پارس ناز پورتال

اتباع روسیه در کدام شهرهای ترکیه سرمایه گذاری میکنند؟

اتباع روسیه در کدام شهرهای ترکیه سرمایه گذاری میکنند؟

بعد از جنگ روسیه و اوکراین بسیاری از اتباع روسیه با خرید ملک در شهرهایی مانند استانبول، آنتالیا و آلانیا برای اخذ شهروندی ترکیه اقدام می‌کنند. آمارها نشان می‌دهد که  در ماه‌های اخیر بیش از 200 هزار نفر از مردم روسیه به دلیل عواملی مانند فرار از سربازی، خراب شدن اوضاع اقتصادی، تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه و نارضایتی به کشور ترکیه مهاجرت کرده‌اند.

 

بعد از شروع جنگ روسیه و اوکراین ، روسها در صدر جدول خریداران ملک در ترکیه قرار گرفتند. در ماه آوریل 2022 تقریبا 1150 ملک در شهرهای مختلف ترکیه توسط روس‌ها خریداری شده است. در این مقاله قصد داریم درباره سرمایه گذاری و نحوه اخذ شهروندی ترکیه برای اتباع روسیه از طریق خرید ملک در شهرهای این کشور صحبت کنیم.

اتباع روسیه در کدام شهرهای ترکیه سرمایه گذاری میکنند؟

اخذ شهروندی ترکیه چیست؟‌

همه اتباع خارجی از جمله اتباع روسیه برای اخذ شهروندی ترکیه و استفاده از حقوق و مزایایی همانند یک فرد ترکیه‌ای روش‌های مختلفی‌ پیش رو دارند. یکی از این روش‌ها خرید ملک در ترکیه است. برخی از افراد به اشتباه گمان می‌کنند که اصطلاح اخذ شهروندی ترکیه همان اقامت موقت ترکیه است.

 

این در حالیست که اتباع خارجی با اخذ شهروندی ترکیه می‌توانند مانند یکی از شهروندان این کشور از تمام حقوق اجتماعی و شهروندی استفاده کنند و پاسپورت ترکیه‌ای داشته باشند، اما با دریافت اقامت موقت فقط به عنوان یک فرد خارجی اجازه حضور در ترکیه را دارند و جزء شهروندان این کشور محسوب نمی‌شوند.

 

برای دریافت اقامت موقت باید حداقل قیمت ملک خریداری شده ۷۵۰۰۰ دلار باشد. اما برای اخذ شهروندی حتما باید روی ملکی با ارزش حداقل ۴۰۰.۰۰۰ دلار سرمایه‌گذاری شود و تبعه خارجی به مدت سه سال مالکیت ملک را در اختیار داشته باشد تا کارت ملی ترکیه‌ای او صادر شود.

 

مراحل درخواست اخذ شهروندی با سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در ترکیه عبارتند از: اخذ شماره مالیاتی، افتتاح حساب در بانک ترکیه، پیدا کردن ملک مورد نظر، خرید ملک، اخذ گواهی انطباق، درخواست اقامت ترکیه و درخواست شهروندی ترکیه.

 

مزایای اخذ شهروندی ترکیه 

دریافت پاسپورت ترکیه

امکان مسافرت به سایر کشورها بدون ویزا و با استفاده از پاسپورت

استفاده از بهترین خدمات پزشکی به صورت رایگان

استفاده از خدمات تحصیلی و آموزشی به صورت کاملا رایگان

مشمول طرح بازنشستگی و دریافت حقوق و مزایای بازنشستگی

امکان کار در بازار کار بین‌المللی کشور ترکیه به صورت تمام وقت

امکان استفاده از طرح‌های دانشگاهی

عدم وجود اجبار برای اعلام درآمد و دارایی

امکان افتتاح حساب بانکی در تمام بانک‌های بین‌المللی دنیا

امکان تجارت آزاد در ترکیه بدون تحریم‌های بین‌المللی

دریافت تسهیلات بانکی

امکان دریافت گواهینامه رانندگی ترکیه

بهره‌مندی از حمایت‌ها و مزایای دولت

برخورداری از مزایای بیمه‌های درمانی

اتباع روسیه در کدام شهرهای ترکیه سرمایه گذاری میکنند؟

خرید ملک در استانبول

 یکی از شهرهای ترکیه که اتباع روسیه با خرید ملک در آن برای اخذ شهروندی ترکیه اقدام می‌کنند، شهر زیبای استانبول است. جمعیت این شهر بیش از پانزده میلیون نفر است و به عنوان بزرگترین شهر در این کشور محسوب می‌شود.

 

فرهنگ غنی، خدمات درمانی پیشرفته، رستوران‌ها و کافه‌های جذاب و شلوغ، آپارتمان‌های لوکس، پیشرفته بودن سیستم حمل و نقل و امکانات فراوان دیگر این شهر را به یکی از بهترین مناطق برای سرمایه‌گذاری و خرید ملک تبدیل کرده است.

 

گران‌ترین املاک ترکیه در محله اورتاکوی، منطقه ببک، محله گالاتا، منطقه بی اوغلو و منطقه فاتح استانبول واقع شده اند. ارزان‌ترین املاک نیز در محله‌های اسن یورت، توزلا، بویوک چکمجه، آرناووت کوی، پندیک، سلطان بیلی، بیلیک دوزو، چاغلایان، سلطان قاضی قرار دارند.

 

بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی از جمله روس‌ها خرید ملک در استانبول را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند‌. این شهر به عنوان قلب معاملات خرید و فروش املاک و مستغلات کشور ترکیه به شمار می‌رود‌ و اکثر سرمایه‌گذاران از تمام ملیت‌ها برای خرید ملک در استانبول و اخذ شهروندی کشور ترکیه تمایل دارند.

 

خرید ملک در آنتالیا

بعد از شهر استانبول دومین منطقه محبوب‌ و پرطرفدار در بین اتباع خارجی از جمله روس‌ها برای خرید ملک و اخذ شهروندی ترکیه استان آنتالیا می‌باشد. خرید ملک در آنتالیا مزایای زیادی به همراه دارد. این شهر دارای بازارهای هفتگی، هتل‌های لاکچری، کلاب شبانه، رستوران‌ها، آب و هوای بسیار مطبوع، سواحل زیبا و جاذبه‌های گردشگری فراوان است.

 

قیمت خرید ملک در انتالیا نسبت به استانبول ارزان‌تر است. دو منطقه با نام‌های لارا و کنیالتی به ترتیب در قسمت شرق و غرب استان آنتالیا به عنوان بهترین مناطق برای خرید ملک در آنتالیا به شمار می‌روند. در منطقه ساحلی لارا هتل‌های جذاب و بزرگی ساخته شده است.

 

فاصله این منطقه با فرودگاه بسیار نزدیک است. در منطقه کنیالتی نیز کافه‌ها‌، رستوران‌ها و جاذبه‌های زیادی وجود دارد. در اکثر خانه‌های منطقه کنیالتی امکاناتی مانند استخر و سالن ورزشی نیز وجود دارد. علاوه بر ارزان بودن یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای دیگر خرید ملک در آنتالیا دوری از ترافیک، شلوغی و آلودگی هواست.

 

با توجه به افزایش میزان مهاجرت به آنتالیای ترکیه جمعیت این شهر رو به افزایش است. دولت ترکیه نیز از اتباع خارجی برای خرید ملک در این شهر حمایت می‌کند. آن‌ها با خرید ملک در آنتالیا و وارد کردن سرمایه‌ به ترکیه هم به سودآوری خود کمک می‌کنند و هم به اقتصاد آنتالیا رونق می‌بخشند.

اتباع روسیه در کدام شهرهای ترکیه سرمایه گذاری میکنند؟

خرید ملک در آلانیا

یکی دیگر از شهرهای زیبای ترکیه که در بین اتباع خارجی از محبوبیت بالایی برخوردار است، شهر آلانیا به عنوان دومین شهر بزرگ در استان آنتالیا می‌باشد. برای اتباع روسیه که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند، خرید ملک در آلانیا نیز گزینه بسیار مناسبی می‌باشد. این شهر امکانات رفاهی بسیار خوبی دارد.

 

مراکز تفریحی پیشرفته و داشتن ساحل 70 کیلومتری اصلی‌ترین دلایل شهرت این شهر به شمار می‌روند. علاوه بر اتباع روسیه اتباع سایر کشورها مانند ایران، آلمان، دانمارک، سوئد، نروژ و غیره نیز خرید ملک در آلانیا را برای سرمایه‌گذاری و اخذ شهروندی ترکیه انتخاب می‌کنند.

 

قیمت املاک موجود در آلانیا ارزان است و هزینه‌های زندگی در این شهر نسبتا پایین می‌باشد. به طور کلی قیمت ملک در این شهر به عواملی مانند نوع ملک، متراژ ملک، لوکیشن ملک، سن ساختمان، تعداد اتاق خواب‌ها و غیره بستگی دارد. ده درصد از جمعیت 333 هزار نفری شهر آلانیا به اتباع خارجی تعلق دارد.

 

نتیجه‌گیری

ترکیه یکی از کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت است. این کشور در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی در تمام زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، گردشگری و غیره داشته است. هزینه‌های پایین زندگی و قوانین مهاجرتی ساده ترکیه را به قطب مهاجرتی دنیا تبدیل کرده است.

 

تعداد زیادی از اتباع روسیه که بعد از شروع جنگ این کشور با اوکراین به کشور ترکیه مهاجرت کرده‌اند، جوانان هستند. در گذشته کشور ترکیه برای مردم روسیه به عنوان یک کشور توریستی تلقی می‌شد اما بعد از جنگ روسیه و اوکراین به یک پناهگاه و مکانی امن برای ادامه زندگی به دور از تحریم‌ها و شرایط بسیار سخت تبدیل شده است.

 

همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا پروازهای روسیه را ممنوع کرده‌اند. در چنین شرایطی خرید ملک در استانبول، آنتالیا و آلانیا بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری و اخذ شهروندی ترکیه توسط اتباع روسیه و استفاده از مزایای شهروندی این کشور محسوب می‌شود.

 

اتباع خارجی طبق قوانین کشور ترکیه پس از خریداری ملک از یک شهروند ترکیه‌ای با ارزش حداقلی ۴۰۰.۰۰۰ دلار آمریکا به مدت سه سال حق فروش ملک را ندارند اما می‌توانند ملک خود را اجاره دهند.

 

همسر و فرزندان زیر هجده سال نیز به عنوان شهروندان ترکیه محسوب می‌شوند و پاسپورت ترکیه‌ای دریافت می‌کنند. پس از خرید ملک اجباری به زندگی در ترکیه نیست. امیدواریم از مطالب ارائه شده در این مقاله کمال استفاده را برده باشید.