پارس ناز پورتال

آموزش تشخیص نوع صفحه نمایش گوشی موبایل

آموزش تشخیص نوع صفحه نمایش  گوشی موبایل

آموزش تشخیص نوع صفحه نمایش گوشی موبایل

برای این که پی ببریم نوع صفحه نمایش موبایل ما ال سی دی است با امولد باید طبق ترفند زیر عمل کنید تا بتوانید بفهمید. موبایل های هوشمند دو نوع صفحه نمایش دارند: پنل سنتی ال سی دی و صفحه نمایش جدیدتر آمولد. در بیشتر تلفن همراه ها صفحه نمایش ال سی دی به کار برده میشود.

 

این نوع صفحه نمایش در تکنولوژی به عنوان صفحه نمایش اولیه در تلویزیون ها، موبایل های هوشمند و تبلت در طولانی مدت حکمرانی کرده است.اما در سال های اخیر صفحه نمایش آمولد با کامل تر شدن تکنولوژی بازرسی همۀ ی چیز را به دستگرفته است. از مزایای صفحه نمایش آمولد این است

 

که هر پیکسل از خود نور منتشر می‌کند. یعنی فقط یک نور پس زمینه جداگانه ندارد. در نتیجه هنگامی که صفحه نمایش آمولد را با ال سی دی مقایسه می‌کنیم صفحه نمایش آمولد صرفه جویی بیشتری در انرژی دارد. علاوه بر آن سطح کنتراست بالا و سیاهی های عمیق تری دارند بنابراین احتمال سوختن پیکسل ها در این صفحات نمایش بیشتر است.

 

بیشتر تولید کنندگان موبایل های هوشمند کیفیت نمایش در محصولات خود را اعلان کرده اند اما نوع صفحه نمایش را مشخص نکرده اند که ال سی دی است یا آمولد. شایعه شده است که کمپانی اپل در محصول اخیر خود از صفحه نمایش آمولد استفاده خواهد کرد. بی شک در این زمینه دچار کمی سردرگمی شده اید بنابراین اگر کنجکاو هستید که نوع صفحه نمایش موبایلتان را بدانید به شما نشان خواهم داد که چگونه این کار را انجام دهید.

آموزش تشخیص نوع صفحه نمایش  گوشی موبایل

روش اول

چک کردن صفحه نمایش توسط خودتان: اولین روش برای تشخیص دادن نوع صفحه نمایش تلفن همراه بسیار ساده و راحت است. همانگونه که قبلا هم اشاره کردم در صفحه نمایش آمولد تمام پیکسل ها از خود نور ساطع می کنند. یعنی قسمت های سیاه صفحه تنها جاهایی هستند که نور ندارند. بنابراین یک صفحه کاملا سیاه در صفحه نمایش آمولد هیچ نوری از خود نباید داشته باشد.

 

برای امتحان یک عکس کاملا سیاه برای تست آمولد دانلود کنید. پس از این که تصویر را ذخیره کردید آن را فول اسکرین باز کنید به طوری که نوار وضعیت نیز نشان داده نشود.سپس روشنایی صفحه (brightness) را تا انتها بالا ببرید و تلفن همراه را با خود به یک اتاق تاریک ببرید. اگر کوچک ترین نوری از موبایل به چشم تان خورد

 

صفحه نمایش آن ال سی دی است. در غیر این صورت اگر صفحه کاملا تاریک است ولی با روشنایی نمایش داده می شود صفحه نمایش شما آمولد است.

آموزش تشخیص نوع صفحه نمایش  گوشی موبایل

تصویر سمت چپ صفحه نمایش آمولد در تلفن همراه نکسوس P6 و تصویر سمت راست صفحه نمایش ال سی دی در تلفن همراه آیفون ۶ می باشد.

آموزش تشخیص نوع صفحه نمایش  گوشی موبایلروش دوم

چک کردن صفحه مشخصات: این روش شاید عمده سرگرم کننده نباشد اما کمی ارزشمندتر است. برای شروع ابتدا به سایت GSMArena بروید. سپس مدل تلفن همراه خود را سرچ کنید. وقتی صفحه مشخصات تلفن همراه باز شد در قسمت Displayy به دنبال کلمات آمولد یا ال سی دی بگردید به همین سادگی.