پارس ناز پورتال

آیا با فیلتر شنی استخر آشنایی دارید؟

آیا با فیلتر شنی استخر آشنایی دارید؟

فیلتر شنی استخر ، دارای عملکرد نسبتاً ساده ایست و از شن و ماسه ، برای فیلتر کردن و تصفیه آب از زباله ها و گرد و خاک استفاده می کند. فیلتر شنی استخر دارای مزایا و معایبی می باشد ، بنابراین قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا آنها انتخاب مناسبی برای شما و استخر شما هستند یا خیر، بهتر است در مورد آنها اطلاعاتی کسب کنید.

 

سیستم فیلتر بخش بسیار مهمی از استخر شما است. انتخاب فیلتر مناسب نیاز به زمان و تلاش دارد. ما به عنوان یک سازنده استخر با سال ها تجربه، همیشه به سراغ فیلترهای شنی می رویکم که به طور مداوم کیفیت و قابلیت اطمینان خود را ثابت کرده اند و علاوه بر این، بسیار بادوام هستند.

آیا با فیلتر شنی استخر آشنایی دارید؟

فیلتر شنی چگونه کار می کنند؟

فیلتر شنی دارای یک مخزن توخالی می باشد که بر روی یک یایه نصب شده است. در داخل مخزن، یک لوله در مرکز وجود دارد که معمولا از پلاستیک PVC ساخته شده است. فیلترهای شنی بسیار قدیمی ممکن است یک لوله فلزی داشته باشند، اما امروزه از لوله های پلاستیکی استفاده می کنند.

 

یک شیر چند حالته در بالای مخزن نصب شده است که به شما این امکان را می دهد جریان آب را از طریق مخزن کنترل کنید. در داخل مخزن فیلتر شنی از شن و ماسه برای زدودن آلودگی ها از زباله های ریز استفاده می کند. به طور معمول حدود 75% یا ¾ مخزن با شن و ماسه پر می شود، بنابراین مقدار مورد نیاز شما بستگی به اندازه مخزن فیلتر شما دارد.

 

هنگامی که پمپ فعال می شود و شیر در حالت فیلتر قرار می گیرد، آب تحت فشار را از بالا یا کنار وارد مخزن می کند. آب با فشار از میان شن و ماسه عبور می کند، آن را از زباله های ریز تمیز می کند و در نهایت آب تمیز از خروجی فیلتر استخر عبور کرده و به استخر برمی گردد.

 

برای انتخاب فیلتر شنی چه نکاتی را باید رعایت کنید؟

هنگامی که قصد دارید یک فیلتر استخر انتخاب کنید، باید اندازه استخر خود را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که حجم شن و ماسه کافی برای تحمل مقدار آبی که در آن قرار می دهید، دارید. اگر نمی دانید چند لیتر آب در استخر شما وجود دارد، می توانید با محاسبات آنرا بدست بیاورید.

 

توصیه های سازنده دستگاه و سطح شن و ماسه به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که کدام اندازه برای شما مناسب است. برخی از سازندگان پیشنهاد می کنند، ترکیبی از ماسه ها با درشتی های مختلف در لایه های مختلف داخل مخزن فیلتر استفاده کنید. سه نوع اصلی شن و ماسه فیلتر استخر وجود دارد:

 

* زئولیت، بسیار متخلخل

* شن و ماسه فیلتر استخر

* شن سیلیس درجه 20

 

فیلترهای شنی رایج ترین نوع فیلتر موجود در بازار برای استخرهای شنا هستند. از آنجایی که آنها بسیار متداول هستند، در صورت نیاز می توانید قطعات جانبی و تعمیری را به راحتی تهیه نمائید. برای راهنمایی بیشتر در مورد چگونگی پیدا کردن فیلتر مناسب، می توانید به شرکت ساینا تصفیه آریا وارد کننده تجهیزات استخر و سونا و جکوزی مراجعه کنید.

آیا با فیلتر شنی استخر آشنایی دارید؟

فیلتر شنی استخر را چگونه می توان تمیز کرد؟

تمیز کردن فیلتر شنی باید به طور منظم انجام شود. اما، برای دسترسی به شن و ماسه و تمیز کردن داخل مخزن، نیاز به باز کردن در فیلتر و شست و شوی دستی نیست. زیرا، سیستم شما دارای یک ویژگی به نام شیر چند پورت یا شیر کشویی است که به شما این امکان را می دهد تا فیلتر را شستشو دهید.

 

رسوبات سنگ آهک مانند آهنرباهای شنی عمل می کنند و در نهایت باعث ایجاد توده های شن می شوند که کارایی فیلتر شما را کاهش می دهد. گاهی اوقات، اگر کنترل نشود، تمام شن و ماسه موجود در فیلتر شما می تواند به یک ماده متراکم و آجر مانند تبدیل شود. این مشکل زمانی رخ می دهد که فیلتر برای مدت طولانی استفاده نمی شود یا به طور معمول شستشوی معکوس انجام نمی شود.

 

شیر چند حالته معمولاً در کنار مخزن یا بالای مخزن نصب می شود و یک اتصال ورودی و خروجی از پلاستیک ساخته شده است. شیر کشویی در مقایسه با شیر چند پورت طراحی ساده تری دارد. یک شیر کشویی فقط دو یا شاید سه موقعیت دارد: فیلتر، شستشوی معکوس و گاهی اوقات بسته. یک مولتی پورت می‌تواند تنظیماتی برای فیلتر، شستشوی معکوس، تخلیه، بسته شدن، ضایعات و موارد دیگر داشته باشد.

 

زمان تمیز کردن فیلتر شنی استخر، شیر را به شستشوی معکوس تغییر می دهید تا زباله ها از شن و ماسه شست و شو داده شده و از شیر تخلیه از سیستم خارج شود.

 

زمان تعویض شن وماسه فیلتر شنی استخر

بسته به نوع استخر و میزان استفاده از استخر، باید هر 3 تا 7 سال یکبار شن و ماسه فیلتر خود را تعویض کنید. لبه‌های تیز ماسه به گرفتن زباله‌ها کمک می‌کند و پس از چند سال تعامل با آب در فیلتر، این لبه‌ها صاف و کم کارآمدتر می‌شوند. بنابراین، بهتر است قبل از آنکه به مشکلی بخورید، بهتر است آنرا تعویض نمائید. اما نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد زمان تعویض شن فرا رسیده است. برخی از این موارد عبارتند از :

 

* آب استخر حتی پس از فیلتر ، کدر می ماند.

* شن و ماسه در زیر جت های برگشتی در استخر شما جمع می شود.

* برای شفاف نگه داشتن آب باید زمان اجرای فیلتر را افزایش دهید.

* به نظر می‌رسد جلبک‌ها بیشتر از حد انتظار به وجود می‌آیند .

 

شما می توانید شن و ماسه فیلتر استخر را به صورت آنلاین یا حضوری از شرکت ساینا تصفیه آریا وارد کننده تجهیزات استخر خریداری کنید. میزان شن و ماسه  فیلتر استخر، همان مقداری باید باشد که سازنده فیلتر توصیه می کند. دستورالعمل های آنها را به دقت دنبال کنید و نوع ماسه و مقدار استفاده از شن  ماسه را به طور دقیق تعیین نمائید.

 

مزایا و معایب فیلتر شنی استخر

فیلتر شنی استخر یک سیستم فیلتراسیون با کیفیت است. این نوع فیلتر ذرات بزرگ و کوچک کثیفی را جذب می کند. ذرات بزرگ شامل مواد زائد مانند مو، حشرات و برگ ها و ذرات کوچک خاک، جلبک ها و فسفات ها می باشد. فیلتر شنی استخر دارای مزایا و معایبی می باشد. از جمله مزایای فیلتر شنی عبارتند از:

 

* حمل و نصب آسان

* قیمت پائین شن و ماسه

* طراحی و ساخت معمولی و آسان

* قیمت ارزان نسبت به سایر فیلترها

 

اما در کنار مزایایی که فیلتر شنی دارد ، مانند هر وسیله دیگری دارای معایبی نیز می باشد:

 

* هدر رفت آب در شست و شوی معکوس

* جایگزینی شن و ماسه کمی کار دشواری است.

 

نصب فیلتر شنی تقریباً مانند نصب هر فیلتر دیگری است. هنگامی که آب به فیلتر شنی استخر می رسد، از بالا به پایین از طریق فیلتر شنی پمپ می شود. مخزن فیلتر که با شن و ماسه پر شده است ، محیطی برای فیلتر استخر می باشد.

 

ذرات خاک به شن و ماسه می چسبند و آب شفاف تازه از فیلتر استخر خارج می شود. سپس آب به سمت استخر هدایت می شود و گاهی اوقات ابتدا از سیستم گرمایش استخر عبور می کند.

آیا با فیلتر شنی استخر آشنایی دارید؟

کلام آخر

انتخاب فیلتر شنی مناسب بستگی به حجم استخر شما دارد. شما باید این حجم را در برابر دبی فیلتر شنی خود تست کنید. برای یک استخر خصوصی، باید فیلتری را انتخاب کنید که بتواند تمام آب استخر شما را ظرف 6 ساعت فیلتر کند. فیلتر شنی استخر هایواتر برای هر نوع استخر و با هر حجمی، فیلتر مناسب آنرا دارا می باشد.

 

شما می توانید با مراجعه به سایت شرکت ساینا تصفیه آریا (www.digipoolmarket.com) انواع فیلتر شنی هایواتر و یا سایر برندهای فیلتر استخری را مشاهده و خریداری نمائید و یا با شماره 58925-021 تماس بگیرید تا کارشناسان فروش شرکت شما را راهنمائی کنند.