت بـه گذشته از قدرت بیشتری برخوردار اسـت، اما هنوز عده اي از ویژگی‌هاي بـه درد بخور آن بنظر در معرض نیستند. مثل فعال کردن AirDrop و Personal Hotspot.

آموزش استفاده از تاچ سه بعدی آیفون + راهنمای خرید تلفن همراه

برای دسترسی بـه انها کافی اسـت روی گزینه‌ connection از تاچ سه بعدی استفاده کنید. «البته مراقب باشید کـه بـه اشتباه حالت هواپیما را فعال نکنید و باعث قطع شدن اینترنت تلفن همراهتان نشوید.»

 


 

اولویت‌ بندی دانلود‌ها در اپ استور

اگر در حال دانلود تعداد زیادی از اپلیکیشن‌هاي حجیم هستید، میتوانید دانلود اپلیکیشن‌هاي مورد نیازتان رابا استفاده از تاچ سه بعدی اولویت بندی کنید.

آموزش استفاده از تاچ سه بعدی آیفون + راهنمای خرید تلفن همراه

کافی اسـت روی اپلیکیشنی کـه در حال دانلود اسـت از تاچ سه بعدی استفاده کنید و گزینه Prioritise Download را بزنید. با استفاده از این روش میتوانید ابتدا بـه دانلود اپلیکیشن‌هاي مهمتر بپردازید.

 


 

بـه اسانی سلفی بگیرید یا ویدیو ضبط کنید

تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها با استفاده از تاچ سه بعدی دارای میانبر‌هایي هستند. اما اپلیکیشن Camera با استفاده از تاچ سه بعدی ویژگی‌هاي فوق‌العاده و مفیدی را در اختیارتان قرار می دهد کـه بـه اسانی میتوانید از آن ها استفاده کنید.

آموزش استفاده از تاچ سه بعدی آیفون + راهنمای خرید تلفن همراه

با تاچ سه بعدی روی اپلیکیشن Camera می توانید از بین گزینه‌هاي نشان داده شده سلفی بگیرید، ویدیو ضبط کنید، ویدیوی آهسته ضبط کنید و یا بـه اسانی عکس بگیرید. این موضوع زمانی کـه نیاز دارید بـه سرعت عکسبرداری کنید می تواند بسیار مفید باشد.

 


 

ذخیره‌ سازی ساده‌ عکس‌ ها از وب سایت‌ ها

گاهی اوقات هیچ راهی برای دانلود یک عکس از وب‌سایت‌ها وجود ندارد و احتمالا دلایل منطقی زیادی وجوددارد کـه بخواهید یک عکس را ذخیره کنید.

آموزش استفاده از تاچ سه بعدی آیفون + راهنمای خرید تلفن همراه

سریع‌ترین راه در آیفون این اسـت کـه از تاچ سه بعدی روی عکس مورد نظر استفاده کنید، آن رابه بالا بکشید و سپس گزینه‌ Save Image را انتخاب کنید.

 


 

حذف کردن سریع‌ تر متن‌ های تایپ شده

‌برای حذف کردن متن تایپ شده می توانید بـه اسانی با نگه داشتن دکمه‌ Backspace بـه سرعت آنرا حذف کنید.

آموزش استفاده از تاچ سه بعدی آیفون + راهنمای خرید تلفن همراه

اما این موضوع با استفاده از تاچ سه بعدی سرعت بیشتری خواهد داشت. این ویژگی با استفاده از روش‌هاي هوشمندانه در سیستم عامل و تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها خودرا نشان خواهد داد.

 


 

در ادامه امکان برقراری تماس با کمک بلندگوی اپل

اپل در مراسمی از محصولات جدید خود رونمایی کرد. دراین مراسم علاوه بر رونمایی از محصولات این شرکت از چند بـه روز سانی نیز خبر داد. کاربران بزودی می‌توانند با تقاضای از دستیار صوتی از طریق بلندگوی HomePod تماس برقرار و دریافت کنند.

 

البته کاربران این بلندگو باید کمی بیشتر منتظر باشند چون هنوز بـه روزرسانی ها ارائه نشده اند. قابلیت جدید تماس بلندگوی هوشمند عالی اسـت و صدا با کیفیتی روشن و واضح بـه گوش می رسد.کافی اسـت کاربر از سیری بخواهد با یکی از شماره هاي دفتر تلفن او تماس برقرار کند یا شماره تلفن رابا صدای بلند بگوید. تماس هاي ورودی بطور خودکار از آیفون بـه بلندگو منتقل می شوند.

آموزش استفاده از تاچ سه بعدی آیفون + راهنمای خرید تلفن همراه

علاوه بر این موارد بلندگو از میانبر دستیار صوتی سیری نیز پشتیبانی میکند، بـه این ترتیب کاربران می‌توانند بـه اپلیکیشن ها دستوراتی بدهند. علاوه برآن دراین مراسم اپل اعلام کرد نسخه جدید iOS در ۲۶شهریور«١٧سپتامبر »رونمایی می شود.

 

علاوه بر iOS ۱۲ ، سیستم عامل لپتاپ هاي مک یعنی Mojave و Watch OS 5۵ «آخرین نرم افزار ساعت اپل»نیز رونمایی خواهند شد. این سیستم عامل سبب می شود عملکرد دستگاه هاي قدیمی تر ٧٠ درصد سریعتر شود. بـه این ترتیب اپلیکیشن ها سریعتر عمل می کنند و قابلیت هاي دوربین سریعتر می شوند. دراین سیستم عامل ابزارهای دیجیتالی سلامت بیشتری وجود دارند.

 


 

و در آخر نیز 5 کاری که باید بعد از خرید هر محصول دیجیتالی انجام دهید

 

از آنجایی کـه رقابت تنگاتنگی را در دنیای دیجیتال شاهد هستیم خرید این محصولات نیازمند تحقیقات زیادی اسـت و پس از این کـه مشتریان با وقت و حوصله زیاد محصول مورد نظر را انتخاب خریداری کردند احتمال دارد فراموش کنند کـه پس از خرید یک کالای دیجیتال باید مواردی را برای حفظ و دوام این کالا انجام دهند. بهمین دلیل در ادامه قصد داریم باهم نگاهی بـه ۵ کاری داشته باشیم کـه حتما بعد از خرید هر محصول دیجیتالی باید انجام دهیم.

 

ثبت‌ نام کالا

شرکت‌ هاي بزرگ سازنده محصولات دیجیتال بـه‌خوبی می دانند کـه محصولات آن‌ها تنها باکیفیت بالا بـه فروش نمیرود و باید گارانتی معتبری از این کالاها پشتیبانی کند. از طرف دیگر تعداد زیادی از شرکت‌ها باشگاه مشتریان راه‌اندازی می کنند و افرادی کـه کالاهای این شرکت‌ها را خریداری کرده‌اند با ثبت‌نام دراین باشگاه‌ها از امکانات ویژه‌اي برخوردار میشوند.

آموزش استفاده از تاچ سه بعدی آیفون + راهنمای خرید تلفن همراه

با این حساب پس از این کـه کالای دیجیتال مورد نظر را خریداری کردید حتما نسبت بـه ثبت نام این کالا اقدام کنید. فرآیند ثبت‌نام بسته بـه نوع کالا متفاوت اسـت اما در بیشتر مواقع این کالا یک شماره سریال دارد کـه باید آنرا باید بـه یک سامانه پیامکی کـه از جانب سازنده کالا معرفی شده ارسال کنید. گاهی اوقات نیز ثبت‌نام کالا باید در وب‌سایت شرکت فروشنده انجام شود.

آموزش استفاده از تاچ سه بعدی آیفون + راهنمای خرید تلفن همراه

دراین بین نماینده‌هاي مجازی کـه محصولات رابه صورت کشوری می فروشند در بیشتر مواقع قرعه‌کشی‌هایي میان خریداران برگزار می کنند کـه این امر نیز با ثبت‌نام کالا شروع می شود. با ثبت نام کالا از فستیوال‌هاي فروش، تخفیف‌ها و مواردی از این دست مطلع خواهید شد.

 


 

دریافت بیمه

کالاهای دیجیتال درکنار قیمت گزافی کـه دارند محصولات حساسی هستند و هر لحظه امکان خراب شدن آن‌ها وجوددارد، در نتیجه شرکت‌هاي فروشنده ترجیح می دهند با بستن قرارداد با شرکت‌هاي بیمه‌اي محصولات خودرا بیمه کنند تا مشتری با خیال آسان این کالاها را خریداری کند.

آموزش استفاده از تاچ سه بعدی آیفون + راهنمای خرید تلفن همراه

کاملاً مشخص اسـت تمامی محصولات دیجیتال بیمه ندارند اما اگر کالای گران‌قیمتی خریداری کرده اید کـه از پوشش‌هاي بیمه‌اي بهره‌مند اسـت پیشنهاد می‌‌کنیم پس از خرید این کالا حتما مراحل ثبت‌نام و دریافت کارت بیمه را انجام دهید. بـه قول قدیمی‌ها کار از محکم‌کاری عیب نمیکند و با بیمه کالای دیجیتالی کـه خریده‌اید با خیال آسان میتوانید از این محصول استفاده کنید.

 

دراین بین بررسی شرایط بیمه‌اي کـه برای کالا دریافت می کنید اهمیت زیادی دارد. تعداد زیادی از شرکت‌ها شکستگی و آسیب‌هاي فیزیکی را مشمول بیمه نمیکنند ودر نتیجه باید حواس تان باشد محصولی کـه خریداری‌ کرده اید فقط در برابر اشکال‌هاي فنی و داخلی بیمه شده اسـت ودر صورت شکستگی از پوشش‌هاي بیمه برخوردار نخواهد بود.

 


 

امنیت کالایی کـه خریده‌ اید را ارتقا دهید

اینروزها در دنیای دیجیتال همه ی چیز در معرض خطر اسـت و برای لپ‌تاپ، گوشی هوشمند یا تبلتی کـه خریده‌اید نخستین کاری کـه پس از خرید این محصولات باید انجام دهید افزایش امنیت آن‌هاست. بـه این ترتیب پیشنهاد میکنیم حتما قفل گوشی‌هاي اندرویدی و آیفون‌ها را پس از خرید فعال کنید. در انتخاب گذرواژه برای دستگاه‌هاي دیجیتال از گذرواژه‌هاي پیچیده کـه حاوی شماره و حروف اسـت کمک بگیرید تا هک کردن این دستگاه‌ها غیر ممکن شود.

 

ابزارهای مختلفی برای حفظ امنیت اطلاعات لپ‌تاپ‌ها وجوددارد کـه میتوانید با استفاده از این ابزارها داده‌‌هاي خودرا رمزگذاری کنید. از طرف دیگر هرگز از پشتیبان‌گیری اطلاعات گوشی و کامپیوتر خود غافل نشوید. برای اینکار از ذخیره‌سازی دیتا بر روی فضاهای ابری می توان کمک گرفت.

آموزش استفاده از تاچ سه بعدی آیفون + راهنمای خرید تلفن همراه

پشتیبان آفلاین و ذخیره اطلاعات بر روی یک هارد جداگانه نیز گزینه خوبی برای اطلاعات مهم و حیاتی شماست. دستگاه‌هاي اندرویدی و آیفون‌ها قابلیتی برای پیدا کردن گوشی دارند کـه پس از خرید پیشنهاد می کنیم حتما این قابلیت را برای پیدا کردن گوشی درصورت گم شدن آن فعال کنید.

 


 

اپلیکیشن‌ هاي ناکارآمد کـه بـه صورت پیش‌ فرض نصب شده را پاک کنید

اینروزها شرکت‌هاي نرم‌افزاری محصولات خود رابه صورت پیش‌فرض بر روی گوشی‌هاي هوشمند و لپ‌تاپ‌ها نصب می کنند. از آنجایی کـه این نرم‌افزارها توسط کاربر انتخاب نشده اسـت در بیشتر مواقع کاربردی ندارند ودر کنار این کـه حافظه گوشی یا لپ‌تاپ را اشغال می کنند باعث کندی سیستم نیز می شوند.

 

دراین زمینه میتوان بـه آنتی‌ویروس‌هایي اشاره کرد کـه بـه صورت پیش‌فرض بر روی بیشتر لپ‌تاپ ها نصب می شوند تاریخ انقضای این آنتی‌ویروس‌ها دریک بازه زمانی کوتاه بـه اتمام می رسد و هیچ امنیتی رابه دنبال ندارند. با این حساب پیشنهاد میکنیم در نخستین فرصت پس از خرید گوشی یا لپ‌تاپ نگاهی بـه لیست نرم‌افزارهایی کـه روی آن نصب شده بیاندازید و نرم‌افزارهای غیرضروری را پاک کنید.

آموزش استفاده از تاچ سه بعدی آیفون + راهنمای خرید تلفن همراه

لازم بـه ذکر اسـت لپ‌تاپ‌هایي کـه بـه صورت پیش‌فرض و اورجینال ویندوز 10 بر روی آن‌ها نصب شده دارای شماره سریالی برای ویندوز هستند. این شماره سریال را حتما در جایی یادداشت کنید تا درصورت پاک کردن ویندوز دوباره بتوانید نسخه اورجینال آنرا نصب کنید.

 


 

از آپدیت دستگاه‌ خود غافل نشوید

اینروزها فرآیند ساخت و عرضه دستگاه‌هاي دیجیتال سرعت گرفته اسـت و تولید کنندگان این محصولات برای این کـه از قافله عقب نمانند یکی پس از دیگری محصولات جدید عرضه می کنند. این امر باعث شده تا سرعت فدای دقت شود و محصولات زیادی را شاهد هستیم کـه پس از عرضه با مشکلات مختلفی روبه‌رو میشوند.

آموزش استفاده از تاچ سه بعدی آیفون + راهنمای خرید تلفن همراه

بهمین منظور شرکت‌ هاي سازنده این محصولات دائم آپدیت‌ هاي جدیدی را برای برطرف کردن این مشکلات منتشر میکنند. گاهی اوقات نیز دراین آپدیت‌ها شاهد بهینه‌ سازی‌هاي ویژه‌اي هستیم کـه امکانات بیشتری بـه گوشی یا لپ‌ تاپ اضافه می کنند. در نتیجه حتما تنظیمات دستگاه خودرا روی حالت دریافت خودکار آپدیت قرار دهید تا از جدید ترین نسخه سیستم‌ عامل این دستگاه‌ها بهره بگیرید.