پارس ناز پورتال

آموزش تخصصی مکانیک خودرو {ویژه بازارکار 1402} با بهترین قیمت

آموزش تخصصی مکانیک خودرو {ویژه بازارکار 1402} با بهترین قیمت

چکیده : مکانیکی یکی از مشاغل پردرآمد در کشور است که شما می توانید با ثبت نام در دروه های آموزش مکانیک در کمترین زمان ممکن به درآمد های بالا برسید.

 

مکانیک خودرو یکی از شغل های فنی به شمار می رود که همیشه در طول سال از بازار کار پر رونقی برخوردار می باشد و معمولا افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند دارای فرصت های شغلی متعددی چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور می باشند.

 

متاسفانه به دلیل گران شدن خودرو در سال های اخیر، قدرت خرید افراد برای تهیه و خریداری خودروهای جدید به شدت کاهش داشته است و آمار خریداری خودرو کارکرده و دست دوم روبه افزایش است.

 

این بدان معنی است که نیاز به شخص مکانیک خودرو بیشتر از هر زمان دیگری احساس می شود و افراد هنگام مواجه شدن با مشکلاتی در خودرو خود، بایستی به تعمیرگاه مراجعه نمایند. به عبارتی دیگر هر چه خرید و فروش خودرو های کارکرده بیشتر شود، به همان نسبت نیاز به مکانیک کار ماشین نیز افزایش می یابد.

 

بدون شک زمانی که شغل مکانیک خودرو به گوش میرسد، تعمیرگاه کثیف آغشته با روغن و گریس همراه با درآمد اندک را تصور می کنید. اما امروزه با ظهور کامپیوترها در صنعت خودروسازی همه چیز پیچیده تر و این حرفه تخصصی تر شده است.

 

این روزها تمامی رشته های مکانیک خودرو همچون باطری سازی از درآمد بهتری برخوردار بوده و اکثر تعمیرکاران خودرو در محیطی تمیز با نور کافی همراه با سیستم تهویه هوا مناسب فعالیت می کنند. بنابراین شغل مکانیک خودرو، دیگر مانند گذشته شغلی دشوار همراه با درآمد اندک نمی باشد.

 

چگونه از صفر کیلومتر مکانیک کار حرفه ای شوم؟

 

از آنجایی که رشته مکانیک خودرو یک شغل مبتنی بر مهارت و تجربه می باشد افراد با هر تحصیلاتی می توانند وارد این حرفه شده و از درآمد و فرصت های شغلی متعددی برخوردار شوند، به شرط اینکه مهارت و تجربه خود را از پایه به طور اصولی فرا بگیرید. حال ممکن است برای شما عزیزان این سوال مطرح می شود بهترین راه برای ورود به این رشته چیست؟

 

دقت داشته باشید حرفه مکانیک و برق خودرو بسیار گسترده بوده و یک شبه با سپری کردن چند دوره آموزشی و دانشگاهی نمی توانید به مکانیک کار حرفه ای خودرو تبدیل شوید. برای موفقیت در این رشته باید اهداف خود را معین کرده و برای رسیدن به آنها حداقل چندین سال تلاش کنید.با در نظر گرفتن موارد بالا، برای آنکه به یک مکانیک حرفه ای تبدیل شوید باید یکی راه های زیر را انتخاب کنید.

 

تحصیل در رشته مکانیک

اولین روش این است که در هنرستان به صورت آکادمیک و سپس در دانشگاه رشته مکانیک خودرو تحصیل کنید. در نهایت بعد از فارغ التحصیل شدن در دوره های آموزشی مکانیک خودرو می توانید به عوان کارآموز یا شاگرد، کنار دست تعمیرکاران حرفه ای مشغول به کار شوید.

 

دقت داشته باشید از آنجایی که اکثر موارد گفته شد در هنرستان ها و دانشگاه ها تئوری بوده، در نهایت به شرکت کردن در دوره های آموزشی عملی در کارگاه های مجهز ختم می شود.

 

ثبت نام در دوره های آموزش مکانیک خودرو

حال ممکن است شما تحصیلات آکادمیک مربوط به رشته مکانیک را در هنرستان و دانشگاه دنبال نکرده باشید، در این مواقع با شرکت در دوره های آموزشی مکانیک خودرو زیر نظر اساتید مجرب می توانید به یک مکانیک حرفه ای و متخصص تبدیل شوید.

 

روشن است با کتاب خواندن و دست به آچار نشدن قطعا نمی توانید مکانیک کار خودرو شوید. به عبارتی دیگر هر دو روش به یک راه ختم می شوند و آن کسب تجربه، مهارت و افزایش دانش خود در این زمینه است که بایستی از طریق انجام فعالیت های عملی صورت گیرد.

 

در نهایت اگر به اصطلاح در حوزه مکانیک، صفر کیلومتر هستید، سپری کردن دوره های آموزشی در آموزشگاه معتبر زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای بهترین روش برای کسب مهارت و دانش در مدت زمان کوتاهی باشد.

 

در این دوره ها که در ادامه به طور کامل به آن می پردازیم شما از مبتدی تا حرفه ای در کارگاه های مجهز، زیر نظر اساتیدی که چندین سال در حوزه مکانیک سابقه دارند و با تمامی فوت و فن های ریز و درشت این رشته آشنا هستند، تعلیم خواهید دید. در آخر نیز با کسب مدرک معتبر می توانید به راحتی به عنوان کارآموزی که مهارت و دانش اولیه حوزه مکانیک را دارید، وارد بازار کار شوید.

 

در دوره آموزشی مکانیک با چه مباحثی آشنا می شوم؟

 

از آنجایی که رشته مکانیک بسیار گسترده است، دوره آموزش مکانیک خودرو به دو بخش درجه 2 (مبتدی) و درجه 1 (حرفه ای) تقسیم بندی می شود. در دوره آموزش مکانیک درجه2 از پایه و و ابتدا با این مبحث اشنا می شوید و به مرور وارد مباحثی همچون تعمیر موتور و گیربکس پژو، پراید و سایر خودرو ها خواهید شد.

 

همچنین دوره مکانیک درجه 1 به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای به مباحث و مشکلات خودرو می پردازد، این دوره شامل تعمیر و عیب یابی موتور های 206، موتور های EF7، گیربکس های EF7 و گیربکس اتومات 206 و …. می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه آموزش مکانیک خودرو می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

 

https://barghgostaran.com/auto-mechanic-grade-1-field/

 

بعد از سپری کردن دوره آموزشی مکانیک درجه 1 و درجه 2 در آموزشگاه برق گستران مدرک بین المللی مکانیک به شما اعطا خواهد شد که زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای صادر می شود.

 

شما با در اختیار داشتن چنین مدرکی، نسبت به سایر افرادی که به صورت تجربی این حرفه را فراگرفته اند امتیاز مثبتی خواهید داشت و می توانید با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار کار شوید. همچنین اگر نیاز به دریافت مشاوره دارید می توانید همین حالا با برقراری تماس با شماره 66597305-021 از مدت زمان دوره و هزینه آموزشی اطلاعات کسب بفرمایید.

 

آینده شغلی مکانیک خودرو

در حال حاضر در سال 1401 بیش از 23 میلیون خودرو در کشور وجود دارد که همگی آنها به تعمیر، نگهداری، تعویض قطعات و از همه مهمتر به مکانیک کار خودرو نیازمند هستند و روند رشد خودرو های موجود در کشور را همچنان می توان باز هم افزایشی در نظر داشت.

 

بنابراین این آمار نشان دهنده این است که شغل مکانیک خودرو، شغلی فصلی و دوره ای نبوده و قرار نیست اشباع و منسوخ شود. بنابراین از نظر بازار کار خیالتان راحت باشد. از جمله مکان هایی که یک مکانیک کار خودرو می تواند در آن مشغول به کار شود عبارت است از:

 

* نمایندگی های مجاز تعمیرات

* گاراژ ها و تعمیرگاه های خصوصی

* مغازه های شخصی یا تعمیرگاه های شخصی

از مزایای کار در نمایندگی های معتبر می توان به موارد زیر اشاره داشت :

 

* حقوق و بیمه ثابت

* امکان خرید خودرو با تخفیف ویژه

* محیط کار تمیز و حرفه ای

* آموزش مداوم و آشنا شدن به جدید ترین تکنولوژی های روز دنیا

* دسترسی به جدید ترین و مجهز ترین ابزار و تجهیزات

 

درآمد شغل مکانیک خودرو

 

درآمد مکانیک خودرو به فاکتور های مهمی همچون موقعیت شغلی، ساعت کار، میزان مهارت و دانش، نحوه برخورد با مشتریان، محل کار، مستقل بودن یا نبودن بستگی دارد. اما به طور کلی اگر بخواهیم به طور میانگین حقوق یک ماهه یک مکانیک کار معمولی که در تعمیرگاهی مشغول به کار می باشد را تخمین بزنیم، می توان درآمدی بین میلیون تا 14 میلیون تومان داشته باشد که البته فاکتورهای مهمی بر روی آن تاثیر دارند.

 

سایر رشته های پول ساز مکانیک خودرو

یکی از رشته های پول ساز مکانیک خودرو که به سرعت در حال رشد می باشد، باطری سازی خودرو یا برق خودرو است. آموزش باطری سازی خودرو یکی از شاخه های مهم مکانیک به شمار می رود که با توجه به پیشرفت تکنولوژی در سیستم های الکترونیکی، از بازار کار مناسبی برخودار می باشد.

آموزش تخصصی مکانیک خودرو {ویژه بازارکار 1402} با بهترین قیمت

به عنوان برق کار خودرو بایستی به نصب و تعمیر سیستم های الکتریکی و الکترونیکی ماشین بپردازید. همان گونه که سیستم موتور و سایر تجهیزات خودرو پیشرفت میکند، سیستم برق خودرو نیز نسبت به دهه گذشته تغییر و تحول اساسی داشته است.

 

از این رو تنها به شرکت در دوره های آموزش برق خودرو اکتفا نکنید، زیرا همان طور که گفته شد تمامی رشته های مکانیک خودرو در حال تغییر و تحول هستند، بنابراین به عنوان برق کار خودرو شما موظف هستید همواره دانش و مهارت خود را به روز نگهداشته تا به نیاز مشتریان خود به نحو احسنت پاسخ دهید. در ادامه به صورت مختصر رشته برق خودرو معرفی شده است.

 

بهترین روش برای ورود به حرفه برق خودرو چیست؟

 

برق خودرو یکی از رشته های مهم مکانیک به شمار می رود که طیف بسیار گسترده ای داشته و با شرکت در دوره های آموزشی آن می توانید به راحتی وارد بازار کار برق خودرو شوید. لازم به ذکر است که بهترین و سریعترین راه برای ورود به این حرفه، سپری کردن دوره های آموزشی باطری سازی خودرو می باشد.

 

باطری سازی خودرو یک مبحث پیچیده و تخصصی است لذا باید برای فراگیری آن دقت بالایی به خرج دهید، به همین علت دوره باتری سازی ماشین به دو دسته دوره باطری سازی درجه 2 (مبتدی) و درجه 1 (حرفه ای) تقسیم بندی می شود.

 

در دوره باطری سازی درجه 2 با مباحث ویژه ای همچون باز و بست استارت، دینام، اساس سیم کشی خودرو، اساس عیب یابی، سیستم انژکتوری و تمامی سنسورهای عملگر آشنا خواهید شد و بر روی ماشین به صورت عملی کار خواهید کرد.

 

بعد از سپری کردن این دوره قادر خواهید بود در دوره آموزشی باطری سازی درجه 1 نیز شرکت نمایید. در دوره باتری سازی درجه یک با مباحثی همچون ایسیو ماشین داخلی، ایسیو ماشین های خارجی، ایربگ و ای بی اس به طور کاملا عملی و کاربردی آشنا می شوید.

 

در نهایت باید بدانید که بهترین و موثرترین روش برای یادگیری برق خودرو از مبتدی تا حرفه ای شرکت در یک دوره آموزشی معتبر بوده که در پایان دوره شما امکان دریافت مدرک فنی و حرفه ای را داشته باشید.

 

دوره آموزش برق خودرو از مبتدی یا پیشرفته

آموزشگاه های زیادی در کشور دوره های آموزش برق خودرو را برای هنرجویان برگذار می کنند، که یکی از معتبر ترین آنها، آموزشگاه برق گستران می باشد. شما با شرکت در دوره آموزش برق خودرو برق گستران می توانید در مدت زمان بسیار کوتاه با تمامی مباحث مربوط به برق خودرو آشنا شوید و پس از اتمام دوره با قبولی در آزمون فنی و حرفه ای، مدرک این سازمان برای شما صادر خواهد شد، برای شرکت در دوره آموزش برق خودرو می توانید به این لینک مراجعه فرمایید.

آموزش تخصصی مکانیک خودرو {ویژه بازارکار 1402} با بهترین قیمت

فرصت های شغلی حوزه برق خودرو

 

همان طور که در ابتدا گفته شد فرصت های شغلی متعددی برای تمامی حوزه های مکانیک خودرو وجود دارد. در ادامه به چندین فرصت شغلی حوزه برق خودرو اشاره خواهیم کرد.

 

* اخذ نمایندگی فروش انواع باطری و تعمیر باتری خودرو

* تاسیس فروشگاه لوازم برقی و یدکی خودرو

* شروع به کار به عنوان برق کار خودرو در نمایندگی های معتبر

* راه اندازی کسب و کار در یک گاراژ یا کارگاه خدمات مکانیکی

* استخدام در شرکت های بزرگ همچون ایران خودرو و سایپا

* امکان مهاجرت با در اختیار داشتن مدرک بین المللی فنی و حرفه ای

 

جمع بندی

آموزشگاه برق گستران با سالها تجربه در زمینه برگزاری انواع دوره های تخصصی برق و الکترونیک مفتخر است که سالانه بیش از 20 هزار نیرو انسانی متخصص در زمینه های مختلف روانه بازار کار می کند.

 

تمامی دوره های آموزشی این آموزشگاه در کارگاه های مجهز زیر نظر اساتید ماهر و آشنا با بازارکار برگزار می شود. علاوه بر این، هنرجویان بعد از سپری کردن دوره های آموزشی در صورت کسب نمره قبولی در امتحان سازمان فنی و حرفه ای، مدرک معتبر این سازمان برای شما عزیزان صادر می شود.