پارس ناز پورتال

آیا پیکسل سوخته گوشی قابل تعمیر است؟

آیا پیکسل سوخته گوشی قابل تعمیر است؟

به دلایل مختلف ممکن است یکی از پیکسل‌‌های LCD صفحه نمایش گوشی بسوزد و کار نکند. شاید اگر با یک پیکسل سوخته مواجه باشیم، بتوان این مشکل را نادیده گرفت، اما جلوگیری از زیاد شدن پیکسل سوخته باید هدف اصلی ما باشد.

 

در این مطلب می‌خواهیم به شما بگوییم که چطور می‌توان  متوجه پیکسل سوخته روی صفحه نمایش گوشی شد. در ادامه می‌توانید یک نمونه پیکسل سوخته گوشی را مشاهده کنید.

 

تست پیکسل سوخته گوشی

تست پیکسل سوخته گوشی می‌توانید از یک راه بسیار آسان استفاده کنید. تنها کافی است یک تصویر کاملا سفید را روی صفحه نمایش گوشی باز کنید. تصویری که تمام فضای صفحه نمایش را در بر بگیرد. حالا با نگاه کردن به این تصویر سیاه به راحتی می‌توانید پیکسل‌های سوخته که سیاه رنگ هستند را پیدا کنید. 

 

اگر در زمان کار کردن با یک اپلیکیشن فقط پیکسل سوخته مشاهده می‌کنید، به احتمال زیاد مشکل از همان اپلیکیشن خواهد بود و صفحه نمایش تبلت یا گوشی شما سالم است.

پیکسل سوخته در یک اپلیکیشن خاص

گوشی خودتان را Restart کنید

بعضی وقت‌ها شاید با خاموش و روشن کردن گوشی یا تبلت مشکل پیکسل سوخته برطرف شد. شاید پیکسل‌ فقط نیاز به راه‌اندازی مجدد داشته باشد. اگر پس از خاموش و ورشن کردن پیکسل سوخته درست نشد، باید روش‌های دیگری را پیش بگیرید.

 

نرم افزار تعمیر پیکسل سوخته گوشی

 

یکی دیگر از روش‌های تست پیکسل سوخته گوشی استفاده از نرم افزار تعمیر پیکسل سوخته گوشی است.به عنوان نرم افزار تعمیر پیکسل سوخته گوشی ؛‌ Dead Pixels Test and Fix را معرفی می‌کنیم. این نرم افزار را می‌توانید از گوگل پلی دانلود کنید.

 

حالا اپلیکیشن را اجرا کنید.

وقتی نرم افزار تعمیر پیکسل سوخته گوشی اجرا شد، با چند گزینه مختلف مواجه می‌شوید. اولین گزینه Check fo Dead Pixels یا Detect Dead Pixels نام دارد. آن را اجرا کنید. اگر نرم افزار پیکسل‌های سوخته پید کرد، به شما اعلام می‌کند.

 

 اگر پیکسل سوخته پیدا شد، باید روی گزینه بعدی که Fix Dead Pixel نام دارد کلیک کنید. حالا اپلیکیشن سعی می‌کند که پیکسل‌های سوخته را درست کند. با توجه به میزان کاری که لازم است ممکن است چندین دقیقه یا چندین ساعت طول بکشد.

 

پس از اینکه تست پیکسل سوخته گوشی و روند درست شدن پیکسل‌ها به پایان رسید، دوباره روی Check fo dead Pixels کلیک کنید. اگر تمام پیکسل‌های سوخته درست شده باشند، دیگر اخطاری دریافت نمی‌کنید.

 

برای جلوگیری از زیاد شدن پیکسل می‌توانید از این روش استفاده کنید. همچنین توجه کنید که به صفحه نمایش فشار خیلی زیادی وارد نشود. پیکسل سوخته گوشی برخی موارد با نرم‌افزار درست می‌شود، اما خیلی مواقع هم نیاز است که صفحه نمایش را تعمیر کنید.

 

کسری پارس یکی از معتبرترین مکان‌های برای تعمیر موبایل با گارانتی قطعات است بدین معنی که علاوه بر اطمینان از اصل بودن قطعات، قطعه تعویض شده گوشی شما تا 6 ماه گارانتی سلامت دارد و اگر دوباره مشکلی متوجه آن شود، رایگاه برای شما تعمیر می کنند.