پارس ناز پورتال

آموزش ساخت حلقه برای دستمال سفره

آموزش ساخت حلقه برای دستمال سفره

آموزش ساخت حلقه برای دستمال سفره 

برای دستمال سفره خود می توانید از حلقه های زیبا برای تزیین استفاده کنید و ما آموزش ساخت آن را به شما اموزش می دهیم. این حلقه‌های زیبای دستمال سفره بهترین وسیله برای تزئین میز غذاخوری هستند. ساخت این حلقه‌های تزئینی، که از تعدادی منجوق و مهره و یک سیم تشکیل شده است، بسیار ساده است.

 

شما می‌توانید از همین طرح برای ساخت یک دستبند هم استفاده کنید. برای ساخت دستبند، به جای سیم‌های فلزی سخت و محکم، از سیم‌هایی استفاده کنید که به راحتی شکل بگیرند و نرم‌تر باشند، اما در عین حال شکل خود را حفظ کنند. واضح است که شما می‌توانید به تناسب سلیقه‌ی خود از هر رنگ مهره‌ای که می‌خواهید برای ساخت این حلقه‌ها یا دستبندها استفاده کنید.

 

 ابزار مورد نیاز برای ساخت یک حلقه

 سیم فلزی به قطر 8 میلیمتر

سیم‌چین

خط کش

انبردست كوچك (دُم باریك)

وردنه کوچک

چسب

سوزن ته گرد                                         7 عدد

منجوق ریز                                             به تعداد لازم

مهره به شکل برگ به رنگ سبز کمرنگ       6 عدد

مهره به شکل گل به رنگ سفید                6 عدد

مهره مروارید ریز                                     6 عدد

مهره به شکل گل و به رنگ صورتی           6 عدد  9 میلیمتری

مهره به شکل یک قیف و به رنگ نقره‌ای 8 × 10 میلیمتری      6 عدد

مهره گرد ساده به رنگ سفید                  1 عدد

 

 روش ساخت

 برای هر حلقه 30 سانتیمتر سیم ببرید. به کمک انبردست – دُم باریك – در انتهای سیم یک حلقه ریز و کوچک ایجاد کنید – این کار از افتادن منجوق‌ها و مهره‌ها جلوگیری می‌کند – حالا منجوق‌های ریز را از سیم رد کنید. سپس در قسمت دیگر سیم نیز یک حلقه ایجاد کنید. حالا سیم را به دور وردنه محکم بپیچید

 

تا به شکل مارپیچ و حلزونی درآید.  به کمک سیم‌چین، حلقه انتهای سیم را بچینید. و سیم را از داخل سه عدد از مهره‌های برگ رد کنید.آنها را به شکل مناسب و دلخواه در آورده سپس به انتهای آنها چسب بزنید تا در جای خود محکم بمانند. اكنون 3 عدد از مهره‌ها به شكل گل سفید را نیز از سیم رد کنید

 

و با کمی ‌فاصله از برگ‌ها به کمک چسب در جای خود محکم کنید. آن‌گاه از یکی از سوزن‌های ته گرد یک عدد مروارید عبور دهید.سپس 1 عدد از مهره‌ها به شكل گل صورتی را نیز به آن اضافه کنید به گونه‌ای که مروارید در مرکز گل‌ قرار بگیرد.

 

می‌توانید این كار را با 2 سوزن دیگر نیز تكرار كنید. به کمک سیم‌چین، انتهای سوزن را ببرید. توجه داشته باشید که محل چیدن باید حدود یک سانتیمتر از گل‌ها فاصله داشته باشد.سپس همان یک سانتیمتر را به شکل یک حلقه درآورید. گل‌های صورتی که درست کردید را داخل سیم اصلی قرار دهید.

 

در صورت نیاز به وسیله چسب آنها را در جای خود محکم کنید. در این مرحله شما باید به اندازه‌ی کافی سیم برای اضافه کردن مهره قیفی شکل داشته باشید. این مهره ظاهر حلقه را تکمیل می‌کند. برای محکم کردن مهره‌ی قیفی شکل نیز از چسب استفاده کنید، اما اضافه‌های چسب را حتما پاک کنید.

 

این مراحل را برای سر دیگر سیم نیز تکرار کنید. اینك یک سوزن از مهره سفید و گرد عبور دهید. سر سوزن را بچینید. سپس به کمک انبردست –دُ باریك- دو طرف آن را به شکل یک حلقه درآورید. هر یک از حلقه‌ها را از دو طرف به وسط حلقه‌ی دستمال سفره وصل کنید، به گونه‌ای که 2 حلقه از حلقه‌ی حلزونی شکل به یکدیگر متصل شوند.آموزش ساخت حلقه برای دستمال سفره