پارس ناز پورتال

اتاق فرار یا اسکیپ روم چیست؟ + نحوه رزرو

اتاق فرار یا اسکیپ روم چیست؟ + نحوه رزرو

اتاق فرار یا اسکیپ روم یکی از تفریحاتی است که به تازگی طرفداران زیادی پیدا کرده است. این بازی در حقیقت ترکیبی از هیجان، ترس و معما است که این موضوع جذابیت آن را چند برابر می‌کند.این بازی باید به‌صورت گروهی انجام شود.

 

در واقع، هم‌فکری و انجام کار گروهی یکی از مهم‌ترین رازهای موفقیت در این بازی است. تایم فور وان بستری است که به معرفی برترین اسکیپ روم‌ها در شهرهای مختلف ایران می‌پردازد. برای اینکه بتوانید یک بازی هیجان‌انگیز را تجربه کنید، حتما رزرو وقت را در برنامه خود بگنجانید.

 

بازی اتاق فرار چیست؟

 

اگر شما جزو طرفداران فیلم‌های جنایی باشید، حتما سکانس‌های مربوط به حل معما و نجات خود را دیده‌اید. شاید تا به حال خواسته باشید که شما هم تجربه مشابهی را ببینید. در حال حاضر بهترین راه برای دیدن چنین تجربه‌ای، بازی اتاق فرار یا اسکیپ روم خواهد بود. در این بازی جذاب شما به همراه دوستان خود در یک محوطه بسته قرار می‌گیرید. برای اینکه بتوانید از این محیط خارج شوید، باید سرنخ‌های مختلف را دنبال کنید.

 

در بخش‌های مختلف اتاق، معماهایی نهفته شده‌اند که شما با حل کردن آن‌ها وارد مراحل بعدی خواهید شد. در هر یک از اتاق‌های فرار یک سناریو خاص طراحی شده است که هیچ‌کدام از شرکت‌کنندگان از آن اطلاعی ندارند.

 

از همین‌رو تیزهوشی، دقت و سرعت‌عمل مهم‌ترین اصول موفقیت در این بازی هستند. در واقع، در چنین فضایی مأموریت‌های مختلفی به شما داده می‌شود که باید آن‌ها را به درستی پشت سر بگذارید. در حال حاضر از فضاهای متفاوتی همچون زندان، رستوران، هتل و ایستگاه‌های فضایی برای بازی اتاق فرار استفاده می‌شود.

 

ارکان مختلف بازی اتاق فرار

 

اتاق فرار بدون شک یکی از هیجان‌انگیز‌ترین بازی‌‌هایی است که در سراسر جهان وجود دارد. برای اینکه بازی اسکیپ روم به درستی طراحی و اجرا شود، چنانچه به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده و هدفمند پیش بروید، قطعا بهترین نتیجه ممکن در انتظار شما خواهد بود. در ادامه بخش‌های مختلف این بازی را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

 

1. سناریوی بازی

سناریو بازی اتاق فرار یک عامل بسیار مهم در طراحی آن است. وقتی که یک سناریو به اندازه کافی جذاب و هیجان‌انگیز باشد، افراد را بیشتر به وجد می‌آورد. زمانی‌که شما وارد اتاق می‌شوید، به هیچ وجه از سناریو اطلاع ندارید و باید بر اساس تیزهوشی خود جلو بروید.

 

نمونه‌هایی که در تایم فور وان معرفی می‌شوند، از این لحاظ بسیار عالی خواهند بود. معمولا در هر سناریو از ژانرهای مختلف همچون فانتزی، ترسناک، معمایی و کارآگاهی استفاده می‌شود.

 

2. محیط بازی

محیط بازی یک بخش بسیار مهم از اسکیپ روم است که باید در انتخاب اتاق فرار به آن توجه کنید. طراحی محیط بازی باید به‌قدری حرفه‌ای باشد که شخص بلافاصله بعد از ورود تحت‌تأثیر قرار بگیرد.

 

در واقع، محیط بازی باید حس ترس، هیجان و رازآلود بودن را در شما ایجاد کند. خوشبختانه نمونه‌هایی که در تایم فور فان معرفی شده‌اند از این نظر عالی هستند. در نتیجه، شما قادر خواهید بود که یک بازی هیجان‌انگیز و درجه یک را تجربه کنید.

 

3. افراد شرکت کننده در بازی

برای اینکه بتوانید بیشترین لذت را در بازی اتاق فرار تجربه کنید، باید یک گروه عالی برای بازی داشته باشید. افرادی می‌توانند وارد این بازی مهیج شوند که به آن علاقه داشته باشند. اگر حس می‌کنید که یکی از دوستان شما علاقه‌ای به حضور در بازی ندارد، به هیچ وجه اصرار نکنید؛ زیرا ورود او کیفیت بازی شما را پایین خواهد آورد. لذت و هیجان بازی زمانی به اوج خود می‌رسد که همه افراد برای حل معما دست به‌کار شوند.

اتاق فرار یا اسکیپ روم چیست؟ + نحوه رزرو

4. اپراتور بازی اتاق فرار

بدون شک نحوه عملکرد اپراتور بازی نقش مهمی در کیفیت آن خواهد داشت. اپراتور به کسی گفته می‌شود که از بیرون بر تمامی جریانات بازی نظارت می‌کند. در واقع، این شخص با انجام اقدامات مختلف ترس بیشتری را در فضای اسکیپ روم ایجاد خواهد کرد. همچنین اگر در طول بازی به مشکل خاصی برخوردید، می‌توانید با اپراتور تماس بگیرید. البته نباید انتظار داشته باشید که این شخص تمامی معماهای بازی را برای شما حل کند.

 

بررسی انواع مختلف اتاق فرار

 

امروزه بازی اتاق فرار انواع مختلفی دارد که هرکس با توجه به علاقه خود در آن شرکت می‌کند. از همین‌رو شما هم باید پس از بررسی گزینه‌های متعدد به بهترین تصمیم دست پیدا کنید. خوشبختانه تایم فور فان مرجع اتاق فرار و اسکیپ روم است که نمونه‌های زیادی را برای شما معرفی می‌کند و هرکدام از آن‌ها در نوع خود حائز اهمیت هستند. برای اطلاع بیشتر در ادامه با چند نوع خاص اسکیپ روم آشنا می‌شویم.

 

اتاق فرار کاراگاهی

اگر به ژانرهای جنایی علاقه داشته باشید، به احتمال زیاد این مورد همان چیزی است که به آن نیاز دارید. در داخل این نوع از اتاق‌ها شما باید معمای مربوط به یک جنایت را کشف کرده و درباره آن تحقیق کنید.

 

شما زمانی موفق به خروج از اتاق می‌شوید که معما را به شکل کامل حل کنید. کسانی می‌توانند از این اسکیپ روم بیرون بیایند که هوش و فراست زیادی دارند. این موارد در لیست تایم فور وان هم قرار دارند.

 

اسکیپ روم معمایی

در این اتاق فقط بر روی حل معما تمرکز می‌شود و خبری از ترساندن نیست. در این سبک افراد باید با توجه به وسایلی که در اتاق وجود دارد، معمای آن را حل کنند. به‌طور قطع اگر ذهن خلاقی داشته باشید با کمک سایر هم‌بازی‌های خود مسئله را به‌راحتی پشت سر می‌گذارید. هرکس با توجه به سلیقه خود بهترین سبک این بازی را مشخص می‌کند.

اتاق فرار یا اسکیپ روم چیست؟ + نحوه رزرو

دلهره‌ آور

اگر به‌دنبال حس ترس و هیجان واقعی هستید، این اتاق همان چیزی است که به آن نیاز دارید. در این سبک از اسکیپ روم هر لحظه باید منتظر یک غافل‌گیری باشید. ایجاد صداهای وحشتناک و حمله افراد نمونه‌ای از اتفاقاتی است که در این بازی ترسناک می‌افتد. آمارها نشان می‌دهد که این نوع بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. در نتیجه، تایم فور فان هم سعی می‌کند تا بهترین بازی‌ها را در اختیار شما قرار دهد.

 

نکات مهم در بازی اسکیپ روم

 

در صورتی که می‌خواهید بازی اتاق فرار را تجربه کنید، حتما معیارهای مختلفی را در مورد آن بررسی کنید. اولین اصل مهم برای پیشرفت در بازی، حفظ خونسردی است. در بسیاری از موارد ترس و اضطراب می‌تواند مانع از تفکر درست شما شود. از طرفی، باید با سایر هم‌بازی‌های خود همکاری نزدیکی داشته باشید.

 

عملکرد فردی در این بازی به هیچ وجه موفقیت‌آمیز نخواهد بود. به تک تک المان‌هایی که در اتاق بازی قرار گرفته‌اند، توجه کنید؛ زیرا ممکن است پاسخ معمای بازی در آن‌ها نهفته باشد. اگر حس می‌کنید که شرایط روحی شما برای اتاق ترسناک مناسب نیست، حتما به سراغ انواع دیگر آن بروید.

اتاق فرار یا اسکیپ روم چیست؟ + نحوه رزرو

رزرو اتاق فرار در تایم فور فان

 

از آنجایی‌که اتاق فرار جذابیت زیادی برای افراد ایجاد می‌کند، بسیاری از افراد قصد دارند تا آن را برای یک‌بار هم که شده امتحان کنند. با این‌حال، شناخت و پیدا کردن بهترین اسکیپ روم‌ها یک دغدغه بسیار مهم است.

 

از همین‌رو مجموعه تایم فور فان بهترین بازی‌های اسکیپ روم را در شهرهای مختلف ایران معرفی می‌کند. در نتیجه، شما می‌توانید با مراجعه به این سایت رزرو اتاق را انجام داده و از بازی کردن لذت ببرید. خوشبختانه اطلاعاتی نظیر سبک، تعداد نفرات، زمان بازی و قیمت در اختیار شما قرار می‌گیرد تا با چشم باز در این بازی شرکت کنید.