پارس ناز پورتال

آیکون افزونه ها در کروم را بشناسیم

آیکون افزونه ها در کروم را بشناسیم

آیکون افزونه ها در کروم را بشناسیم 

با نصب افزونه ها در مرورگر کروم می توانیم آن طور که میخواهیم از این افزونه بهره مند شویم و استفاده مفید ببریم. افزونه‌های قابل نصب در مرورگرهای مختلف جزو مهم‌ترین امکاناتی به‌شمار می‌رود که یک مرورگر می‌تواند در اختیار کاربران قرار دهد؛ چراکه گاهی این افزونه‌ها آن‌قدر مفید و کاربردی است که موجب می‌شود کاربران به‌ دلیل بهره‌مندی از امکانات آن افزونه مرورگر خود را تغییر دهند!

 

مطمئنا شما نیز مشاهده کرده‌اید که بسیاری از افزونه‌ها پس از نصب، آیکونی را به مرورگر اضافه می‌کند تا با کلیک روی این آیکون بتوانید از افزونه استفاده کنید، اما این آیکون در مواردی بی‌مصرف است، چراکه ممکن است افزونه نصب شده فعالیت پنهانی داشته باشد که در این شرایط نمایش آیکون آن در مرورگر ضرورتی ندارد.

 

همچنین ممکن است افزونه‌ای را روی مرورگر نصب کنید، اما تمایل نداشته باشید تمام کاربران آن را مشاهده کنند یا حتی ممکن است بخواهید از صفحه مرورگر عکس بگیرید یا یک فیلم آموزشی را ضبط کنید و تمایلی به نمایش آیکون افزونه‌ها و شناسایی آنها توسط دیگر کاربران نداشته باشید. در این شرایط مرورگر کروم قابلیتی را در اختیار شما قرار می‌دهد که براحتی می‌توانید به کمک آن آیکون‌های دلخواه را از نوار آدرس مرورگر حذف کنید، ترتیب نمایش آنها را تغییر دهید و در صورت نیاز مجدد آنها را نمایش دهید.

 

تغییر ترتیب نمایش
برای تغییر در ترتیب نمایش آیکون افزونه‌ها کافی است کلیک چپ ماوس خود را روی آیکون موردنظر فشار داده و با استفاده از عملیات کشیدن و رها کردن، آن را به سمت چپ یا راست هدایت کنید.

 

پنهان کردن آیکون افزونه

برای انجام این کار دو روش ساده وجود دارد.
روش اول: روی آیکونی که قصد دارید آن را پنهان کنید کلیک راست ماوس را فشار داده و گزینه Hide in Chrome menu را انتخاب کنید.

 

روش دوم: با استفاده از عملیات کشیدن و رها کردن، آیکون موردنظرتان را روی آیکون سه نقطه یا همبرگری شکل مربوط به منوی اصلی مرورگر کشیده و در فضای خالی موجود در بالای منو رها کنید.

 

پنهان کردن تمام آیکون‌ها
برای پنهان کردن آیکون تمام افزونه‌ها کافی است طول نوار آدرس به‌نمایش درآمده در سمت چپ آیکون‌ها را آن‌قدر افزایش دهید که آیکون‌ها از صفحه حذف شوند. برای انجام این کار ‌باید نشانگر ماوس خود را روی ضلع سمت راست نوار آدرس قرار داده سپس با تغییر شکل نشانگر، به کمک عملیات کشیدن و رها کردن (به سمت راست)، افزایش طول را اجرا کنید.

 

نمایش آیکون‌های پنهان
چنانچه قصد داشتید آیکونی را که پنهان شده دوباره به‌نمایش درآورید، باید روی آیکون منوی اصلی کلیک کنید و در ادامه پس از مشاهده آیکون افزونه موردنظر در بالای منوی اصلی، روی آن کلیک راست کرده و گزینه Show in toolbar را انتخاب کنید. (با کاهش طول نوار آدرس نیز می‌توانید این عملیات را اجرا کنید)