پارس ناز پورتال

آیا کاشت مو می تواند موها را پرپشت کند؟

آیا کاشت مو می تواند موها را پرپشت کند؟

تصوری که در بین عموم مردم وجود دارد این است که پیوند مو تنها برای درمان طاسی سر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که اگر شما مو‌های کم پشتی داشته باشید باز هم به کمک پیوند موی طبیعی امکان پرپشت کردن مو‌ها وجود داشته و در واقع می‌توان اینگونه گفت که روش‌ های پیوند مو برای افزایش تراکم مو‌های سر نیز گزینه بسیار خوبی هستند.

 

در این مطلب با ما همراه باشید تا علاوه بر مروری بر روش ‌های کاشت مو، در مورد خدمات کلینیک هلیا به عنوان بزرگترین مرکز کاشت موی ایران که توسط دکتر خراسانی مدیریت می‌شود نیز با هم صحبت کنیم.

 

معرفی روش ‌های پیوند مو

با کمی جستجو در اینترنت می‌توانید متوجه تنوع در بین روش ‌های کاشت مو شوید. هر کدام از این روش‌ها با استفاده از تجهیزات مخصوص به خود اجرا می‌شوند و این وظیفه متخصص است که براساس علت طاسی سر در فرد متقاضی و قدرت بانک مو، بهترین روش را برای او انتخاب کند. ما نیز در این مطلب مروری بر روی این روش‌ها خواهیم داشت تا بدانید که با هر کدام از متدهای ایمپلنت مو، چه تعداد فولیکول به محل کم پشت موی سر قابل انتقال است:

 

– روش میکروگرافت

البته روش میکروگرافت معمولاً برای طاسی‌های شدید و افرادی که بانک موی ضعیف دارند استفاده می‌شود ولی با این حال اگر محدودیتی برای هزینه‌ها ندارید، می‌توانید از متخصص بخواهید با کمک میکرو ایمپلنتر و هولدر‌های اتوماتیک کاشت مو را برای شما انجام دهد تا هم سرعت پیوند بالا برود و هم کمترین عارضه نسبت به روش‌های قبلی برای شما به جا بماند.

 

–  روش FIT

متقاضیان پیوند مو باید بدانند که یکی از بهترین روش‌ها برای پرپشت کردن مو‌های سر، روش FIT است. در افرادی که برای درمان کم پشتی موی سر مراجعه می‌کنند به تعداد زیادی فولیکول نیاز ندارند و بنابراین با روش اف آی تی می‌توان مشکل را برطرف کرد. با کمک این روش نزدیک به ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تار مو به محل طاس سر انتقال داده خواهد شد.

 

مهمترین ابزاری که در روش اف آی تی مورد استفاده قرار می‌گیرد پانچ‌های دستی است. لازم است بدانید کلینیک هلیا به صورت انحصاری روش FIT را اجرا می‌کند. شاید این موضوع برای شما تعجب‌آور باشد چون این روش قدمت زیادی دارد ولی باید بگوییم به دلیل اینکه ظرافت عمل بسیار بالایی می‌خواهد،

 

پس متخصص باید دقت زیادی به خرج دهد تا بتواند استخراج و کاشت فولیکول را به بهترین شکل ممکن پیش ببرد. به همین دلیل در حال حاضر دکتر خراسانی در مرکز کاشت موی هلیا اولین نفری هستند که در ایران می‌توانند ادعا کنند روش اف آی تی را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند.

 

– روش SUT

SUT دقیقاً مشابه با اف آی تی است. یعنی تمامی مراحل شامل برداشت فولیکول، ایجاد کردن شیار‌های بسیار ظریف در محل طاس سر برای انتقال دادن فولیکول و عدم نیاز به تراشیدن سر، سه وجه مشترک روش اف آی تی و اس یو تی به حساب می‌آیند. اما روش SUT با کمک‌ میکروموتور‌های اتوماتیک انجام می‌شود به همین دلیل سرعت بیشتری داشته و شدت عوارض را برای شما پایین می‌آورد.

 

– روش  fut

 برای اجرای این روش باید حتماً محل بانک مو تراشیده شود تا متخصص بتواند یک نوار باریک از پوست سر را بردارد. به همین دلیل اگر بانوان متقاضی کاشت مو باشند، معمولاً نسبت به اجرای این روش جبهه می‌گیرند چون تراشیدن موی سر را دوست ندارند اما باید بگوییم که چون خانم‌ها مو بلندی دارند،

 

اتفاقا گزینه مناسب‌تری برای روش‌ اف یو تی هستند چرا که رشد مو‌ها به راحتی روی زخم را می‌پوشاند و حتی اگر اسکار تشکیل شود، به هیچ عنوان جای زخم مشخص نخواهد بود.

 

البته دکتر خراسانی با چنان ظرافتی برداشت نوار باریک و بخیه زدن آن را انجام می‌دهند که اصلاً جای زخم باقی نمی‌ماند مگر اینکه خود شما در رعایت نکات مراقبتی، کوتاهی کرده باشید.

 

– روش ترکیبی

یکی از بهترین روش‌هایی که تحت عنوان روش‌های پرتراکم مو شناخته می‌شود، معجزه کاشت موی پرپشت با روش ترکیبی است که با دو روش اف یو تی و اف آی تی پیش می‌رود. یعنی متخصص همزمان هر دو روش را برای شما در یک جلسه اجرا خواهد کرد. اگر کم پشتی موی سر شدید باشد، با کمک روش ترکیبی می‌توانیم تراکم مو‌ها را به حدی بالا ببریم که مو‌های بسیار پرپشتی داشته باشید.

آیا کاشت مو می تواند موها را پرپشت کند؟

نحوه کاشت مو در مردان و زنان

 

کلیه روش‌های پیوند مو قابلیت اجرا برای بانوان و آقایان را دارند ولی تفاوت‌هایی بین کاشت مو در مردان و زنان به چشم می‌خورد که بهتر است نگاهی به این تفاوت‌ها داشته باشید:

 

–  همانگونه که گفته شد که خانم‌ها نسبت به آقایان گزینه مناسب‌تری برای روش اف یو تی هستند چون به هیچ عنوان دغدغه ایجاد زخم در محل بانک مو نداشته و مو‌های بلند جای زخم را می‌پوشانند. پس اگر اسکار تشکیل شود هیچ کس متوجه جراحی در این ناحیه نمی‌شود.

 

–  در خانم‌ها دسترسی به بانک مو بسیار راحت‌تر است به دلیل اینکه خانم‌ها به هیچ عنوان ریزش موی که مردان تجربه می‌کنند را نخواهند داشت. یعنی حتی الگوی ریزش موی خانم‌ها با آقایان به طور کامل متفاوت است. معمولاً زمانی که آقایان دچار ریزش موی پیشرفته می‌شوند، خانم‌ها به دلیل اینکه مو‌های بسیار بلند با فولیکول قوی در قسمت کف سر و قسمت جلوی دارند، ریزش شدید را در بانک مو احساس نکرده و به همین دلیل بانک موی بسیار قوی خواهند داشت.

 

– البته محدودیتی که برای خانم‌ها وجود دارند این است که برای بانوان نمی‌توان از موی سایر قسمت‌های بدن برای کاشت استفاده کرد. یعنی اگر طاسی سر مردان زیاد شده باشد، می‌توان به سراغ مو‌های صورت رفت ولی برای بانوان چنین چیزی امکان‌پذیر نیست. البته اگر شما کاشت مو برای درمان کم پشتی سر را انجام می‌دهید، معمولاً با کمک همین بانک مو در قسمت پشت سر می‌توانیم مشکل را برطرف کنیم پس نیازی نیست که حتماً به سراغ مو‌های بدن برویم.

 

نتیجه کاشت مو برای مردان و زنان

 

همه متقاضیان پیوند مو باید بدانند از زمانی که کاشت مو تمام می‌شود چه اتفاقاتی برای آن‌ها رخ می‌دهد چون عدم آگاهی باعث می‌شود با دیدن برخی از وقایع دچار نگرانی شوند. البته دکتر خراسانی در جلسه مشاوره در مورد نتیجه کاشت مو توضیحات کامل را برای شما ارائه خواهند کرد ولی اجازه دهید در این مطلب نیز به طور اختصار برای شما توضیح دهیم که تا ۹ ماه بعد از ایمپلنت مو چه اتفاقی برای نتیجه کاشت مو می‌افتد:

 

–  به طور کلی در سه ماهه‌ی اول شما شاهد ریزش مو‌های پیوندی هستید. اصلاً نگران نباشید این موضوع نباید باعث استرس شما گشته و فکر کنید که کاشت مو شکست خورده است. بلکه برعکس، ریزش مو نشان‌دهنده موفقیت پیوند است. تار مو‌های پیوندی باید بریزند تا فولیکول‌ها با قدرت بیشتری در سه ماهه دوم رشد کند. در واقع سه ماهه اول، فاز استراحت فولیکول‌ها است و این مدت زمان، اهمیت بسیار زیادی دارد. باید به فولیکول‌ها به خوبی رسیدگی کنید و تغذیه سالمی داشته باشید تا بنیه قوی پیدا کنند.

 

–  در سه ماهه دوم، رشد فولیکول‌ها آغاز شده و نزدیک به ۵۰ تا ۷۰ درصد نتیجه کاشت مو را شاهد خواهید بود.

 

–  ولی اگر می‌خواهید نتیجه نهایی را ببینید، باید به مدت ۹ ماه صبر کنید. در سه ماهه سوم تقریباً تمامی نتیجه ایمپلنت مو به نمایش درآمده و می‌توانید متوجه شوید که آیا نتیجه کاشت مو برای پرپشت کردن مو‌ها رضایت‌بخش است یا خیر.

آیا کاشت مو می تواند موها را پرپشت کند؟

ماندگاری کاشت مو

 

 تصور غلطی که در بین متقاضیان پیوند مو وجود دارد این است که فکر می‌کنند مو‌های پیوندی برای همیشه دائمی هستند. این تصور کاملاً اشتباه است چون فولیکول‌ها زنده‌اند و زمانی که آن‌ها را به محل طاس انتقال می‌دهیم، همانند مو‌هایی که قبلاً بر روی سر وجود داشتند، رشد می‌کنند. این فولیکول‌ها نیز فاز استراحت دارند.

 

بنابراین در زمان‌های استراحت، تاز مو‌های پیوندی نیز می‌ریزند. پس اول این نکته را در نظر داشته باشید که مو‌های پیوندی روال عادی زندگی همانند سایر مو‌های سر را طی می‌کنند. دومین نکته این است که نحوه رسیدگی به مو بعد از کاشت مو و همچنین مراقبت از مو‌ها در طول عمر، مهمترین عاملی است که بر روی ماندگاری نتیجه پیوند مو برای پرپشت کردن مو‌ها تاثیر می‌گذارد.

 

اگر قرار باشد شما دوباره همان روال قبل شامل عدم استفاده از شوینده مناسب، سشوار کشیدن با شدت زیاد، نداشتن تغذیه مناسب، مصرف دخانیات و موارد دیگر را رعایت نکنید، قطعاً نتیجه کاشت مو خیلی سریع از دست رفته و دوباره مجبور هستید کاشت مو را انجام دهید.

 

هزینه کاشت مو

 

تمامی متقاضیانی که برای کاشت مو جهت پرپشت کردن مو‌ها به کلینیک هلیا مراجعه می‌کنند در جلسه مشاوره با دکتر خراسانی از ایشان می‌خواهند که در همین ابتدا در مورد هزینه کاشت مو برآوردی داشته باشند.

 

قطعاً هزینه‌ها برای همه افراد یکسان نیست چون باید ببینیم که سر شما تا چه اندازه کم پشت شده و بانک موی شما تا چه اندازه قوی است. بر این اساس روش مناسبی انتخاب می‌شود و تعداد فولیکول‌های مورد نیاز نیز تشخیص داده خواهد دش.

 

سپس هزینه نهایی را برای شما محاسبه می‌کنیم. البته باید بدانید که عمل‌های زیبایی تحت پوشش شرکت بیمه قرار نمی‌گیرند. پس با این ذهنیت، تصمیم خود را برای کاشت یا عدم کاشت مو جهت پرپشت کردن مو‌ها نهایی کنید.