پارس ناز پورتال

آموزش درست کردن نان پوری هندی خوشمزه

آموزش درست کردن نان پوری هندی خوشمزه

آموزش درست کردن نان پوری هندی خوشمزه 

از کشور هندوستان برای شما نان خوشمزه ای را داریم که می تواند با ظاهر خود اشتهای ما را برای خوردن باز کند. نان پور هندی را با هم درست می کنیم. این یک نون هندی بسیار خوش خوراک است.

 

مواد لازم برای نان پوری هندی :

آرد  1 پیمانه
آرد سبوس دار 1 پیمانه 
مخمر1/2 قاشق غذاخوری
بکینگ پودر1/2 قاشق چایخوری
روغن کنجد2 قاشق غذاخوری
نمک1/2 قاشق چایخوری
 آب ولرم  1 پیمانه
 ترجیحا روغن ارده ی کنجدبرای سرخ کردن 

طرز تهیه نان پوری هندی :

آردهای الک شده + مخمر + بیکینگ پودر + نمک را مخلوط کرده و روغن را اضافه کرده و به تدریج آب ولرم را اضافه کنید تا خمیر نرم و یکدستی به دست آید و ورز داده و 1 ساعت استراحت بدهید تا حجم آن دو برابر شود سپس روغن را داغ کرده و از خمیر تقریبا به اندازه ی گردو گلوله های کوچکی برداشته و با وردنه پهن کرده

 

و در روغن داغ سرخ می کنیم (نان در روغن شناور باشد) (می شود خمیر را پهن کرد و از کاتر گرد کوچک استفاده کرد، من از کاتر استفاده کردم) و با قاشق، روغن از اطراف نان بردارید و سریع و مکرر روی خمیر بریزید تا پف کند و هر دو طرف را سرخ کنید تا طلایی شود.

 

هندی ها به کمک شصت وسط نان را خرد می کنند و در سس تند و آبکی می زنند تا سس وارد حفره شود و میل می کنند، والا نان من اصلا به سرمیز نرسید که ببینم با چی می شود خورد و همان خالی خالی خورده شد چون مزه اش کمی مثل پیراشکی بود و بسیار خوش خوراک، این چند تا دانه را فقط نجات دادم تا بتوانم از آن ها یک عکس یادگاری بگیرم.