پارس ناز پورتال

آموزش کامل مفاهیم پایه رمز ارز ها برای مبتدی ها

آموزش کامل مفاهیم پایه رمز ارز ها برای مبتدی ها

ارز دیجیتال، رمز ارز یا کریپتو کارنسی به هر شکل ارزی گفته می شود که به صورت دیجیتال یا مجازی وجود داشته و برای ایمن سازی تراکنش ها از رمزنگاری مورد استفاده قرار می گیرد. برای کسب سود بیش تر در معاملات ارزی، به آموزش کامل مفاهیم پایه رمز ارز نیاز خواهید داشت.

 

آشنایی با ارزهای دیجیتال

 

ارز دیجیتال اصطلاح کلی برای تمام پول های غیر فیزیکی و الکترونیکی، از جمله ارز های مجازی و دیجیتالی است. پولی است که عمدتا به صورت اینترنتی مدیریت، ذخیره یا مبادله می شود.

 

در واقع می‌ توانید از «پول» برای پرداخت خدمات، خرید کالا و انجام معاملات استفاده کنید. اما استفاده از آن مانند پول های واقعی، امکان پذیر نیست. ارز دیجیتال معمولا برای انجام تراکنش ها به واسطه هایی مانند بانک ها نیاز ندارد.

آموزش کامل مفاهیم پایه رمز ارز ها برای مبتدی ها

تاریخ ایجاد بیت کوین ها به سال ۲۰۰۹ باز می گردد. اما ارز های رمزنگاری شده و کاربرد های فناوری بلاک چین هنوز از نظر مالی در حال ظهور هستند و انتظار می رود در آینده کاربرد های بیش تری داشته باشند. همچنین می توان معاملاتی از جمله اوراق قرضه، سهام و سایر دارایی های مالی را با استفاده از این فناوری معامله کرد.

 

قانونی بودن ارز های دیجیتال

 

علاوه بر نحوه خرید و فروش ارز ها، باید قوانین و مقررات آن ها را نیز بدانید. در کشور های خارجی، استقبال شدیدی از خرید و فروش ارز ها شده است. اما خرید و فروش برخی از ارز ها مانند XRP غیر قانونی می باشد. در ایران نیز ارز های دیجیتالی، علاقه مندان زیادی دارند و دولت در پی قانونمند کردن رمز ارز ها است. اما تاکنون هیچ قانونی مبنی بر ممنوع کردن ارز ها صادر نشده است.

 

آشنایی با کیف پول ذخیره سازی ارز های دیجیتال و انواع آن

 

کیف پول کریپتو برای تعامل با شبکه بلاک چین استفاده می شود. سه نوع اصلی کیف پول رمزنگاری که شامل کیف پول سخت افزاری، نرم افزاری و کیف پول کاغذی می باشد را می توان بر اساس کار آن ها در طبقه بندی کیف پول سرد یا گرم قرار داد. کیف پول‌ های گرم در دسترس‌ تر و راحت‌ تر هستند. در حالی که کیف پول‌ های سرد، امن تر هستند.

آموزش کامل مفاهیم پایه رمز ارز ها برای مبتدی ها

کیف پول های کاغذی روی کاغذ چاپ می شوند و اکنون غیر قابل اعتماد و منسوخ شده اند. در واقع کیف پول‌های کریپتو، ارز را ذخیره نمی‌ کنند. بلکه به عنوان ابزار تعامل با بلاک چین استفاده می شوند. یعنی اطلاعات لازم برای دریافت و ارسال پول از طریق تراکنش‌ های بلاک چین را تولید می‌ کنند.

 

کیف پول گرم (هات ولت)

یکی از مهم ترین انواع کیف پول های رمزنگاری شده، کیف پول های گرم می باشد. کیف پول های گرم اساسا کیف پول هایی هستند که به اینترنت متصل می شوند و به طور کلی امنیت کم تری دارند. البته کیف پول های گرم به دلیل ارتباط با اینترنت، دسترسی بهتری را ارائه می دهند. حتی اگر کیف پول های گرم در برابر کلاهبرداران و حملات هکر ها آسیب پذیر باشند؛ بسیار کاربر پسند هستند.

 

کیف پول سرد (کلد ولت)

کیف پول های سرد یکی دیگر از انواع ولت ها می باشند و انواع خاصی از کیف پول های رمزنگاری هستند که برای ذخیره سازی سرد طراحی شده اند. به ذخیره سازی آفلاین توکن های رمزنگاری شده کاربران در کیف پول ها، ذخیره سازی سرد می گویند.

 

در نتیجه آن ها به عنوان خزانه ای عمل می کنند که می توانید برای تراکنش های روزمره استفاده کنید. برخی از انواع کیف پول سرد وجود دارند که حتی با حفظ عملکرد اولیه خود نیز به اینترنت متصل می شوند.

 

آیا ارز دیجیتال گزینه خوبی برای سرمایه گذاری است؟

 

سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال برای کسانی که ترس از ریسک دارند؛ مناسب نیست. قیمت ارز های رمزنگاری شده می‌ تواند بی‌ ثبات باشد. به همین دلیل سرمایه‌ گذاری ضعیفی برای افراد محتاط محسوب می شود.

 

اگر به‌ عنوان سرمایه‌ گذار مایل به پذیرش ریسک بیش تری هستید؛ ممکن است گذاشتن سرمایه در یک یا چند ارز دیجیتال برای شما مناسب باشد. شاید سرمایه گذاری در انواع دارایی های رمزنگاری، کمی مخاطره آمیز به نظر برسد. اما اگر آن را به درستی و به عنوان بخشی از یک سبد متنوع انجام دهید؛ می تواند سرمایه گذاری خوبی باشد.

 

معرفی بهترین کارگزاری برای خرید و فروش رمز ارز

 

در معاملات ارز دیجیتالی، کارگزاری های بین المللی معتبری وجود دارند. اما به دلیل تحریم های اخیر کشور ایران، متاسفانه کاربران نمی توانند از این صرافی ها استفاده کنند. بنابراین ایرانیان برای حفظ سرمایه خود، می توانند به صرافی های قابل اعتماد داخل کشور مانند ارنته مراجعه کنند. زیرا کارگزاری ارنته یکی از بهترین بروکر ها در زمینه رمز ارز ها بوده و جایگزین خوبی برای مجموعه های خارجی محسوب می شود.