پارس ناز پورتال

آموزش نصب بازی همراه دیتا در اندروید

آموزش نصب بازی همراه دیتا در اندروید

آموزش نصب بازی همراه دیتا در اندروید

بسیاری از بازی های اندروید دیتا دارند که برای نصب کردن آن ها باید فولدر مربوط به دیتا را در به جای خاصی در حافظه انتقال داد. امروز قصد داریم مشکل نصب بازی های دیتا دار مثل پیدا کردن سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی و یا محل کپی کردن دیتا را به شما آموزش دهیم.

 

برنامه نویسان بازی های اندرویدی چند سالی است که با ساختن بازی هایی با مراحل متعدد و گرافیک های باورنکردنی برای موبایل توانسته اند بازار متنوعی برای علاقمندان بازی به وجود آوردند. بازی های اندرویدی می تواند با یک گرافیک 2 بعدی، چند مگابایت حجم داشته باشد و می تواند مانند بازی های آسفالت 8، مورتال کمبت ایکس و نید فور اسپید ماستوانتد به حجم های چندگیگابایتی برسد.

 

نصب بازی های کم حجم قطعا کم دردسر و راحتر بوده زیرا یک فایل نصبی وجود دارد که برای نصب آن کافیست با استفاده از نرم افزار مدیریت فایل، بازی را نصب و به راحتی اجرا نمایید. اما وقتی بخواهیم یک بازی اچ دی با کیفیت و پرحجم روی گوشی نصب کنیم باید هفت خان رستم را طی کنیم.

 

یکی از این مشکلات که اکثر کاربران اندروید با بازی های دیتا دار دارند پیدا کردن پردازنده مورد نیاز برای گوشی است. بعضی از بازی ها فایل های نصبی زیادی دارند که باید نصبت به پردازنده دانلود شوند، به طور مثال فایل نصبی بازی مورتال کامبت ایکس برای پردازنده های adreno، mali، powervr، tegra وچود دارد.

 

شما باید مدل گوشی خودتان را در گوگل جست و جو کنید یا نرم افزار  هایی مانند cpu z را نصب کنید تا پردازنده گوشی مشخص شود. به طور مثال اگر پردازنده گوشی شما mali بود فایل نصبی و دیتا mali را از بین بقیه انتخاب و دانلود کنید.

آموزش نصب بازی همراه دیتا در اندروید

آموزش نصب بازی های دیتا دار اندروید

 

بعد از این که سخت افزار گوشی را چک کردید باید سراغ دیتا بروید و اگر فشرده (ZIP) بود با استفاده از نرم افزار مدیریت فایل آن را استخراج نمایید.

آموزش نصب بازی همراه دیتا در اندروید

طریقه نصب بازی های دیتا دار در گوشی های اندروید

 

مسیر دیتا همیشه در پوشه ی Android در حافظه داخلی گوشی شما است که داخل این پوشه، دو پوشه دیگر به نام data و Obb وجود دارد.

 

حال در کدام پوشه دیتا را کپی کنیم؟

برای این که نوع دیتا را تشخیص دهید و بفهمید که کجا باید انتقال دهید کافی است وارد پوشه دیتا دانلود شده بروید و پسوند فایل را چک کنید. اگر فایل با پسوند .obb وجود داشت، شما باید دیتا را در مسیر sd:Android/obb انتقال بدهید و اگر با پسوند های مختلف بود، باید دیتا را به مسیر sd:Android/data انتقال بدهید.

 

نکته1: دیتای بعضی از بازی های اندرویدی در حافظه جانبی (sd card) قابل شناسایی نیستند سعی کنید دیتا را در حافظه اصلی گوشی انتقال دهید

 

نکته2: بازی های شرکت گیم لافت در فولدر Gameloft و برای دیگر شرکت ها ، در فولدر Android ساخته می شود.

 

نکته3: اگر پوشه obb در پوشه Android وجود نداشت، شما باید یک پوشه با همین نام ایجاد کنید.

 

منبع:yjc.ir